تعاون

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۵۹

 مالیات بر ارزش افزوده چالش تعاونی‌های مصرف

پیگیری مطالبات تعاونی‌ها از اولویت‌های کمیسیون تامین توزیع تعاونی‌های مصرف در سال جاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه پیگیری مطالبات تعاونی‌ها از اولویت‌های سال جاری کمیسیون تامین و توزیع اتحادیه‌های مصرف بوده، گفت: بحث مالیات بر ارزش‌افزوده مهم‌ترین چالش اتحادیه‌های مصرف است.

بداقی مهم‌ترین چالش کمیسیون تامین و توزیع اتحادیه‌های مصرف بخش اعظم مالیات بر ارزش افزوده دانست وگفت: مبحث مالیات بر ارزش افزوده باعث شده که خدمات در تعاونی‌ها کم شود و تعاونی‌ها قدرت مانور در مقابل بخش خصوصی را نداشته باشند. رییس کمیسیون تامین و توزیع اتحادیه‌های مصرف، ادامه داد: این کمیسیون همچنین پیگیر حل مشکلات تعاونی‌های مصرف در رابطه با جواز کسب بوده و این مهم را با جدیت ادامه می‌دهد.

بداقی گفت: این کمیسیون همچنین پیگیر مطالبات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها در مورد توزیع سبد کالاهای دولتی بوده چنانچه در جلسه‌یی با معاونت بازرگانی دولتی، تفاهم و مقرر شده در توزیع سبد کالا تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها سهم قابل توجهی را داشته

 باشند. رییس کمیسیون تامین و توزیع اتحادیه‌های مصرف با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: بخش تعاون می‌تواند نقش بسزایی در تحقق شعار سال به فرموده مقام معظم رهبری داشته باشد، تعاونی‌های این بخش نیز در تلاش برای ایجاد اشتغال بیشتر است که این مهم با وصول مطالبات تعاونی‌ها از دولت سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 نشست مشترک اتاق تعاون با کره‌ای‌ها

نشست مشترک رایزن کشور کره جنوبی با معاونت بین‌الملل اتاق تعاون ایران رییس هیات‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، علیرضا قراگوزلو، معاونت بین‌الملل اتاق تعاون ایران در نشست مشترک با سیونگ اوک کیم، رایزن کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست علیرضا قراگوزلو، معاون بین‌الملل اتاق تعاون ایران با تاکید بر پتانسیل‌های بخش تعاون کشور به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در مرداد ماه سال جاری و حضور شرکت‌های کره‌یی در این نمایشگاه، ارتباط خوب نمایندگان ایران و کره جنوبی در سازمان جهانی تعاون همچنین میزبانی ایران در سال 2018 در مجمع آسیایی بخش تعاون اشاره داشت. در ادامه این نشست سیونگ اوک کیم، رایزن کره جنوبی با اشاره به اهمیت جایگاه ایران در ارتباط تجاری با کره جنوبی خصوصا در دوران پساتحریم، نخستین سفر رییس‌جمهور کره به ایران در سال گذشته را یادآور شد. وی همچنین در بخش دیگری از این دیدار به مذاکرات سازمان‌های سرمایه‌گذاری هر دو کشور جهت تعیین چارچوب همکاری و ارائه تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری در ایران، امکان همکاری مستقیم تولیدکنندگان خودرو کره‌یی با اتحادیه تاکسیرانی، امکان سرمایه‌گذاری در حوزه تعاونی‌های مصرف و معرفی کالاهای کره‌یی در این فروشگاه‌ها اشاره و پرداخت.

 

ارسال نظر