روز نوسانی بورس تهران

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۰۲:۴۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۱۲۰
روز نوسانی بورس تهران

شاخص کل بازار بورس در سومین روز کاری هفته یعنی دوشنبه‌، ۲۶ مهرماه با ۸۵۳ واحد افزایش در جایگاه یک‌میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز بیش از هفت میلیارد و ۵۶۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار ‌هزار و ۳۴۷ واحد کاهش به ۳۹۳ هزار و ۹۶۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو ‌هزار و ۷۴۱ واحد افت به ۲۴۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. شاخص بازار اول چهار هزار و ۱۸۷ واحد رشد و شاخص بازار دوم ۹ هزار و ۴۲۱ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با یک هزار و ۲۴۴ واحد، پتروشیمی شازند با نماد «شاراک» با ۴۴۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با نماد «کچاد» با ۴۰۰ واحد، پتروشیمی خارک با نماد «شخارک» با ۳۲۵ واحد، پتروشیمی جم با نماد «جم» با ۲۳۲ واحد، توسعه معادن و فلزات با نماد «ومعادن» با ۲۲۹ واحد، پتروشیمی فناوران با نماد «فن» با ۲۲۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با نماد «کگل» با ۲۲۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با ۲۱۸ واحد و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با نماد «وصندوق» با ۲۱۵ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» با ۱۸۹ واحد، پتروشیمی پارس با نماد «پارس» با ۱۸۸ واحد، بورس کالای ایران با نماد «کالا» با ۱۷۱ واحد، آلومینیوم ایران با نماد «فایرا» با ۱۶۷ واحد، بانک پارسیان با نماد «وپارس» با ۱۵۵ واحد، پتروشیمی خراسان با نماد «خراسان» با ۱۳۶ واحد، بانک ملت با نماد «وبملت» با ۱۳۳ واحد، فجر انرژی خلیج‌فارس با نماد «بفجر» با ۱۲۷ واحد و فرآوری معدنی اپال کانی پارس با نماد «اپال» با ۹۴ واحد با تأثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند. همچنین شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی»، پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار»، آریان کیمیاتک با نماد «کیمیاتک»، پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا»، پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر»، ایران‌خودرو با نماد «خودرو» و فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۰۶ ‌میلیون و ۸۶۵ هزار برگه سهم به ارزش هفت ‌هزار و سه میلیارد ریال دادوستد شد. طی روز دوشنبه شاخص فرابورس حدود ۱۰۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۳۰۶ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۸۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۸۶ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد. در این روز شرکت پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس»، پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، سنگ‌آهن گهرزمین با نماد «کگهر»، سهامی ذوب‌آهن اصفهان با نماد «ذوب»، پتروشیمی مارون با نماد «مارون»، پخش هجرت با نماد «هجرت»، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نماد «سمگا»، فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز» و ذوب روی اصفهان با نماد «فروی» تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین فرابورس ایران با نماد «فرابورس»، مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد «فجهان»، تولید نیروی برق دماوند با نماد «دماوند»، بانک دی با نماد «دی»، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد «صبا»، صنایع پتروشیمی تخت جمشید با نماد «شجم»، تولیدات پتروشیمی قائدبصیر با نماد «شبصیر»، بیمه کوثر با نماد «کوثر» و نفت پاسارگاد با نماد «شپاس» با تأثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

ارسال نظر