روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۵۴۶

  زیان بالای «سمایه» در صورت‌های مالی تلفیقی ۶ماهه:  بانک سرمایه در صورت‌های مالی تلفیقی ۶ماهه زیان هرسهم را ۱۰هزار و ۳۸۳ریال اعلام کرد. به گزارش سنا، بانک سرمایه در حالی صورت‌های مالی تلفیقی ۶ماهه خود را منتشر کرد که زیان خالص آن ۴۱هزار و ۵۳۲میلیارد و ۴۷۵میلیون ریال است. این بانک در صورت‌های مالی تلفیقی زیان هرسهم را ۱۰هزار و ۳۸۳ریال و در صورت‌های مالی شرکت اصلی زیان هرسهم را ۱۰هزار و ۵۱۷ریال اعلام کرده است. «سمایه» درآمدهای مشاع تلفیقی را ۲هزار و ۱۵۳میلیارد ریال و درآمدهای غیرمشاع را ۵۱۶میلیارد ریال اعلام کرد.

«سمایه» در این گزارش زیان انباشته پایان دوره را ۲۳۸هزار و ۶۰میلیارد ریال و زیان قابل تخصیص را ۲۳۸هزار و ۶۰میلیارد ریال اعلام کرد که زیان‌های این بانک در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته ۵۷درصد افزایش یافته است.

در گزارش حسابرس این بانک به تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک اشاره شده که براساس بخشنامه مورخ ۲۲خرداد۱۳۹۸ بانک مرکزی، تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک انجام نشده است. همچنین طبق استانداردهای حسابداری در صورت وجود نرخ‌های متعدد برای یک ارز از نرخی برای تسعیر استفاده می‌شود که جریان‌های نقدی آتی ناشی از معاملات یا مانده حساب مربوط بر مبنای آن تسویه شود. بنابراین تعدیل حساب‌ها از این بابت ضروری است، علاوه بر این تعیین آثار تعدیلات مورد لزوم بر صورت‌های مالی در حال حاضر برای این موسسه مشخص نیست.

  افزایش سرمایه «حتاید» و «شیران» به ثبت رسید:  شرکت‌های تاید واتر خاورمیانه و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران افزایش سرمایه خود را به ثبت رساندند. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات پیشنهاد افزایش سرمایه خود را به مجمع عمومی فوق‌العاده می‌برد. شرکت تاید واتر خاورمیانه آگهی ثبت افزایش سرمایه افزایش سرمایه ۹۵درصدی خود را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند. سرمایه «حتاید» از مبلغ یک هزار میلیارد ریال به‌مبلغ یک هزار و ۹۵۰میلیارد ریال، از محل سود انباشته افزایش یافته است. از سوی دیگر آگهی ثبت افزایش سرمایه ۷۴درصدی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران منتشر شد. «شیران» سرمایه خود را از مبلغ ۴هزار و ۶۲۸میلیارد و ۹۸۸میلیون ریال به‌مبلغ ۸هزار و ۶۶میلیارد و ۲۲۰میلیون ریال از محل سود انباشته در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۷درصدی خود را طی گزارش توجیهی که توسط هیات‌مدیره تهیه شده است، به مجمع عمومی فوق‌العاده می‌برد. «ومعادن» اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ ۴۰هزار و ۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۵۵هزار و ۳۰۰میلیارد ریال افزایش دهد. قرار است این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته تامین شود که این اقدام به منظور شرکت در افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه و جبران مخارج سرمایه‌ای صورت گرفته است.

  پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۱۵ درصدی «کفرا»:  هیات‌مدیره شرکت فرآورده‌های نسوز ایران پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۵ میلیون و ۴۳۸ میلیون ریالی، معادل ۱۱۵ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد.

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۳۷۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیارد ریال دارد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه «کفرا» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اجرای طرح توسعه فرآوری مواد اولیه جمبزه (علی آباد) مشتمل بر توجیه لزوم افزایش سرمایه که در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود.

بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  تحقق سود ۱.۵۳۲ ریالی «فنورد» در ۶ماه:  شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ به ازای هرسهم یک هزار و ۵۳۲ریال سود محقق ساخت. شرکت نورد و تولیدقطعات فولادی در گزارش ۳ماهه سود هرسهم را ۵۴۶ریال محقق کرده بود. از سوی دیگر در گزارش ۶ماهه سود هرسهم را با افزایش ۱۸۰درصدی نسبت به گزارش ۳ماهه، مبلغ یک هزار و ۵۳۲ریال اعلام کرده است.

این شرکت، سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۲۸۴میلیارد و۱۶۹میلیون ریال، سود خالص را ۲۲۰میلیارد و ۷۰۸میلیون ریال و سود انباشته را ۳۱۶میلیارد و ۵۱۲میلیون ریال اعلام کرد.

«فنورد» در فعالیت ۶ماهه ۵۰هزار و ۱۸۹تن از محصولات خود را به مبلغ ۲هزار و ۴۵۸میلیارد ریال به فروش رسانده که سود ناخالص شناسایی شده از این محل را ۳۲۳میلیارد و ۴۱میلیون ریال اعلام کرده است. از سوی دیگر، این شرکت برای ۶ماهه دوم سال مالی پیش بینی کرده است که ۵۰هزار و ۲۰۰تن از محصولات خود را به مبلغ ۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به فروش برساند.

در اطلاعیه منتشر شده، هدف این شرکت تولید ۱۳۸هزار تن ورق و ۹۹هزار تن شمش فولادی و فروش ۱۳۸هزار تن ورق در سال ۱۳۹۸ است که در تلاش است آن را محقق سازد.

 

ارسال نظر