روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۲۵

  سرمایه «وخاور» به ۱۰ هزار میلیارد می‌رسد

سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۴۳ درصدی بانک خاورمیانه از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها موافقت کرد.

به گزارش سنا، افزایش سرمایه سه هزار میلیارد ریالی بانک خاورمیانه از مبلغ هفت هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از سود انباشته و سایر اندوخته‌ها از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد.

افزایش سرمایه بانک خاورمیانه به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات خواهد بود.لازم به ذکر است تصویب افزایش سرمایه به مبلغ یاد شده منوط به تصویب صورت‌های مالی سال ۹۷ بانک و احراز کفایت سود انباشته پس از اعمال میزان سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی عادی سالانه و کسری ذخایر احتمالی است.

بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه «وخاور» حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

  رشد ۱۸.۹هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وسپه»

شرکت سرمایه‌گذاری سپه در صورت‌های مالی ۶ماهه اعلام کرد که پرتفوی بورسی شرکت با رشد ۱۸هزار و ۹۰۱میلیارد و ۱۶۲میلیون ریالی همراه شده است.به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه‌گذاری سپه در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را ۲۴۴ریال اعلام کرد.این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را یک هزار و ۶۷۵میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۶۳۱میلیارد ریال اعلام کرده است.«وسپه» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اعلام کرد که ارزش بازار این پرتفوی در مدت مورد گزارش با افزایش ۸هزار و ۴۷۳میلیارد ریالی به ۲۹هزار و ۱۹میلیارد ریال رسیده است. همچنین بهای تمام شده آن با افزایش یک هزار و ۷۲میلیارد ریالی به مبلغ ۱۰هزار و ۱۱۸میلیارد ریال بالغ شده است. این در حالی است که در پایان این دوره مالی پرتفوی بورسی این شرکت به ۱۸هزار و ۹۰۱میلیارد ریال رسید.

این شرکت ارزش سهام بورسی خریداری شده در این دور را یک هزار و ۸۷۶میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال اعلام کرده است و مبلغ کل سهام واگذاری‌ها را یک هزار و ۵۹۸میلیارد و ۸۶۱میلیون ریال منتشر کرده است. این در حالی است که سود این واگذاری‌ها را ۴۲۵میلیارد و ۷۳۳میلیون ریال اعلام کرد.

«وسپه» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که شرکت قصد دارد در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از طریق سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های پذیرفته شده حضور موثر داشته باشد و به صورت سیستماتیک، همه‌جانبه و دایمی شرکت‌های سرمایه پذیر و به ویژه شرکت‌های موجود در سبد دارایی‌های بورسی و فرابورسی شرکت را بررسی کند.این شرکت قصد دارد پرتفوی سهام با هدف کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها را اصلاح کند و همچنین پرتفوی در راستای صنایعی که از ثبات نسبی و سطح اطمینان بیشتری برخوردار هستند را گسترش دهد. علاوه بر این در بازارهای موازی و رصد بازارهای بین‌المللی جهت حداکثر کردن ثروت سهامداران و ذی نفعان و کسب بیشترین بازده تجزیه و تحلیل همزمان داشته باشد.این شرکت اعلام کرد که قصد دارد افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از کوچک شدن سبد دارایی‌ها و استفاده از فرصت‌های پیش رو را به مرحله عملیاتی برساند.«وسپه» در تلاش است کیفیت و پایداری سود خالص شرکت را از طریق خروج تدریجی از سهام شرکت‌های کم بازده و زیانده افزایش دهد و مشکل نقدینگی و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های کم ریسک و دارای بازده نقدی بالا را حل کند.

  «شفارس» در هر سهم خود از زیان به سود رسید

شرکت صنایع شیمیایی فارس در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۴۷ ریال سود کنار گذاشت. این شرکت در دوره

۳ ماهه مشابه در سال گذشته، ۵ ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت صنایع شیمیایی فارس با سرمایه ۶۲۹ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت صنایع شیمیایی فارس در دوره یاد شده، مبلغ ۲۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۴۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ افزایش چشمگیری داشته است.شرکت صنایع شیمیایی فارس، افزایش ۸۸ فروش را از جمله دلایل عمده افزایش سود نسبت به دوره گذشته عنوان کرده است.با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۷۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.«شفارس» در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال زیان خلص محقق کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۵ ریال زیان به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.همچنین بر اساس این گزارش، شرکت صنایع شیمیایی فارس افزایش تولید و فروش، بهبود فرآیند تولید و اصلاح تکنولوژی تولید و رشد فروش پارافرمالدئید صادراتی را از جمله اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات خود در دوره ۹ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ عنوان کرده است.

 

ارسال نظر