شاخص بورس بیش از 2 هزار و 700 واحد رشد کرد

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۴۴

گروه بورس|

داد و ستدهای روز گذشته در بازار رشد قیمت در بسیاری از نمادهای بورسی و فرابورسی به اتمام رسید. طی این روز شاخص‌های بورس تهران به لطف افزایش تقاضا در بسیاری از نمادها همچون نماد گروه‌های دارویی و ارتباطات با رشد مواجه شدند. به موجب رشد نسبی قیمت‌ها در این روز شاخص کل بازار یاد شده به میزان 2 هزار و 703 واحد افزایش یافت و به سطح 308 هزار و 477 واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن 2 هزار و 162 واحد رشد کرد و در میانه کانال 91 هزار واحدی متوقف شد. معاملات دیروز بورس تهران در حالی به اتمام رسید که ارزش بازار یاد شده هزار و 125 هزار و 632 میلیارد تومان بود.

طی روز گذشته رونق نسبی معاملات به ارتفاع سطح تمامی نماگرهای بورس تهران انجامید به‌طوری‌که شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۲۴ واحد افزایش معادل ۰.۸۸ درصد به ۸۲ هزار و ۶۴۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۴۴۵ واحد افزایش، معادل ۲.۴۲ درصد به ۶۱ هزار و ۱۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۹۱۰ واحد رشد، معادل ۱.۱۰ درصد به ۳۶۰ هزار و ۲۳۱ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۶۶ درصد به ۲۲۱ هزار و ۶۰۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۷۷۸ واحد رشد معادل ۱.۲۳ درصد، به ۶۳۹ هزار و ۲۳ واحد رسید.از سویی دیگر در این روز ۶ نماد « رانفور با ۱۷۶ واحد، خودرو با ۱۵۸ واحد، حکشتی با ۱۴۱ واحد، همراه با ۱۰۲ واحد، خساپا با ۹۱ واحد و دعبید با ۸۶ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 همچنین طی روز گذشته شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۵۳۶ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۱۱ هزار و ۲۶۳ واحد، حمل و نقل با ۳۷۷ واحد افزایش معادل ۴.۶۹ درصد به ۸ هزار و ۴۱۹ واحد، مواد دارویی با ۱۶۹۱ واحد رشد معادل ۴.۳۷ درصد به ۴۰ هزار و ۳۷۱ واحد، زغالسنگ ۴۲۲ واحد افزایش معادل ۴.۱۰ درصد به ۱۰ هزار و ۷۲۵ واحد، خودرو با ۱۷۳۸ واحد رشد، معادل ۳.۹۹ درصد به ۴۵ هزار و ۳۱۱ واحد، لاستیک با ۲۸۳۱ واحد افزایش معادل ۳.۹۶ درصد به ۷۴ هزار و ۳۹۴ واحد، سیمان با ۹۲ واحد رشد معادل ۳.۷۹ درصد به ۲ هزار و ۵۳۵ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی روز دوشنبه در بازار سهام حاکی از آن است که قیمت سهام نمادهای «دالبر، سکرد، کنور، پکویر، قلرست، وملی و سفار» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «چکارن، قثابت، غالبر، غچین، شیران، شکربن و غشصفا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای این روز، در ۳۸۸ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۹۸۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس نیز فضای معاملات تشابه بسیاری به بورس داشت به‌طوری‌که در پایان معاملات این بازار شاخص کل 52 واحد رشد کرده و به رقم 3 هزار و 999 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس نیز به بیش از 229 هزار میلیارد تومان رسید.

در این روز معامله‌گران بازار یاد شده بیش از 1.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 190 هزار معامله و به ارزش 1378 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

گفتنی است نمادهای ذوب آهن، پتروشیمی مارون، مادیران، بیمه کوثر، کاغذ پارس، فولاد ارفع، بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

 

ارسال نظر