جهش بازارسهام

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۵۶۴

گروه بورس|

روز گذشته شاخص کل بورس تهران با رشد بیش از ۹۰۰۰ واحدی در پایان معاملات به ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. بررسی آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدها با افزایش بی‌سابقه‌ای مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، دیروز اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص کل با ۹۳۶۷ واحد رشد معادل ۳.۱۰ درصد به ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی -  ارزشی» با ۲۵۱۷واحد افزایش معادل ۳.۱۰ درصد به ۸۳ هزار و ۷۱۴ واحد و شاخص کل «هم وزن» با ۲۱۶۵ واحد رشد معادل ۲.۴۷ درصد به ۹۰ هزار و ۱۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۴۴۹ واحد افزایش، معادل ۲.۴۷ درصد به ۶۰ هزار و ۲۵۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۱۰۱ واحد رشد، معادل ۲.۹۰ درصد به ۳۵۸ هزار و ۷۰۰ واحد رسید.

از سویی دیگر در روز دوشنبه ۷ نماد « فارس با ۱۰۶۴ واحد، فولاد با ۵۴۷ واحد، فملی با ۵۳۱ واحد، رمپنا با ۳۷۰ واحد، پارس با ۳۶۵ واحد، پارسان با ۳۴۳ واحد و شپنا با ۲۸۵ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. این گزارش می‌افزاید که در روز گذشته شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «زغال‌سنگ با ۹۵۳۳ واحد صعود معادل ۱۳.۵۵ درصد به ۷۹ هزار و ۹۱۰ واحد، ذغالسنگ با ۴۸۲ واحد افزایش معادل ۴.۹۹ درصد به ۱۰ هزار و ۱۴۵ واحد، چند رشته‌ای صنعتی با ۱۳۳۱ واحد رشد معادل ۴.۷۸ درصد به ۲۹ هزار و ۱۶۵ واحد، شیمیایی ۸۴۸ واحد افزایش معادل ۴.۶۹ درصد به ۱۸ هزار و ۹۵۴ واحد، فنی مهندسی با ۱۳۶ واحد رشد، معادل ۴.۶۸ درصد به ۳ هزار و ۴۶ واحد، سایر مالی با ۲۳۵ واحد افزایش معادل ۴.۵۶ درصد به ۵ هزار و ۴۰۰ واحد، محصولات چوبی با ۱۴۸۱۵ واحد رشد معادل ۴.۲۲ درصد به ۳۶۵ هزار و ۶۶۰ واحد» رسید. در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «کماسه، فارس، ولغدر، غپینو، کساوه، درزاک و بنیرو» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خمحور، شگل، کپشیر، کبافق، لسرما، خکمک و واعتبار» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل در بورس، در ۴۸۰ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳۵۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل افزایشی بوده و با رشد 104 واحدی به رقم 4121 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 229 هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران فرابورس بیش از 1.3 میلیارد سهام حق تقدم در قالب 198 هزار نوبت معامله و به ارزش 903 میلیارد تومان دادوستد کردند.  نمادهای تاثیرگذار در رشد شاخص فرابورس شامل پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین، توسعه و عمران استان کرمان، ‌پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بوده‌اند. همچنین نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، ‌توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، نیروگاه زاگرس کوثر، صنایع کاغذ پارس، ‌تولید و صادرات ریش‌مک، ‌ریل‌پرداز سیر و سیمان لار سبزوار بوده‌اند.

 

ارسال نظر