تداوم صعود شاخص در دومین روز هفته

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۶۷

گروه بورس| شاخص بورس روز گذشته با رشد ۲۹۷۲ واحدی در پایان معاملات به ۲۵۳ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.در جریان دادوستدهای روزقبل بازار سرمایه، تعداد 3میلیارد و 11میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزش 996میلیارد تومان در 290هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 2972واحدی در ارتفاع 253هزار و 577واحد قرار گرفت.بر اساس آمارهای معاملاتی روی تار نمای شرکت‌های بورس تهران و فرابورس ایران، روز گذشته همه شاخص‌های بازار سهام حرکتی صعودی را به نمایش گذاشتند. به‌طوری که شاخص کل با ۲۹۷۲ واحد رشد معادل ۱.۱۹ درصد به ۲۵۳ هزار و ۵۷۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۸۳۰ واحد افزایش معادل ۱.۱۹ درصد به ۷۰ هزار و ۸۰۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۲۵ واحد افت معادل ۰.۶۹ درصد به ۶۲ هزار و ۳۰۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۸۹ واحد رشد، معادل ۰.۶۹ درصد به ۴۲ هزار و ۳۲۸ واحد رسید.

از سویی دیگر در این روز ۷ نماد «رمپنا با ۲۴۱ واحد، کچاد با ۲۳۵ واحد، پارس با ۲۰۶ واحد، همراه با ۲۰۳ واحد، کگل با ۱۹۷ واحد، شخارک با ۱۶۴ واحد و فارس با ۱۳۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. نگاهی به آمارهای معاملاتی روز گذشته بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «وتوصا، حفاری، شسینا، سنیر، وملی، چکاران و غشصفا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غچین، ولملت، رتکو، وبوعلی، غالبر، قمرو و پاسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.دیروز در فرابورس ایران شاخص کل با رشد بی‌نظیر 59 واحد به رقم 3316 واحد رسید، ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 182 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.6 میلیارد اوراق بهادار سهام و حق تقدم در قالب 253 هزار نوبت معامله و به ارزش بیش از 800 میلیارد تومان دادوستد کردند.

در این روز نمادهای «کگهر»، «زاگرس»، «مارون»، «دماوند»، «شراز»، «میدکو»، «ذوب» بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند، نمادهای پربیننده در فرابورس ایران مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سیمان لار سبزوار، توسعه و عمران استان کرمان و مواد اولیه دارویی البرز بالک بوده‌اند.

 

 

ارسال نظر