صعود ۳۵۰۰ واحدی

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۱۵

گروه بورس|

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در روز گذشته با رشد بیش از ۳۵۰۰ واحدی در پایان معاملات به ۲۳۷ هزار و ۴۵۹ واحد رسید.  بررسی آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با صعود مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی، همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۳۵۷۳ واحد رشد معادل ۱.۵۳ درصد به ۲۳۷ هزار ۴۵۹ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۰۱۰ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد به ۶۷ هزار ۱۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰۸ واحد افت معادل ۲ درصد به ۵۶ هزار و ۴۴۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۵۷ واحد کاهش، معادل ۲ درصد به ۳۸ هزار و ۵۹۷ واحد رسید. از سوی دیگر ۷ نماد « کگل با ۱۳۷ واحد، پارس با ۱۲۵ واحد، وامید با ۱۲۳ واحد، وغدیر با ۱۱۳ واحد، همراه با ۱۰۹ واحد، مبین با ۱۰۹ واحد و رانفور با ۱۰۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.  در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی بازار سهام مشخص می‌کند که  قیمت سهام نمادهای «کپشیر، غالبر، زپارس، سفار، غدام، لابسا و غسالم» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «بفجر، شفا، خمحور، کحافظ، دامین، کساوه و پسهند» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای دیروز  بورس، در ۵۷۹ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۹۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۰۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان رسید.

    رشد آیفکس

روز گذشته شاخص کل فرابورس ایران 79 واحد تقویت شده و به رقم 3 هزار و 46 واحد رسید. بر این اساس  ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 170 هزار میلیارد تومان رسید.

در روز یکشنبه، معامله‌گران فرابورس بیش از یک و نیم میلیارد ورقه بهادار سهام و حق تقدم در قالب 179 هزار نوبت معامله و به ارزش هزار و 75 میلیارد تومان یعنی بیش از ارزش معاملات بورس دادو ستد کردند.

نمادهای‌مارون، پتروشیمی مارون، کگهر، سنگ آهن گوهرزمین، میدکو، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، زاگرس ،پتروشیمی زاگرس، شراز، پالایش نفت شیراز، کرمان توسعه و عمران استان کرمان، در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نماد دماوند مربوط به تولید نیروی برق دماوند در کاهش شاخص فرابورس مؤثر بودند. همچنین نمادهای پربیننده در فرابورس ایران مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، ریل‌پرداز سیر، توسعه و عمران استان کرمان، پتروشیمی زاگرس، صنایع کاغذ پارس و بیمه دی بودند.

 

ارسال نظر