روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۰۸

  کشف   قیمت 2250 تومان هر سهم پلی پروپیلن جم: روز گذشته تعداد 200 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت پلی پروپیلن جم با نماد«جم پیلن» به روش ثبت سفارش در بورس تهران عرضه اولیه شد .هر سهم این شرکت در بازار 2250 تومان معامله شد که گران‌ترین سهم جدید محسوب می‌شود. به گزارش «تعادل» در فراینده عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت پلی پرو پیلن جم در بورس تهران بعد از تمدید ۳۰ دقیقه‌ای زمان سفارش خرید، هر سهم آن با ۲۲۵۰ تومان کشف قیمت شد. عرضه امروز شامل ۲۰۰ میلیون سهم «جم پیلن» با دامنه قیمت ۲۱۰۰ تا ۲۲۵۰ تومانی هر سهم بود که هر فرد حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم، سهمیه داشت. بر اساس همین موضوع روز گذشته در شرکت بورس تهران مراسمی با حضور مدیرعامل بورس تهران و معاون ناشران برگزار شد. در ابتدای این مراسم مجید نوروزی معاون امور ناشران و اعضاء بورس تهران درخصوص عرضه اولیه این سهام در بورس تهران گفت: این دومین عرضه اولیه سهام در سال 98 است. سهام شرکت پلی پروپیلن جم به عنوان پانصدوسی و یکمین شرکت پذیرفته شده برای اولین‌بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش «محصولات شیمیایی»، گروه «تولید مواد شیمیایی پایه» و طبقه «تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «جم پیلن» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه شد . معاون ناشران و اعضاء بورس تهران ادامه داد: ارزش بازار بورس تهران 900 هزارمیلیارد تومان رسیده است با عرضه این شرکت 45000 میلیارد ریال به ارزش بازار بورس تهران افزوده می‌شود.

در ادامه این نشست بهمن بهزادی مدیرعامل شرکت پلی پروپیلن جم به پرسش‌های مطرح شده خبرنگاران بطور مبسوط پاسخ گفت. بهزادی مدیرعامل جم پیلن طی گفت‌وگو با خبرنگاران خبر داد: سود به دست آمده این شرکت در صورت‌های مالی منتهی به اسفند ماه سال گذشته ۳۲۵ میلیون تومان بوده است. وی با تاکید بر اینکه برنامه تولید گرید لوله تا پایان سال در دستور کار این شرکت است، گفت: جم پیلن با تمرکز بر فروش داخلی با ۲۲۵ هزارتن تولید، نزدیک به ۶ هزارتن صادرات داشته است. بهزادی اظهار کرد: این شرکت تاکنون به کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، عراق و ترکیه صادرات داشته است و گفت: صادرات سال گذشته ۱۳ میلیون دلار بوده است که از این میزان سه میلیون دلار خرج شرکت شده و ۱۰ میلیون دلار آن به سامانه نیما واریز شده است. این مقام مسوول ادامه داد: باور داریم اگر خوب و منسجم کار کنیم تحریم‌ها خیلی اثرگذار نیست، البته تا حدی تحریم‌ها تاثیر داشته اما گرفتارمان نکرده است و در صادرات تا زمانی که پول را دریافت نکنیم کالا را تحویل نمی‌دهیم.گفتنی است: به این ترتیب تعداد شرکت‌های فعال در بورس به 328 شرکت رسید. در عرضه اولیه امروز، 468000 کد معاملاتی اقدام به خرید کردند و حداکثر تعداد 446 سهم به هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی تخصیص یافت.لازم به ذکر است، به دلیل استقبال متقاضیان، مقرر شده است تا به هر کد حداکثر ۴۴۶ سهم با نقدینگی حدود یک میلیون تومانی اختصاص پیدا کند؛ بنابراین در حالی که تا پیش از این رکورد بیشترین تعداد خریداران مربوط به عرضه اولیه «تاصیکو» در نهم اردیبشهت سال جاری با بیش از ۴۲۷ هزار نفر بود، با توجه به حضور بیش از ۴۴۸ هزار نفر در عرضه اولیه امروز، رکورد جدیدی ثبت شد.

«جم پیلن» که چهارشنبه جاری به دلیل برگزاری مجمع سالانه دوم تیر با توقف نماد روبرو می‌شود، عنوان گران‌ترین عرضه اولیه سال را به خود اختصاص داد. آخرین عرضه اولیه گران مربوط به پتروشیمی پارس با ۲۴۰۰ تومان در ۲۰ تیر سال گذشته بود.

پیش از این سه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد و ژلاتین کپسول در سال جاری وارد بازار سهام شده‌اند و پلی پروپیلن جم چهارمین شرکتی بود که در سال جاری عرضه اولیه انجام داد.

  رشد بی‌سابقه در سودآوری «پتایر»: شرکت تولیدی ایران تایر در صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ از رشد ۳ هزار درصدی سود سهام نسبت به سال مالی۱۳۹۶ خبر داده است. به گزارش سنا، سود هرسهم شرکت تولیدی ایران تایر در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ از ۳۸ریال سال مالی۱۳۹۶ به یک هزار و ۱۷۸ریال رسیده که نسبت به سال مالی گذشته با رشد ۳هزار درصدی همراه شده است که این رشد بی‌سابقه این شرکت است. این شرکت سود عملیاتی را با افزایش ۶۲۰درصدی مبلغ ۴۹۴میلیارد ریال، سود خالص با افزایش ۳هزار و ۹درصدی مبلغ ۳۳۷میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ ۲۲۵میلیارد ریال اعلام کرد. «پتایر» در تشریح اهداف خود در بخش تولید و فروش محصولات اعلام کرد که مدیریت انتظار دارد در سال ۱۳۹۸ مقدار ۲۴هزار تن تولید کند که با توجه به هماهنگی برنامه فروش با تولید، همین مقدار فروش نیز مورد انتظار است و به همین منظور از ۴دستگاه پرس پخت خریداری شده یک دستگاه مورد بهره‌برداری و وارد پروسه تولید شده و سه دستگاه دیگر نیز پس از تامین قطعات و آماده‌سازی در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

این شرکت در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرد با توجه به افزایش نرخ‌هایی که در سال گذشته تصویب و اجرایی شد تاکنون افزایش نرخ دیگری رخ نداده است، در صورتی که سیر صعودی نرخ ارز و نرخ خرید مواد ادامه داشته باشد انجمن صنفی تایر نسبت به پیگیری افزایش نرخ مجدد اقدام خواهد کرد. گفتنی است؛ با توجه به اینکه بیشتر افزایش نرخ‌های خرید مواد اولیه در سال گذشته رخ داده، در سال ۱۳۹۸ نهایتا حدود ۲۰درصد افزایش نرخ خرید مواد پیش‌بینی  می‌شود.

 

ارسال نظر