روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۰:۳۷:۰۶
کد خبر: ۱۴۳۱۱۰

  «پترول» تنها فروشنده بود: گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸، با فروش سهام چند شرکت بورسی معادل ۵۳ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال سود کسب کرد. این شرکت در این دوره خریدار سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

به گزارش سنا، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد.گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۴ هزار و ۳۰۸ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۱۳ هزار و ۷۹۱ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.

بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت تغییری نداشت و ارزش بازار گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با افزایش یک هزار و ۱۲۲ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال معادل ۱۴ هزار و ۹۱۴ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال محاسبه شد.

«پترول» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۵۸ میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال به مبلغ ۱۱۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۵۳ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال سود کسب کرد .گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان طی دوره یک ماهه منتهی به فروردین ماه خریدار سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

  ارزش بازار «تیپیکو» افزایشی بود: ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸، با افزایش

۵ هزار و ۶۱۹ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال به ۲۷ هزار و ۴۹۱ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال رسید.

به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با سرمایه ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد.شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳ هزار و ۴۴ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۲۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.

بهای تمام شده سهام بورسی تیپیکو در این مدت تغییری نکرد. درحالی که ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با افزایش ۵ هزار و ۶۱۹ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال معادل ۲۷ هزار و ۴۹۱ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال محاسبه شد.

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین طی دوره یک ماهه منتهی به فروردین ماه خریدار یا فروشنده سهام هیچ شرکت بورسی نبود.

  مجوز افزایش سرمایه «دفارا» صادر شد: سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت داروسازی فارابی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد.

به گزارش سنا، افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی شرکت داروسازی فارابی از مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی از سوی سازمان بورس بلامانع اعلام شد.

افزایش سرمایه شرکت داروسازی فارابی به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش خواهد بود.بر اساس این گزارش، انجام افزایش سرمایه دفارا حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

  زمان عرضه بلوک ایران ترانسفو در بورس مشخص شد: بلوک ۱۳.۳۶ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو به قیمت پایه هر سهم ۶۲۴۹ ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در بورس اوراق بهادار واگذار می‌شود.به گزارش ایبِنا، بلوک ۱۳.۳۶ درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو شامل ۵۰۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۱۱ سهم به قیمت پایه هر سهم ۶۲۴۹ ریال و ارزش کل پایه ۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت ماه جاری) در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد.این میزان سهام به‌صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله، به وکالت از شرکت صنعت و تجارت آداک و از طریق شرکت کارگزاری پارسیان واگذار می‌شود.همچنین بنابر اعلام سازمان خصوصی‌سازی، در این واگذاری معادل مانده اقساطی سهام مورد معامله تا پرداخت کامل بهای آن، نزداین سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهی، اسناد تضمینی از خریدار دریافت می‌شود.این گزارش می‌افزاید: مطابق شیوه‌نامه تشویق بخش‌های خصوصی و تعاونی به منظور جلب مشارکت در واگذاری‌ها برای خریداران این بلوک که از بخش‌های خصوصی و تعاونی باشند، مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است که این مشوق‌ها عبارتند از: افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب؛ بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب ۱۰ درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی، به مأخذ ۱۰۰ برای رقم میانه دوره اقساط و سود فروش اقساطی تا میزان ۳ درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و ۳.۶ درصد پایین‌تر برای خریداران بخش تعاونی.گفتنی در سال گذشته نیز سازمان خصوصی‌سازی بارها اقدام به عرضه سهام شرکت ایران ترانسفو کرد که این عرضه‌ها با عدم استقبال خریداران مواجه شد.

 

ارسال نظر