روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۲:۴۶:۰۷
کد خبر: ۱۴۰۱۰۳

  افزایش قیمت مواد اولیه در «غمینو»: شرکت صنایع غذایی مینو شرق از تغییر بیش از ۱۰درصدی نرخ خرید مواد اولیه خبر داد. بر این اساس، شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نرخ مواد اولیه و خدمات انواع مواد اولیه افزایش یافته و مجوز آن نیز دریافت شده است. همچنین، «غمینو» اعلام کرد که نرخ خرید آرد در ۶ماهه اول ۱۳۹۷ مبلغ ۱۳هزار و ۱۵۰ریال در هرکیلوگرم بوده که در ۶ماهه دوم با رشد ۱۰درصدی به ۱۴هزار و ۵۰۰ریال در هرکیلوگرم رسیده است. روغن نیز با رشد ۲۶درصدی در این مدت از کیلویی ۵۷هزار و ۲۱۹ریال به ۷۲هزار ریال رسید. شکر هم با رشد ۱۰درصدی مواجه شد که از مبلغ ۲۹هزار و ۸۰۲ریال در هرکیلوگرم به ۳۳هزار ریال رسیده است. افزون بر این، در کل نرخ مواد اولیه این شرکت به صورت میانگین ۱۹درصد افزایش داشته است. این تغییرات با اهمیت مواد اولیه برای حدود ۹۵درصد از محصولات شرکت اتفاق افتاده است.

 سود 953ریالی «هرمز»: شرکت فولاد هرمزگان جنوب در صورت‌های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷، با سرمایه ۱۵هزار میلیارد ریالی سود هرسهم را ۹۵۳ریال اعلام کرد. همچنین، این شرکت سود عملیاتی این دوره نسبت به دوره گذشته را با رشد ۵۰۴درصدی مبلغ ۱۵هزار و ۳۰۲میلیارد ریال و سود خالص را با رشد ۶۲۹درصدی مبلغ ۱۴هزار و ۲۹۸میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین سود انباشته این شرکت به ۱۳هزار و ۵۸۹میلیارد ریال رسید. افزون بر این، «هرمز» در نظر دارد فروش محصولات با تاکید بر محصولات با ارزش افزوده بالاتر را افزایش دهد و مقدار تولید را به یک میلیون و ۵۰۰هزار تن برساند. همچنین فروش خود را با تمرکز بر بازار صادرات افزایش دهد. گفتنی است، این شرکت برای دوره ۳ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، پیش بینی کرد که نرخ گندله متاثر از نرخ شمش (۲۱درصد شمش خوزستان) است که به تبع افزایش در قیمت شمش با افزایش قیمت گندله مواجه می‌شویم. همچنین با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت الکترود در ۳ماهه پایان سال۹۶ و اتمام موجودی از محل خریدهای قبلی با افزایش اثر در بهای تمام شده این کالای استراتژیک مواجه است. ضمن اینکه با افزایش نرخ ارز قطعا در کالاهای نظیر اقلام نسوز و مواد اولیه و قطعات وارداتی شاهد افزایش قیمت خواهد بود.

  سود ۶۷۲ریالی هرسهم «کدما»: شرکت معدنی دماوند در صورت‌های مالی ۶ماهه سود هرسهم را ۶۷۲ریال اعلام کرد. همچنین، این شرکت سود عملیاتی این دوره را ۲۶میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰۲درصد افزایش داشت. سود خالص ۲۰میلیارد ریال و سود انباشته در پایان این دوره مالی ۷میلیارد و ۳۸۵میلیارد ریال منتشر کرد. افزون بر این، «کدما» درباره اهداف و راهبردهای خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که ۳ معدن پوکه، سرب و تراورتن فعالیت خود را ادامه دادند و با تلاش مدیریت و کارشناسان فعالیت اکتشافی در معدن برقره گل انجام شد و این معدن در حال راه‌اندازی است. کارخانه آهک قلعه گنج نیز تا پایان ۶ماهه ابتدای سال ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای میزان سهم شرکت برای اتمام پروژه قلعه گنج ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود. از سویی دیگر، این شرکت قصد دارد در ۶ماهه دوم سال مالی با توجه به تأکید سهامداران عمده شرکت در خصوص گسترش فعالیت‌های معدنی در قالب اکتشاف و راه‌اندازی معادن جدید، شرکت در نظر دارد تا در قالب اخذ پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری معادن جدید و حضور فعال در پهنه‌های اکتشافی و معادن متروکه در جهت تحقق این هدف گامهای موثری بردارد.

  «وتوسم» برای هرسهم ۵۹۰ریال سود ساخت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی با سرمایه ۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی، برای هرسهم ۵۹۰ریال سود ساخت. همچنین، این شرکت سود عملیاتی خود را با رشد ۲۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال۱۳۹۶ مبلغ ۲هزار و۶۵۶میلیارد ریال و سود خالص نیز با رشد ۲۰درصدی مبلغ ۲هزار و ۶۵۵میلیارد ریال اعلام کرد. این در حالی است که سود انباشته «وتوسم» در این دوره به ۲هزار و ۶۸۳میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته افت ۲۴درصدی را تجربه کرد. همچنین، ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس پرتفوی این شرکت با رشد یک هزار و ۴میلیارد ریال به ۹هزار و ۱۸۲میلیارد ریال رسید. علاوه بر این، در پرتفوی «وتوسم» ۵هزار و ۵۹۸میلیارد ریال مبلغ کل واگذاری‌ها اعلام شده که با سود یک هزار و ۶۶۲میلیارد ریالی همراه شده است. از سوی دیگر ارزش سهام خریداری شده این شرکت در این دوره ۲هزار و ۷۷۷میلیارد ریال سهام بود.

  سود 244ریالی برای هرسهم «ودی»: شرکت بیمه دی طی ۹ماه فعالیت توانسته برای هرسهم ۲۴۴ریال سود کنار بگذارد. همچنین، درآمد این شرکت از حق بیمه به ۲۲هزار و ۸۱میلیارد ریال و هزینه خسارت آن به ۱۸هزار و ۱۸۷میلیارد ریال رسید. سود عملیاتی آن ۶۰۴میلیارد ریال و سود خالص ۶۱۰میلیارد ریال منتشر شده است. این در حالی است که، «ودی» درباره دارایی و بدهی ارزی خود که براساس نرخ درج شده در سامانه نیما تسعیر شده اعلام کرد نرخ دلار و یورو در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۹۷ به ترتیب ۷۷هزار و ۵۹۷ و ۹۱هزار و ۱۷۶ریال است. این شرکت در نظر دارد سامانه جامع بیمه‌گری زندگی و غیرزندگی و نظام جامع مدیریت ریسک سازمانی را مستقر کند. همچنین ساختار سازمانی و پیاده‌سازی آن را بازنگری کند و نظام ارزیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر اهداف را بهبود بخشد تا به توسعه بستر فروش آنلاین منجر شود.

 

ارسال نظر