آلفابت و آمازون عامل سقوط شاخص‌ها شدند

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۵۱۲

گزارش عملکرد این دو شرکت در حالی منتشر شد که کارشناسان درآمد بیشتری را برای آنها تصور داشتند و گزارش عملکرد نتوانست پیش بینی کارشناسان را محقق کند. سقوط سنگین قیمت سهام شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) و آمازون، موجب افت دومینویی سهام آسیایی‌ها شد.

به گزارش سنا، افت سنگین قیمت سهام شرکت آلفابت و آمازون موجب افت دیگر متغیرها در بازار امریکا شد به این ترتیب شاخص‌ها در معاملات صبحگاهی آسیا را هم نزولی کرد.

گزارش عملکرد این دو شرکت در حالی منتشر شد که کارشناسان درآمد بیشتری را برای آنها تصور داشتند و گزارش عملکرد نتوانست پیش بینی کارشناسان را محقق کند.

به این ترتیب شاخص آتی داوجونز افت شدیدی را متحمل شد و این روند منفی به معاملات صبحگاهی روز جمعه در بازارهای آسیا رسید.

در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افت یک درصدی همراه شد .

جیمز مک گلو، مدیرعامل شرکت کارگزاری آرگونات بریسبان در این خصوص اظهار داشت: هیچ شک و شبه‌های در خصوص کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار وجود ندارد. بازاری که هر روز بر اساس یک تعرفه تجاری می‌تواند زیر و رو شود و رفتار سیاسی دولتمردان تأثیر بسیاری بر آن دارد برای سرمایه‌گذاری قابل اعتماد نیست .

اما در سوی دیگر، بازار چین نیز شاهد افت شدید متغیرهای معاملاتی بود. در طول هفته جاری این بازار دستخوش تصمیمات مسوولان و دولتمردان برای نجات بازار بود.

تلاش دولتمردان چینی برای عبور از تنگنای جنگ تعرفه‌ای در جدید‌ترین اقدام موجب همکاری‌های بانک مرکزی این کشور و ژاپن شده است.

بانک‌های مرکزی این دو کشور طی توافق نامه پولی 200 میلیارد یوآن را با 3.4 میلیون ین تهاتر کردند .

هدف از این اقدام ثبات روابط اقتصادی بین این دو کشور و انعطاف بیشتر در مقابل تغییرات قیمت دلار در سرزمین چین بوده است که امکان تزریق یوآن از طرف بانک‌های ژاپن به شرکت‌های ژاپنی فعال چین و بالعکس را تسهیل می‌کند.

در بازار هنگ کنگ، شاخص اصلی بورس این کشور با افت 1.05 درصدی رو به رو شد که بیشترین اثر منفی را افت سهام شرکت‌های تکنولوژی در این بازار داشت .

شرکت‌های تکنولوژی متهم اصلی سقوط بازار کره جنوبی نیز بودند و موجب افت 1.6 درصدی شاخص اصلی بورس این کشور شدند و شاخص کاسپی را به کمترین میزان معامله شده نسبت به سال 2017 رساندند.

در بازار استرالیا شاخص اصلی بورس سیدنی افت 0.4 درصدی را از آن خود کرد . در ژاپن نیز شاخص نیکی معاملات صبحگاهی را در مدار منفی آغاز کرد و تا به این ساعت در حدود 3.7 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

 این در حالی است که در پایان ساعات کاری امروز نیز گزارش تولید ناخالص داخلی امریکا منتشر خواهد شد و بازار کامودیتی‌ها در انتظار تغییر شگرفی خواهند بود.

 

ارسال نظر