اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۷۷

تندیس «تقدیس» تناولی پیدا شد

اصفهان| اثر به سرقت رفته از تندیس« تقدیس» پرویز تناولی (مجسمه‌ساز ) در اصفهان کمتر از 5 ساعت پیدا شد. مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان ضمن تایید این خبر گفت: دوشنبه صبح ساعت ۷ و سی دقیقه متوجه شدیم که قسمت میانی تندیس «تقدیس» پرویز تناولی به سرقت رفته، به همین منظور اقدامات اولیه در سطح شهرداری برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات ماجرا انجام شد. ایمان حجتی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد سرقت ساعت۴ صبح انجام شده که با همکاری مرکز کنترل ترافیک و معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان توانستیم تندیس را در کمتر از 5 ساعت پیدا کنیم. مسئول موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز با ابراز خرسندی از کشف قسمت سرقت شده گفت: از سال پیش در خواست انتقال تندیس «تقدیس» به موزه هنرهای معاصر را داده بودم که عملیاتی نشد و امیدوارم بعد از این اتفاق برای این درخواست اقدامات لازم صورت بگیرد. مهدی تمیزی با اشاره به قیمتی بودن اثر استاد تناولی اظهار داشت: اثر «تقدیس» بین ۷ تا ۸ میلیارد تومان قیمت دارد که لازم است در فضایی مانند موزه نگهداری شود و نه در سطح کوچه و خیابان‌.

افزایش 76 درصدی صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی

زاهدان| مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی استان با رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشته است.

مبین علی‌میر اظهار کرد: با پیگیری های استاندار و اقدامات انجام شده در ۱۰ ماه گذشته، صادرات از بازارچه‌های مرزی استان به رقم ۵۴۰ میلیون دلار رسیده است. وی با بیان اینکه در همین مدت ۳۱۰ میلیون دلار کالای ترانزیت داخلی که در سایر گمرکات اظهار و از طریق بازارچه‌های مرزی صادرات شده است، افزود: در مجموع صادرات و ترانزیت به رقم ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است. مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان ادامه داد: پیش بینی می‌شود با حمایت از تجارت قانونمند مرزی، تا پایان سال صادرات از بازارچه‌های مرزی به رقم بی‌سابقه ١ میلیارد دلار برسد. میر افزود: هم اکنون در بازارچه‌های مرزی استان تعداد ۱۴۴ غرفه فعال است و سعی بر این داریم که بتوانیم تمامی کارگرانی که در بازارچه ها مشغول فعالیت هستند را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

دستگیری هفت شکارچی غیرمجاز در مازندران

ساری|ماموران محیط‌زیست مازندران، هفت شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند. ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری هفت شکارچی غیرمجاز دستگیر کردند که به همراه آنان سلاح و لاشه حیوانات شکارشده نیز کشف و ضبط شد. ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری(محیط بانی هولار) حین گشت و کنترل درحوزه استحفاظی پنج شکارچی غیرمجاز دستگیر کردند که به همراه آنها پنج قبضه سلاح شکاری، تعدادی فشنگ ولاشه یک قطعه کبک نیز ضبط شد. درماموریت دیگر و درعملیات مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (محیط بانی هولار) و ماموران انتظامی هولار ۲ شکارچی متخلف دستگیر شدند و به همراه آنها ۲ قبضه سلاح شکاری، تعدادی فشنگ ولاشه یک طاقه قرقاول نر کشف و ضبط شد. این شکارچیان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

۱۴ روستای ماکو  از نعمت  گاز طبیعی برخوردار شد

ارومیه| 14روستای شهرستان ماکو همزمان با سومین روز دهه فجر با ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شد. مدیر اجرای طرح‌های شرکت گاز آذربایجان غربی در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: برای اجرای این طرح ها بیش از ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته‌است. منوچهر قاسمی افزود: امروز علاوه بر افتتاح این طرح‌ها، عملیات گازرسانی به پنج روستای ماکو نیز آغاز شد. وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها که با ۳۵ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا می‌شود، ۶۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده‌است.وی بیان کرد: با اتمام این‌ طرح‌ها ۶۶۰ خانوار روستایی شهرستان ماکو از نعمت گاز بهره مند می شوند.

جایگاه‌های سوخت اردستان کم‌فروشی نمی کنند

اصفهان| رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی اردستان گفت: در بازدیدهایی که امروز از جایگاه‌های سوخت انجام شد هیچ گونه تخلف کم فروشی مشاهده نشد و حتی برخی از جایگاه ها اضافه فروش هم داشتند. علی جعفری منش در حاشیه بازدید از جایگاه عرضه بنزین و گازوئیل شهرستان اردستان اظهار کرد: به درخواست و براساس گزارش های مردمی در خصوص کم‌فروشی در برخی از جایگاه های بنزین شهرستان، امروز از این جایگاه ها بازدید شد. وی با بیان اینکه بازدیدها به صورت منظم در هر ماه ۵ تا ۱۰ بار انجام می شود، گفت: در بازدیدهایی که امروز انجام شد هیچ گونه تخلف کم فروشی مشاهده نشد و حتی برخی از جایگاه ها اضافه فروش هم داشتند. رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی اردستان گفت: این میزان به نسبت کشور خوب است. رشد مصرفی که در سال های اخیر در شهرستان مواجه هستیم به دلیل فعالیت های معادن جدید است.

 

ارسال نظر