اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۰۰:۲۹:۵۴
کد خبر: ۱۶۲۶۳۶

پرواز بالگرد اورژانس میانه برای نجات زن باردار

تبریز| سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: بالگرد اورژانس پایگاه میانه جهت نجات زن باردار در یکی از روستاهای شهرستان چاروایماق به پرواز درآمد. وحید شادی‌نیا در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به گزارش مرکز اورژانس چاروایماق مبنی بر مسدود بودن راه زمینی به علت بارش برف و کولاک در روستای “ساری آغل “ و حیاتی بودن انتقال زن باردار به مرکز درمانی، هماهنگی لازم توسط مرکز هدایت عملیات بحران EOC انجام شد. وی گفت: تیم اورژانس هوایی میانه به روستای “ساری آغل “ پرواز کرده و زن باردار را به بیمارستان برکت امام خمینی(ره) میانه انتقال داد. به گزارش روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: مادر ۲۵ساله، دومین فرزند خود را دقایقی پس از تحویل به بیمارستان به دنیا آورد.

خلیج فارس برای ترددهای دریایی نامساعد می‌شود

بندرعباس|کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر معتقد است: خلیج فارس از یکشنبه تا سه‌شنبه با وزش بادهای شدید شمال غربی مواج و متلاطم و برای ترددهای دریایی نامساعد می‌شود. زهرا راستگو دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با مواج شدن خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج در سواحل شمالی ومرکزی به ۱.۵ و در سواحل جنوبی به ۲.۵ متر برسد. از روز یکشنبه همچنین با نفوذ توده هوای پرفشار و به نسبت سرد دمای هوا بین سه تا ۶ درجه کاهش می‌یابد. راستگو ادامه داد: با توجه به احتمال ایجاد تنش دمایی به ویژه در ارتفاع‌ها، باید از محصولات کشاورزی مراقبت شود. وی افزود: در شنبه و یکشنبه برای برخی نقاط استان نیز بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است‌.

احتمال بروز سیل در حوضه‌دز وجود دارد

اهواز|رییس سازمان آب و برق خوزستان از احتمال وقوع سیل در حوضه آبریز دز برای امسال خبر داد.

فرهاد ایزدجو در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به پیش بینی بارش باران برای روزهای آینده اظهار کرد: حجم آورد آب‌ها در سدهای خوزستان ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و میزان آورد آب به پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. ایزدجو افزود: احتمال بروز سیل در حوضه دز وجود دارد چراکه اگر خروجی این سد با دبی یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب در حوزه دزفول انجام بگیرد باید شاهد آبگرفتگی و در نتیجه بروز سیلاب باشیم. وی تصریح کرد: این پیش بینی در حالی است که هم‌اکنون خروجی آب در این سد با ۱۴۰ متر مکعب و ورودی ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه انجام می‌گیرد، در میان سدهای خوزستان، سد کرخه با افزایش ورودی ۱۰ درصدی روبرو بوده و هم‌اکنون ورودی سد کرخه با ۱۲۳ متر مکعب و خروجی ۱۴۹ مترمکعب بر ثانیه در حال آماده‌سازی برای مقابله با سیلاب‌های پیش بینی شده است. رییس سازمان آب و برق خوزستان افزود: با پیش بینی‌های صورت گرفته اقدامات مقابله با سیلاب انجام گرفته به‌طوری که تاکنون حجمی حدود ۹ میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی برای سدهای خوزستان به وجود آمده است.

 

 

ارسال نظر