اخبار شهرستان ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۳۳۴

جرایم سایبری در قم  ۱۹۷ درصد افزایش یافت

قم| فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه وقوع جرایم در فضای مجازی در قم از ابتدای سال تاکنون ۱۹۷ درصد افزایش داشته است، گفت: کشف جرایم سایبری طی این مدت ۲۹۸ درصد افزایش داشته است. سردار عبدالرضا آقاخانی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه توان کشف پلیس فتا در زمینه جرایم سایبری طی این مدت نزدیک به ۸۱ درصد بوده است، گفت: طی ماه‌های اخیر تعداد ۶ باند کلاهبرداری که به شیوه فیشینگ اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند که سنین مجرمین در این زمینه بین ۱۴ تا ۱۸ سال بوده و ۴۲ هزار و ۴۵۰ فقره شماره کارت از این باند به دست آمده است. میزان دستگیری در زمینه جرایم سایبری طی این مدت ۱۳ درصد افزایش داشته است.

بیش از ۳۹ هزار تن سیب درختی از آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه|معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری بیش از ۳۹ هزار تن سیب درختی از گمرکات استان به کشور‌های آسیایی و اروپایی صادر شده است. محمد دهقان در خصوص روند صادرات سیب در استان اظهار داشت: طی سال جاری ۳۹ هزار و ۲۲۷ تن سیب درختی به ارزش بیش از ۵۹ میلیون دلار از گمرکات استان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است. عمده کشورهای مقصد برای صادرات سیب استان عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، روسیه و … است که برای توسعه صادرات و افزایش سهم بازار در دیگر کشورها در تلاش هستیم تا بازارهای جدیدی برای این محصول شاخص استان ایجاد کنیم. دهقان اضافه کرد: آذربایجان غربی برای تأمین سیب مورد نیاز شب عید ۱۲ استان به عنوان استان معین معرفی شده است، که سیب مورد نیاز ۱۲ استان برای شب عید ۸ هزارتن پیش بینی و از طریق آذربایجان غربی تأمین شده است و نیز سیب مورد نیاز داخل استان برای مصرف عید ۸۰۰ تن است.

رفع تصرف56 میلیون مترمربع اراضی طبیعی سمنان

سمنان| فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان از رفع تصرف ۵۶ میلیون متر مربع اراضی طبیعی استان طی ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت: ۷۲ پرونده در این زمینه مفتوح شد. سرهنگ علیرضا ابوطالبی در ضمن اشاره به عملکرد حوزه حفاظت از منابع طبیعی استان سمنان و بیان اینکه گشت‌های مراقبتی از عرصه‌های طبیعی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال ۹۸ میزان کشفیات قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی به ۴۶ هزار کیلوگرم رسیده است. وی با اشاره به اینکه ۴۸ نفر در این راستا دستگیر و ۴۲ خودرو توقیف‌شده است، افزود: ضمن بررسی اولیه پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال‌شده که برابر با قانون با این متخلفان برخورد می‌شود.

سگ‌های ولگرد به جان آهوان یزد افتادند

یزد| کارشناس اداره‌ کل حفاظت‌ محیط‌ زیست استان یزد با اشاره به پیش‌بینی افزایش جمعیت گونه‌های آهوان در این استان طی سال جاری، گفت: با وجود اقدامات موثری که منجر به کاهش شکار آهوان از سوی شکارچیان در استان صورت گرفته ولی اکنون سگ‌های ولگرد بزرگ‌ترین تهدید برای این گونه جانوری هستند. «موسی شمسایی» با اشاره به افزایش جمعیت آهوان در یزد، اظهار کرد: بنا بر سرشماری‌های سال گذشته 850 راس آهو در محیط زیست یزد وجود دارد که با اقدامات حفاظتی و فرهنگ‌سازی، پیش‎‌بینی می‌شود که این جمعیت در سال جاری به یک‌هزار راس برسد. وی در ادامه بلای جان آهوان به ویژه در فصل زاد و ولد این حیوانات را در حال حاضر معضل سگ‌های ولگرد دانست و گفت: آهوان سالانه در فصل زاد و ولد، حدود 2 بره آهو به دنیا می‌آورند که متاسفانه اخیرا در استان توسط سگ‌های ولگرد شکار می‌شوند.

قم بیشترین نانوایی سنگک را در کشور دارد

قم| رییس اتحادیه نانوایان قم از فعالیت ۳۵۰ نانوایی سنگک در قم خبر داد وگفت: این استان بیشترین تعداد نانوایی سنگک را نسبت به جمعیت دارد. علی‌اکبر زارعی با اشاره به مطلوب‌تر شدن وضعیت پخت نان در نانوایی‌های قم، افزود: خوش‌بختانه در خصوص قیمت نان در قم به توافق رسیده‌ایم. وی با بیان اینکه تمامی نانوایی‌ها باید پروانه فعالیت داشته باشند و پروانه آنها نیز به‌روز باشد که در این راستا همه پروانه‌ها در حال به‌روز شدن است، اظهار داشت: حدود ۱۰ نانوایی بدون پروانه در سطح استان قم در حال فعالیت هستند که در لیست پلمب شدن قرار دارند. رییس اتحادیه نانوایان قم گفت: نانوایی‌های آزادپز باید در سامانه با پروانه معتبر ثبت نام کنند که به حساب سپید معرفی می‌شوند و از این طریق می‌توانند آرد خریداری کنند. شهروندان می‌توانند تخلفات و مشکلاتی که در زمینه نانوایی‌ها مشاهده می‌کنند به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

 

ارسال نظر