اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۸۸

وزیر کشور وضعیت هرمزگان پس از بارندگی را بررسی کرد

بندرعباس|عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت‌وگوی تلفنی با فریدون همتی استاندار هرمزگان، به بررسی وضعیت استان هرمزگان با توجه به بارندگی‌های گسترده روز جمعه پرداخت. عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگوی تلفنی با فریدون همتی استاندار هرمزگان، به بررسی وضعیت استان هرمزگان با توجه به بارندگی‌های گسترده روز جمعه پرداخت. استاندار هرمزگان در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به آماده باش کامل دستگاه‌های اجرایی و اتخاذ تمامی تمهیدات لازم برای ارایه خدمات، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان هرمزگان همزمان با بارندگی‌های گسترده را به وزیر کشور ارایه کرد. وزیر کشور نیز ضمن قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی استان و همکاری خوب مردم هرمزگان، جهت هرگونه کمک و صدور دستور استفاده از ظرفیت دیگر استان‌ها برای کنترل سیلاب در هرمزگان در صورت نیاز و ضرورت، اعلام آمادگی کرد.

مشکل ضامن؛ صف دریافت وام ازدواج را طولانی کرده است

بجنورد| خراسان شمالی دبیر هماهنگی شعب بانک‌های خراسان شمالی گفت: مشکل در ارایه ضامن سبب شده تا صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در بانک‌های این استان ایجاد شود. هدایتی اظهارکرد: در حال حاضر تعدادی از افراد هستند که به اندازه انگشتان هر دو دست ضمانت سایر افراد را قبول کرده‌اند و بانک‌ها نمی‌تواند این افراد را به عنوان ضامن قبول کند. اگر متقاضیان وام ازدواج بتوانند ضامن‌های معتبر را به بانک ارایه دهند هیچ کدام از بانک‌های استان مشکلی در ارایه تسهیلات ندارند و تسهیلات به سرعت پرداخت می‌شود. در حال حاضر بیش از سه هزار نفر از متقاضیان وام ازدواج در این استان در نوبت قرار دارند که تعداد زیادی است. وی تاکید کرد: در سال جاری 9 هزار و 333 فقره وام ازدواج به متقاضیان ارایه شده است. به گفته این مقام مسوول دو هزار و 967 میلیارد ریال وام ازدواج به متقاضیان ارایه شده است. با بالا رفتن رقم وام ازدواج تعداد افراد متقاضی در این استان نیز افزایش یافته است.

میانکاله با انرژی خورشیدی برقدار می‌شود

ساری |مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از برقرسانی به منطقه حفاظت شده میانکاله با اعتبار 27 میلیارد و 960 میلیون ریال با انرژی خورشیدی خبر داد. رضا غفاری گفت: فاصله اولین آبادی با آخرین آبادی در این منطقه 35 کیلومتر است و محدودیت‌های زیست محیطی سبب شده تاکنون برای حفاظت از منطقه شبکه برق احداث نشود. وی خاطرنشان کرد: هزینه برقراری انشعاب برای هر خانوار در این منطقه 40 تا 50 میلیون تومان خواهد بود و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری هم بسیار دشوار است. مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: این منطقه در حقیقت یک دهستان است و اکثریت آنها در طول سال به‌طور مدام در منطقه زندگی می‌کنند.

تقدیر از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان

ساری|مسوول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: در اجرای سیاست‌های دولت و تاکیدات سران قوا مبنی بر نظارت و حفظ آرامش و تنظیم بازار، به پاس تلاش و اقدامات ارزنده از منطقه ساری تقدیر شد. عباس خلیل پور از برگزاری همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان استان با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری توانست در بین شرکت‌کنندگان در همایش حایز رتبه شود، افزود: ارزیابی گزارش اجرایی و پیشرفت آیین نامه اجرایی ماده شش قانون حمایت از مصرف‌کنندگان با ضرورت رصد دقیق میزان رضایت مندی شهروندان استان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی انجام شد که این شرکت با ارایه گزارشی دقیق از نوع خدمت رسانی‌ها توانست لوح تقدیر این همایش را از آن خود کند . عباس خلیل‌پور تاکید کرد: با تلاش همه‌جانبه پرسنل و رهنمودهای مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری این شرکت توانست در امر نظارت و حفظ آرامش و تنظیم بازار موفق عمل کرده و رضایت مردم را در ارزیابی دستگاه‌های ناظر به دست آورد.

ساخت کامل یک ایستگاه ریخته‌گری

اصفهان|ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، در شرایط تحریم نیز پیشتازی خود را در بومی‌سازی حفظ کرده است. یکی از بخش‌های ذوب آهن که با همت تلاشگران خود در این راستا کارنامه درخشانی دارد، بخش فولاد‌سازی است.  مهندس سیاووش خواجوی قائم‌مقام بخش فولاد‌سازی با بیان اینکه ذوب آهن قادر است برای اولین‌بار در کشور ساخت صفر تا صد یک ایستگاه ریخته‌گری را به عهده بگیرد، گفت: بیش از 70 درصد از قطعات بخش فولادسازی بومی‌سازی شده است. به نحوی که در حوزه مکانیک و انرژی بالای 80 درصد، در حوزه برق و اتوماسیون نزدیک به 40 درصد، در حوزه مواد مصرفی تکنولوژی و نسوز نزدیک به 85 درصد بومی‌سازی انجام شده است. 

 

ارسال نظر