اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۳۷:۲۳
کد خبر: ۱۶۰۶۹۳

تعطیلی سینماها  به‌دنبال شهادت سپهبد سلیمانی

تبریز| روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی طی اطلاعیه‌ای از تعطیلی سینماهای حوزه هنری در تبریز به مدت سه روز در پی «شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی» خبر داد. متن اطلاعیه روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی به شرح زیر است: سینماهای قدس و انقلاب حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی به دلیل شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (از ۱۳ تا پایان روز ۱۵ دی ۹۸) تعطیل است. نمایش در حال اجرای «زیرشلاق کش باران» در تماشاخانه مهر مجموعه هنری «مهر و ماه» حوزه هنری آذربایجان‌شرقی نیز به دلیل شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

افزایش تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا

بار دیگر در سال رونق تولید، همت، تلاش و همدلی کارکنان مجتمع فولاد سبا به بار نشست و در آذرماه 1398 رکورد تولید ماهانه کلاف گرم به 120 هزار و 172 تن افزایش یافت. بهمن خلیلی مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا درباره دست‌یابی به این رکورد گفت: این رکورد در حالی اتفاق افتاد که در آذرماه سال جاری 85 درصد از محصولات تولیدشده به ضخامت 2 میلی‌متر با کیفیت مطلوب مربوط می‌شود. این در حالی است که ورق 2 میلی‌متر یکی از محصولات پرکاربرد در تولید لوله و پروفیل در کشور به شمار می‌رود. او درباره رکودهای قبلی گفت: رکورد قبلــــی به میزان 119 هزار و 66 تن و در شهریورماه سال جاری محقق شده بود.

افزایش ۴۰ درصدی تردد مسافرین در پایانه مرزی

زاهدان| معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: تردد 708 هزار و 446 مسافر در ۹ ماهه سال جاری در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی تردد را نشان می‌دهد. تیمور باقری در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه اظهار داشت: 141 هزار و 110 نفر مسافر در این مدت توسط 3218 دستگاه اتوبوس خارجی و 567 هزار و 336 مسافر نیز به صورت پیاده توسط 12 هزار و 894 دستگاه اتوبوس ایرانی از پایانه‌های مرزی این استان تردد داشته‌اند.  وی با بیان اینکه پایانه مرزی میرجاوه به عنوان دروازه ورودی شرقی زائران پاکستان عتبات عالیات به کشور، از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: بیشترین ترددهای ثبت شده این مدت با 389 هزار و 333 نفر به این پایانه مرزی اختصاص دارد.  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است این اداره کل طرح‌های عمرانی مختلفی را به منظور تسهیل ورود و ارایه خدمات مطلوب به مسافرین و زائرین در دست اقدام دارد.

تلاش برای مهار مشکل موادمخدر- سیستان و بلوچستان

زاهدان| استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری، از سفر دکتر مومنی و هیات همراه به استان قدردانی کرد و برانگیختن مسوولیت جمعی در همکاری برای ریشه‌کنی مواد مخدر را مهم‌ترین دستاورد سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان بیان کرد.

به گزارش استانداری احمدعلی‌موهبتی در این دیدار گفت: سفر دبیرکل و مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به استان ثمرات و دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زیادی به همراه داشت. استاندار سیستان و بلوچستان موافقت با احداث کارخانه تولید متادون را از برکات مهم این سفر برشمرد و گفت: اجرای این طرح و آثار و نتایج آن از ابعاد اجتماعی و اقتصادی جزو باقیات صالحات برای دست اندرکاران آن خواهد بود.

تصویب ۱,۵میلیارد  دلار سرمایه‌گذاری  خارجی

اراک| استاندار مرکزی از تصویب ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان طی سال جاری خبر داد.  سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران در اراک، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طبق اعلام مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای انقلاب تاکنون معادل ۳میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی مصوب شده که از این میزان تا کنون رقمی معادل ۳۰۴ میلیون دلار به استان وارد شده است.

رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به گستره توزیع این سرمایه‌گذاری‌ها افزود: سرمایه‌گذاری خارجی وارد شده به استان مرکزی در شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و آشتیان توزیع گردیده و بخش عمده آن به ترتیب جذب بخش‌های انرژی، صنعت، کشاورزی و خدمات شده است.

 

ارسال نظر