اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۰۱۹

اعلام جرم محیط‌زیست علیه پیمانکار آزادراه تهران- شمال

کرج|مدیرکل محیط زیست البرز در خصوص مرگ ماهی‌های خال قرمز در رودخانه کرج گفت: سیمان مورد استفاده برای مقاوم‌سازی پایه پلی که در مسیر این بزرگراه قرار دارد، وارد رودخانه شده و باعث تلف شدن تعدادی از قزل آلاهای خال قرمز شده است. حکیمی گفت: تلفات ورود سیمان به رودخانه زیاد نبوده ولی ما اعلام جرم کرده‌ا‌یم و پیمانکار موظف است خسارات ناشی از تلفات را پرداخت کند.

محکومیت ۳ میلیاردی قاچاقچیان  شتر

زاهدان|مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان از محکومیت ۳ میلیاردی قاچاقچیان شتر خبر داد. حیدر میرزایی گفت: مامورین یگان ویژه نیروی انتظامی شهرستان زاهدان با بررسی اطلاعات دریافتی موفق شدند تعداد ۴۰ نفر شتر قاچاق را کشف و دو نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کنند. وی افزود: این تعداد دام در مکانی خاص در کوه‌های اطراف یکی از روستاهای نزدک شهر زاهدان شناسایی شد که با بررسی به عمل آمده مشخص شد که قاچاقچیان با شگرد خاص و با پلاک‌های نامعتبر دام را از پاکستان وارد کشور کرده و سپس به عنوان دام بومی آن را عرضه می‌کردند.  میرزایی تصریح کرد: با شروع رسیدگی به پرونده در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زاهدان، از دستگاه‌های متولی در خصوص بهداشت و پلاک دام‌ها استعلام به عمل آمد و نهایتا مجوز حمل بهداشتی توسط دامپزشکی و پلاک‌ها توسط جهاد کشاورزی تأیید نشد.

برگزاری شورای سیاست‌گذاری کلان منطقه یک

ساری| رییس دبیرخانه کلان منطقه یک آمایش سلامت کشور در این جلسه به زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی کلان منطقه یک آمایشی کشور اشاره کرد و گفت: ۲۰۰۰ عضو هیات علمی، ۳۵۹ رشته مقاطع تحصیلی، ۲۵۴۳۸ دانشجو، ۴۷ دانشکده در این کلان منطقه آموزشی در این منطقه فعال هستند.

غلامعلی گدازنده به معرفی ۸۱ نفر عضو هیات علمی به عنوان اعضای بورد منطقه‌ای در۲۳ گروه علوم پایه و معرفی ۱۶۹ نفر عضو هیات علمی به عنوان اعضای بورد منطقه‌ای در ۲۶ گروه بالینی اشاره کرد و افزود: برگزاری ۱۳ دوره بازآموزی برای پزشکان، ۱۱ دوره ضمن خدمت برای کارکنان، ۸۰ عنوان کلاس آموزشی ویژه دانشجویان و... از دیگر اقدامات دانشگاه‌های کلان منطقه یک سلامت کشور است.

انتخاب به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهیدرجایی

ساری|در جشنواره شهید رجایی استان مازندران که باحضور استاندار و کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد شرکت آب منطقه‌ای مازندران به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر انتخاب و تندیس و لوح تقدیر این جشنواره به محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اهدا شد.  در لوح تقدیر این جشنواره که به امضای استاندار و رییس ستاد جشنواره شهیدرجایی رسید از همت، تلاش خالصانه و اقدامات اثربخش دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران و همکاران وی که بنابر احساس مسوولیت و درک ارزش‌های اسلامی و انسانی به ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم عزیز اهتمام ورزیده‌اند تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.

رکورد ریخته‌گری مداوم به 151 ذوب رسید

اصفهان|کارکنــــان  ماشــــین ریخته‌گــــری شماره 5 فولاد مبارکه توانستند با انجام دادن عملیات Fly Tundish به رکورد ریخته‌گری 151 ذوب پیوسته دست یابند. محمد فخری رییس ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر با تأکید بر اینکه ریخته‌گری در فولاد مبارکه در شرایط عادی نهایتا 10 تا 12 ساعت به صورت مداوم و پیوسته انجام می‌گیرد و بعد از آن ریخته‌گری متوقف و ماشین بازرسی می‌شود و مجددا پس از رفع عیب و آماده‌سازی شروع به ریخته‌گری می‌کند، گفت: طی روزهای اخیر کارکنان توانمند تولید و تعمیرات ماشین 5 ریخته‌گری توانسته‌اند به یاری پروردگار و با تکیه بر تعهد و توانایی‌های نهادینه‌شده، بعد از سال‌ها دوباره ریخته‌گری پیوسته را احیا کنند و به این رکورد جدید و درخور توجه دست یابند.

تولید و صنعت، خط اول جبهه اقتصاد مقاومتی است

اصفهان|عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در جریان بازدید از واحد کنترل مواد، شامل بخش واردات و انبارها و کنترل موجودی، بر اهمیت تداوم تأمین قطعات و مواد موردنیاز خطوط تولید تأکید کرد. وی ضمن قدردانی از کارکنان این مدیریت گفت: در شرایط فعلی به یقین خطوط تولید و صنعت، خط اول جبهه اقتصاد مقاومتی هستند؛ از این‌رو باید همانند سربازان جان‌بر‌کف به‌گونه‌ای عمل کنیم که تولید همچنان تداوم داشته باشد و نیاز صنایع پایین‌دست تأمین شود. به خاطر داشته باشیم تداوم تولید، «رونق تولید» را تضمین می‌کند. مدیرعامل فولاد مبارکه در این بازدید، ضمن دیدار با کارکنان، رهنمودهای لازم برای پشتیبانی خطوط تولید و استفاده حداکثری از موجودی انبارهای شرکت را ارایه کرد.

 

ارسال نظر