اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۱۸

افتتاح 4 مدرسه «ایران من» در خراسان شمالی

بجنورد| با حمایت جمعی از فعالان بخش خصوصی، چهار مدرسه ابتدایی پویش «ایران من» در روستاهای تابعه بجنورد در استان خراسان شمالی افتتاح شد. مدارس «ایران من 33» در روستای خندق‌لو در شهرستان بجنورد، «ایران من 34» در روستای حیدرآباد از توابع بخش سملقان، «ایران من 35» در روستای دشت‌گرمه و «ایران من 36» در روستای سوخلی ساخته شده‌اند. در مراسم افتتاح این مدارس که دیروز با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور و نیکوکاران «پویش‌ایران‌من» در مدرسه روستای سوخلی برگزار شد، پدرام سلطانی «موسس پویش ایران من» اظهار کرد: معضل بی‌‌مهارتی که امروز کسب‌‌وکارهای اقتصادی بسیاری را تحت تأثیرات منفی خود قرار می‌دهد، ریشه در چرخه معیوب بی‌سوادی در کشور دارد. وی افزود: با وجود نیاز مبرم اقتصاد کشور به سرانه آموزشی در کشور ما همچنان ۴۰ میلیون متر مربع از استانداردهای حداقلی آموزش و پرورش عقب است و بیش از یک سوم مدارس موجود در کشور از استانداردهای مدرسه‌سازی فاصله عمیقی دارند. این مساله نشان می‌دهد که با وجود رسیدن به مرحله چهارم توسعه، باید به مرحله اول توسعه برگردیم تا با رفع شکاف‌های آموزشی موجود میان مرکز و پیرامون، با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قدم‌برداریم.

مرز خسروی بازگشایی می‌شود

کرمانشاه| مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: دولت عراق قول‌های مساعدی مبنی بر تامین امنیت مسیر کربلا از مرز خسروی را داده است.  به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در جلسه ستاد سامان دهی و مدیریت تردد زائران از مرز خسروی در پایانه بین‌المللی این مرز با بیان اینکه ۲۰ میلیون زائر از کشورمان عازم عتبات عالیات می‌شوند، گفت: امسال با حمایت‌های مقام معظم رهبری، عزم و اراده‌ای جدی در ستاد اربعین برای بازگشایی مرز خسروی صورت گرفته و تلاشمان این است که یک ماه قبل از اربعین این مرز بازگشایی شود. او به امکانات و زیرساخت‌های مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: مسیر خسروی از نظر زیرساخت، آمادگی کامل برای پذیرایی و میزبانی و تردد زائرین را دارد. صفوی به تلاش‌های استاندار کرمانشاه برای بازگشایی مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: مردم مومن و عاشورایی کرمانشاه باید امسال خانه‌های خود را آماده پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) کنند. دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: هم‌اکنون امنیت و شرایط لازم در مرز خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات وجود دارد و از طرف عراق نیز قول‌های مساعدی داده شده و بطور یقین امسال یک ماه قبل از اربعین مرز خسروی بازگشایی می‌شود.

عملیات نوسازی و ارتقای شبکه در استان‌های تهران و البرز

همراه اول اعلام کرد طی روزهای پنجشنبه و جمعه عملیات نوسازی و ارتقای شبکه در استان‌های تهران و البرز انجام می‌شود. اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد باتوجه به انجام عملیات نوسازی و ارتقای شبکه در روزهای پنجشنبه و جمعه

(٣ و ۴ مرداد ماه)، احتمال بروز اختلال محدود، در برخی مناطق استان‌های تهران و البرز وجود دارد. این عملیات از ظهر روز پنجشنبه تا ساعات پایانی روز جمعه ادامه خواهد داشت.  همراه اول در این اطلاعیه از بروز احتمالی اختلال برای برخی مشترکین عذرخواهی و از همراهی مشترکین خود تشکر کرده است.

امضای 3 تفاهمنامه توسط شناسا از شرکت‌های پاسارگاد

ایران اکونومیست| در راستای توسعه فعالیت‌های مجموعه شناسا و هم‌افزایی با سایر سازمان‌های موثر در اکوسیستم کارآفرینی کشور، سه تفاهمنامه همکاری مشترک بین تریگ‌آپ و مجموعه‌های فعال منتخب زیست‌بوم کارآفرینی به امضا رسید. به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، باتوجه به نقش‌آفرینی مجموعه شناسا در زیست‌بوم کارآفرینی کشور و با هدف کمک به رشد و توسعه این فضا، مجموعه اقدامات موثری که هم‌راستا با چشم‌انداز بلندمدت این مجموعه است، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی می‌شود. از جمله این اقدامات برقراری تفاهمنامه‌هایی با نهادها و سازمان‌هایی است که به نوعی بخشی از این زنجیره ارزش بوده و خلق ارزش می‌کنند.

در این راستا تفاهمنامه‌ای با محوریت توسعه اکوسیستم کارآفرینی فناوری‌های ورزشی و سلامت، با ایجاد هم‌افزایی و همچنین همکاری مشترک در زمینه توسعه سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از ایده‌ها، بین شتاب‌دهنده تریگ‌آپ و پژوهشگاه علوم ورزشی به امضا رسید. تفاهمنامه دیگری نیز در زمینه توسعه زیست‌بوم کارآفرینی انرژی کشور و فناوری‌های مرتبط با آن، بین تریگ‌آپ و شتاب‌دهنده‌ای تک به امضا رسید. مواردی همچون ایجاد هم‌افزایی و همکاری مشترک از طرح‌های فناورانه، سرمایه‌گذاری‌های مشترک در طرح‌های کسب و کاری این حوزه، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و همچنین تعاملات سازنده بین این دو مجموعه، از جمله مفاد مورد تفاهم بوده است.

 

ارسال نظر