اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۸۱

گلین بالا در اردبیل احیا و بازآفرینی می‌شود

اردبیل|‌معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احیاء عروسک بومی استان اردبیل (گلین بالا) خبر داد. ملکه گلمغانی‌زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: طی روزهای اخیر با ثبت ملی عروسک گلین بالا زمینه احیای آن فراهم شده است. وی با بیان اینکه عروسک‌های بومی و محلی به عنوان نمادهای پیام رسان افسانه‌ها هستند، افزود: گلین بالا از عروسک‌های بومی استان اردبیل است که از آداب و رسوم و فرهنگ بومی نشأت گرفته و در سال‌های دور به عنوان اسباب بازی کودکان در بیشتر مناطق استان اردبیل مرسوم بوده است. او عنوان کرد: در نظر داریم برای احیا و توسعه بیشتر این هنر و صنعت و برای بازآفرینی گلین بالا، عروسک‌هایی که روایت‌های کودکانه را در سینه خود حبس کرده و در طول تاریخ رو به فراموشی هستند، اقدام و از معدود صنعتگران این رشته حمایت و شرایط آموزش رایگان این رشته را در شهرستان بیله سوار فراهم کنیم.

لباس فرم مدارس و تاثیر آن در شادی دانش‌آموزان

زنجان|رییس اداره آموزش و پرورش منطقه افشار گفت: لباس فرم مناسب دانش‌آموزان می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد روحیه نشاط و شادی در مدارس داشته باشد. سیدمجتبی حسینی با اشاره به مزایای لباس فرم دانش‌آموزان، اظهار کرد: وظیفه آموزش و پرورش تسهیل‌گری و همکاری همه‌جانبه است؛ بنابراین باید هر آنچه که در توان داریم به کار‌گیریم تا این امر به نحو احسن توسط مدارس اجرایی شود، اما در این بین نباید از مشارکت اولیا غافل شد. نقش انجمن اولیا در پیکره آموزش و پرورش بسیار حساس و موثر است به همین دلیل مشارکت انجمن اولیا در امر ساماندهی لباس ضرورت دارد . حسینی تصریح کرد: طرح ساماندهی لباس فرم مدارس، فرصتی مناسب جهت اشتغالزایی و تحقق شعار رونق تولید و اشاعه فرهنگ مصرف کالای ایرانی است و اگر این مهم انجام شود شاهد شکوفایی اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان خواهیم بود.

در اصفهان جیره‌بندی آب نداریم

اصفهان|مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ یک مطالبه خاص است و برای تکمیل آن سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و حتی اگر سد زاینده‌رود هم سرریز کند، ظرفیت سامانه اول آبرسانی اصفهان جوابگوی تامین آب شرب مردم نیست. هاشم امینی با بیان اینکه واژه سازگاری با کم‌آبی به خصوص در اقلیم‌های خشک و نیمه‌خشک در وزارت نیرو مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه ما در اصفهان با همکاری رسانه‌ها برای تحقق این امر فرهنگ‌سازی خوبی انجام داده‌ایم. وی با بیان اینکه در سال 97 در بخش خانگی 6.8 درصد نسبت به سال 96 مدیریت مصرف داشتیم، افزود: دربخش غیرخانگی 7.1 درصد کاهش مصرف داشتیم و در مجموع در حوزه شرب در بخش خانگی و غیرخانگی 6.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته‌ایم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به شرایط سخت آبی در تابستان سال گذشته، گفت: خوشبختانه به دنبال بارش‌های امسال، وضعیت ذخیره سد زاینده رود خوب است و مطابق آخرین آمار سد زاینده‌رود بیش از 800 میلیون مترمکعب آبگیری شده این درحالی است که هنوز در برخی از نقاط شهر افت فشار آب داریم.

کارگاه آموزشی مقابله با قاچاق وعرضه خارج از شبکه

ساری|رییس کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی استان مازندران گفت: اختلاف قیمت فرآورده‌های نفتی ایران با دیگر کشورها دلیل عمده قاچاق سوخت توسط سودجویان است. سبحان رجب‌پور با تاکید برپیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی، افزود: قاچاق و توزیع خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی باعث شده تا درخواست متقاضیان غیر‌واقعی افزایش یابد . این مسوول در ارتباط با کنترل و نظارت در این حوزه تاکید و اذعان داشت: کنترل و نظارت مستمر مصرف‌کنندگان واقعی فرآورده‌های نفتی که از طرف سازمان‌های متولی اعم از جهاد کشاورزی و سازمان صنعت و معدن و تجارت که بیشترین حجم مصرف‌کنندگان را دارند، می‌تواند در بهبود و جلوگیری از قاچاق و توزیع خارج از شبکه آن موثر باشد.

۴ عضو شورای شهر الشتر دستگیر شدند

الشتر|۴ عضو شورای شهر الشتر به اتهام مفاسد مالی دستگیر شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوشنبه سجاد امیری، صمد امیری، حمید رشیدی و علی بهرامی از اعضای شورای شهر الشتر به اتهام مفاسد مالی دستگیر شدند. این افراد احتمالاً تا بررسی بیشتر پرونده امروز با قرار وثیقه آزاد شوند. براساس شنیده‌ها با اعترافات حبیب نصیری شهردار سابق الشتر که چند روز پیش به جرم مفاسد مالی دستگیر شده بود، ۴ عضو مذکور شورای شهر الشتر دستگیر شده‌اند. مشکلات مالی و جعلی بودن مدرک علت اصلی دستگیری اعضای شورای شهر الشتر است.

 

ارسال نظر