ویژه

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۷۸

باید روابط سیاسی کشور را  ترمیم کنیم

سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قوانین تولید را باید متناسب با تحریم ها بازنگری کنیم اظهار کرد: کارخانه سامسونگ که خط تولید تلویزیون خود را در دولت آقای روحانی راه اندازی کرد، حدود ۲۰۰۰ کارگر خود را معطل گذاشته است چون به دلیل تحریم ها کالای اولیه به دستش نمی رسد.در سیل اخیر بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شدند و به زیر آب رفتند و به دنبال آن کارگران زیادی بیکار شدند. فراکسیون تولید و اشتغال مجلس، جلساتی را برای رونق تولید برگزار می‌کند که بخشی از رونق تولید هم به ترمیم بخش های آسیب دیده و برگشت آنها به کار مربوط می شود. او در ادامه افزود: ولی آسیبی که در اثر تحریم ها شاهد هستیم و شروع خواهد شد خیلی بیشتر از این است که بتوان برای آن فکری کرد. در حال حاضر کارخانه سامسونگ که خط تولید تلویزیون خود را در دولت آقای روحانی راه اندازی کرد، حدود ۲۰۰۰ کارگر خود را معطل گذاشته است چون به دلیل تحریم ها کالای اولیه به دستش نمی‌رسد؛ نه کالای چینی را می‌تواند بخرد و نه کالای کره ای را. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید روابط سیاسی کشور را ترمیم کنیم و سعی کنیم متناسب با تفکر سازمان ملل و مجامع بین المللی استدلال کنیم تا تحریم ها از بین برود. وی اظهار کرد: ما از یک سو تلاش می‌کنیم تولید از راه هایی که باز است رونق پیدا کند چون یک مسیر را که بستند دلیل نمی شود که همه راه ها بسته باشد ولی از سوی دیگر باید مقررات صدور مجوز تولید و همچنین مقررات صادرات را آسان تر کنیم و واردات مواد اولیه از جاهای دیگر تامین شود؛ لذا قوانین ما باید متناسب با تحریم‌ها بازنگری شود تا از تعطیل شدن زنجیره تولید جلوگیری کنیم.

خروج برندهای کره ای لوازم خانگی از ایران تکذیب شد

 انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران ضمن رد خبر منتشرشده در برخی رسانه ها، آن را ناشی از سودجویی سوء استفاده کنندگان برشمرد و تاکید کرد: همکاری با برندهای یاد شده همچنان ادامه دارد و بیان چنین مطالبی در شرایط ملتهب فعلی، جز وارد کردن شوک به بازار نمی تواند نتیجه دیگری داشته باشد.  روابط عمومی سامسونگ در ایران ضمن رد اخبار منتشر شده مبنی بر خروج این شرکت از ایران، اعلام کرد: سامسونگ همواره ارزش زیادی برای خانواده هواداران و کاربران خود در ایران قائل بوده و با جدیدترین نوآوری‌ها، فناوری‌ها و محصولات خود، حضور قدرتمندی در این کشور داشته است.

بازار لوازم خانگی را متشنج نکنیم

بر کسی پوشیده نیست که بازگشت مجدد تحریم ها باعث ایجاد مشکلات فراوان برای شرکت های خارجی حاضر در بازار ایران شده است، شرکت هایی که بر خلاف ادعای برخی از رسانه در حال تولید محصولات خود در ایران بوده و طی سال های گذشته هزینه های سنگینی برای ایجاد کارخانه های تولیدی متحمل شده اند. ایجاد اشتغال و البته ایجاد رقابت در تولید تنها بخشی از فواید حضور برندهای کره ای در بازار ایران بود که به لطف تولیدات با کیفیت این شرکت ها در بازار ایران اتفاق افتاد. گواه این ادعا استقبال خریداران از محصولات این شرکت هاست و بهتر است در چنین شرایطی بخش تولید کمی با خود رو راست باشد.

تحریم دستاویزی برای تولیدات بی‌کیفیت

علی اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر استفاده از قطعات درجه سوم و چهارم چینی در تولید لوازم خانگی ، گفت: تکیه بر توان داخلی تنها راهکار مناسب برای عبور از گردنه تحریم است در این راستا شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی باید تمام توان خود را به کار گیرند تا قطعات موردنیاز را با استفاده از ظرفیت داخلی تولید کنند. وی افزود: قطعاتی که به اسم دور زدن تحریم، از تولیدکنندگان درجه چندم چینی تهیه می‌شود اگرچه به تداوم تولید -از نوع بی کیفیت- کمک می‌کند اما به ضررهای مالی خریداران منجر خواهد شد. وی اظهار کرد: اگرچه برخی از تولیدات داخلی از کیفیت چندانی برخوردار نیستند اما باید با حمایت از آنها و تامین تسهیلات ارزان‌قیمت، معافیت‌های مالیاتی و... زمینه پیشرفت صنعت لوازم خانگی فراهم می‌شود.

 

ارسال نظر