اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۳۳۳

خانه مصدق پس از مرمت موزه می‌شود

کرج| مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: خانه دکتر مصدق پس از مرمت و بازسازی به خانه موزه تبدیل می‌شود. حجت‌الاسلام فخرالدین صابری در خصوص آخرین اقداماتی که برای مرمت و بازسازی خانه دکتر مصدق در روستای احمدآباد شهرستان نظرآباد در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: هرساله به‌منظور انجام اقدامات مرمت بناهای تاریخی در البرز از ردیف اعتبارات ملی و استانی استفاده می‌کنیم، در حال حاضر طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داریم از این ردیف‌ها اعتباری نیز برای مرمت خانه دکتر مصدق لحاظ خواهیم کرد. صابری در ارتباط با مواردی که در خصوص موزه شدن خانه دکتر مصدق در شهرستان نظرآباد مدنظر است، گفت: اشیا و وسایلی که در آن خانه است ازجمله تابلوها، فرش‌ها و دیگر موارد از فاکتورهایی است که در موزه شدن این خانه موردتوجه است؛ از طرفی به دلیل بافت تاریخی موجود در آن منطقه اشیا تاریخی دیگر نیز داریم که در صورت موزه شدن خانه دکتر مصدق بتوانیم در آنجا نگهداری کنیم.

ساری| یاداشت تفاهم‌نامه همکاری میان بندرامیرآباد و دانشگاه علم و فناوری مازندران درراستای مشارکت در زمینه‌های علمی، پژوهشی، توسعه‌ای و خدمات مبتنی بر دانش پیشرفته به امضاء رسید.معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در حاشیه مراسم امضاء این تفاهم نامه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نقش محوری در اقتصاد کشور دارد گفت تقویت علمی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بندر امیرآباد و دانشگاه علم و فناوری مازندران در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی از جمله اهداف مهم انعقاد این تفاهم نامه است.حسین عظیمی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های علمی منطقه از جمله دانشگاه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای توان علمی کارکنان، همکاری در زمینه مدیریت سبز و امکان بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را به عنوان مهم‌ترین سرفصل‌های این تفاهم نامه نام برد.در پایان طرفین تاکید کردند با ارتقای همکاری در انجام پژوهش‌های کاربردی، صنعتی و مطالعاتی رفع محدودیت‌های موجود در مسیر گسترش توان بندر صورت گیرد.

به همه نیروهایی که در حال خدمت هستند نیاز داریم

ساری| سرهنگ علی عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست با خبرنگاران در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری در پاسخ به سوالی درباره اعتراض جنگلبانان نسبت به تمدید نشدن قراردادهایشان با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها و جای دیگری نمی‌تواند از قانون در حق و حقوق نگهبانان عدول کند اظهار داشت: قانون کار درباره نگهبانان رعایت می‌شود و کلیه قراردادها برابر مقررات جاری منعقد خواهد شد و موظف هستیم همانند سایر سازمان‌ها، در پروسه مناقصه عقد قرارداد داشته باشیم. وی افزود: هر شرکتی که در مناقصه برنده شد می‌تواند حفاظت از جنگل را عهده‌دار باشد و ما نه قصد داریم حفاظت جنگل را تضعیف کنیم و نه می‌خواهیم که از جای دیگری نیرو بیاوریم و قطعاً نیروهای موجود باید حفظ شوند.

آزادی یک گروگان از چنگال آدم‌ربایان در زاهدان

زاهدان| ‌فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی جوان ۲۵ ساله زاهدانی در کمتر از ۵ ساعت از چنگال آدم ربایان رها شد. سردار محمد قنبری افزود: در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در خیابان مصطفی خمینی شهر زاهدان بلافاصله تیمی مجرب از پلیس آگاهی وارد عمل شدند.فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از یک‌سری تحقیقات میدانی با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و در کمتر از ۵ ساعت مخفیگاه آدم‌ربایان را در یکی از مناطق شهر زاهدان شناسایی کردند. وی عنوان کرد: آدم ربایان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند، فرد ربوده شده را قبل از رسیدن تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی رها و از محل متواری شدند که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد.

خرم‌آباد محصور در نخاله‌های ساختمانی

خرم‌آباد| یک مسوول در اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان از افزایش دامنه و پراکندگی نخاله‌های ساختمانی در مرکز استان خبر داد.مجتبی آهور اظهار کرد: هم‌اکنون دپوی نخاله‌های ساختمانی را در ورودی مسکن مهر شهر خرم‌آباد، کنار حاشیه رودخانه و پشت اداره کل صدا و سیما داریم. همچنین در روبروی دانشگاه لرستان نیز حجم عظیمی از نخاله‌های ساختمانی داریم که یک مکان آموزشی است و وجهه خوبی ندارد.وی بیان کرد: به همراه نخاله‌های ساختمانی ممکن است بیماری‌های زیادی شیوع پیدا کنند و این مکان‌ها قسمت‌های حساسی هستند که امکان آلودگی بیشتری دارند.

آهور تأکید کرد: نخاله‌های ساختمانی نه‌تنها ساماندهی نشده‌اند بلکه دامنه و پراکندگی آنها در داخل شهر نیز بالا رفته است.

 

ارسال نظر