اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۰۹۱

سد کرج در حال تخلیه است

کرج|مدیرکل هواشناسی استان البرز از احتمال بارش رگباری باران و وزش باد شدید از عصر و شب روز سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه خبر داد.

منصور رحمانیان افزود: بررسی الگوهای پیش یابی حاکی از گذر یک سامانه بارشی از البرز مرکزی است که به موجب آن از روز سه‌شنبه تا ۳۱ اردیبهشت عصر و شب تا عصر چهارشنبه وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق، کاهش محسوس دمای کمینه و در ارتفاعات احتمال تگرگ مورد انتظار است.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران هم با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های شدید و سیل‌آسا از تخلیه سد کرج برای جلوگیری از سرریز شدن در زمان بارندگی خبر داده است.

سید حسین رضوی گفته که سد طالقان چند روز پیش سر ریز شده و سد کرج نیز برای جلوگیری از سر ریز شدن در حال تخلیه است.

توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور

سنندج|مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو اقلیم کردستان ایران و عراق گفت: این استان آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران عراقی است.

سیدمحسن علوی در سفر به سلیمانیه عراق ضمن برشمردن توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان در زمینه‌های مختلف میراث فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین صنعت گردشگری و هتل‌داری گفت: مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر بخش‌های دیگر آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران عراقی هستند.

وی مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی را از مهم‌ترین زمینه‌ها و دلیل توسعه همکاری‌های بین دو کشور برشمرد و افزود: ما باید به سمت توسعه بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی گام‌برداریم و توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری می‌تواند شروع مناسبی برای سایر بخش‌ها باشد.

کسب عنوان روابط عمومی سرآمد برای آبفای اصفهان

اصفهان|شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی استان موفق شد با کسب بالاترین امتیاز در9 محور تخصصی، به عنوان روابط عمومی سرآمد انتخاب شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی استان با بیان اینکه عدم توجه مدیر دستگاه‌ها به روابط عمومی‌ها باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی می‌شود، گفت: اگر مدیر دستگاهی به روابط عمومی توجه نداشته باشد باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی خواهد شد، امری که اکنون گریبانگیر بسیاری از دستگاه‌ها شده است.

 بنی طبا با اشاره به اینکه دانش روابط عمومی‌ها همواره باید ارتقا یابد و ما باید به آموزش اهمیت دهیم اظهار داشت: در رابطه با نیروی انسانی و ظرفیت‌هایی که در این بخش وجود باید تفکر کنیم به گونه‌یی که با آموزش‌های مستمر زمینه ارتقا آنها را فراهم کنیم.

بنی طبا تصریح کرد: زمانی که دنیای امروز را مرور می‌کنیم متوجه می‌شویم که بحث فرهنگ هم اهمیت ویژه‌ای دارد شکوفایی فرهنگی با در نظر گرفتن سازوکارهای اساسی میسر می‌شود که در این میان نقش روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است.

صرفه‌جویی سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتری نفت‌گاز

اراک|مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی از صرفه جویی سه میلیون و۵۰۰ هزار لیتری نفتگاز دربخش گلخانه‌های شهر آوه خبر داد.

عبدالله گیتی منش گفت با پیگیری‌های مجدانه ناحیه ساوه وبا همکاری ومساعدت شرکت ملی گاز این شهرستان تمامی علمک‌های گاز فاز یک ودو شهرک گل خانه‌ای آوه که شامل ۵۴ گلخانه است نصب واز نعمت گاز شهری برخوردار شدند.

او افزود با این اقدام مناسب سالانه سه میلیون و۵۰۰ هزار لیتر نفتگاز صرفه خویی می‌شود که در بلندمدت می‌تواند در بهینه‌سازی مصرف سوخت حائز اهمیت باشد.وی ابراز امیدواری کرد در سال‌های آتی کلیه مصرف‌کنندگان نفتگاز استان مرکزی از نعمت ارزان ودر دسترس گاز شهری برخوردار شوند وبتوان در بهبود شرایط زیست محیطی نیز گامهای موثرتری را برداشت.

تولیدات باغی کرمانشاه به 430 هزار تن می‌رسد

کرمانشاه|رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش تولیدات باغی استان ظرف سه سال آینده به ۴۳۰ هزار تن خبر داد.

نوربخش حاتمی با بیان اینکه توسعه باغات مدرن با هدف افزایش میزان تولیدات باغی در برنامه استان است، گفت: با توسعه باغات مدرن شاهد جهش در افزایش تولیدات باغی استان خواهیم بود.

وی با اشاره به بالا بودن میانگین تولید در باغات مدرن در مقایسه با باغات سنتی، تصریح کرد: متوسط عملکرد در باغات سنتی کمتر از ۱۰ تن در هکتار است، اما در باغات مدرن به حدود ۵۰ تن در هکتار می‌رسد، لذا با توسعه باغات مدرن جهش در تولیدات باغی استان را شاهد خواهیم بود.

 

ارسال نظر