اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۹۸۴

وضع موجود نتیجه اعتماد به طلاگرام و هاتگرام است

ایسنا| رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: بازی‌های بچه گانه و علایق حزبی و گروهی را در برابر مولفه‌های الزامی امنیت ملی در فضای سایبری کنار بگذاریم چراکه نتیجه اعتماد به طلاگرام و هات گرام، شکل‌گیری وضع موجود است.سردار غلامرضا جلالی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: «نتیجه اعتماد به طلاگرام و هات گرام همین وضع موجود و از دست دادن داده‌های مردم در این شبکه‌ها و رفتن اعتبار دوستان تاییدکننده آنهاست. خوب است از این اقدامات دشمن و شبکه‌های ظاهراً مستقل و حوادث پیش آمده درس بگیریم و نگاه خود را به این تحولات اصلاح کنیم. خبر ارتباط شبکه تلگرام با دشمن، ارتباط معنی‌دار با گوگل، رفتار خصمانه اینستاگرام در راهبرد جدید امنیت سایبری امریکا و... قابل توجه جدی است.اکثر کشورهایی که تلاش امریکا را برای اشراف اطلاعاتی در فضای سایبری احساس می‌کنند، دنبال ملی‌سازی فضای سایبری خود هستند. روسیه، چین، فرانسه و ایران از این جمله هستند. این یک راهبرد اساسی در ایجاد استقلال و بهره‌برداری مناسب از فضای سایبری برای همه و برای کشور ماست تا به ملی‌سازی زیرساختی شبکه اجتماعی مشغول شویم، پس بازی‌های بچه گانه و علایق حزبی و گروهی را در برابر مولفه‌های الزامی امنیت ملی در فضای سایبری کنار بگذارید، دوستان.»

کاهش ۳۰ درصدی فروش آیفون، اپل را نگران کرد

آسین ایج| میزان فروش گوشی آیفون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ و نیز سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و همین امر موجب نگرانی شرکت اپل شده است.

اپل که این روزها شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند فراوان و متعددی در بازار است، برای حفظ سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند کار دشواری پیش رو دارد.

کاهش فروش گوشی آیفون منحصر به یک نقطه خاص از جهان نیست و تقریباً در همه بازارهای جهانی استقبال از این گوشی کاهش یافته است. از جمله نقاط جهان که فروش آیفون در آن کاهش یافته می‌توان به اروپا، چین، ژاپن و امریکا اشاره کرد. در دیگر نقاط قاره آسیا نیز شرایط به همین منوال است.کاهش تقاضا برای خرید آیفون در چین، عدم افزوده شدن امکانات جذاب به آیفون‌های جدید و رقابت شدید شرکت‌های رقیب و تازه نفس از جمله دلایل این نزول است. اپل مدتی است از اعلام دقیق میزان آیفون‌های عرضه شده خود خودداری می‌کند. اما برآوردهای موسسه پژوهشی ‌ای‌دی‌سی از کاهش ۳۰ تا ۲۰ درصدی فروش آیفون در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت می‌کند.اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ از محل فروش آیفون حدود ۳۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

دستورالعمل «موزیلا» برای مقابله با اخبار جعلی اینترنتی

یاهونیوز| شرکت موزیلا سازنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس دستورالعملی را برای مقابله با اخبار جعلی منتشر شده برای تاثیرگذاری بر انتخابات آتی پارلمان اروپا منتشر کرده است.این دستورالعمل حاوی ابزاری برای شناسایی حساب‌های جعلی رباتیک نیز هست که با استفاده از آنها می‌توان این حساب‌ها را که برای نشر انبوه اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌روند، شناسایی کرد. معرفی روش‌هایی برای دریافت اطلاعات موثق در مورد اتحادیه اروپا، منابع مطمئن برای کنترل اخبار و نکاتی در مورد چگونگی مقابله با اطلاعات غلط در فضای آنلاین از جمله محتویات این دستورالعمل است.قرار است انتخابات پارلمان اروپا در تاریخ 23 می‌انجام شود. البته شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس‌بوک و توئیتر هم می‌گویند برنامه‌های خاصی برای مقابله با دخالت سایبری در این انتخابات دارند که آن را به اجرا خواهند گذاشت.به گفته موزیلا ابزار یادشده سازوکارهای اینترنتی موجود برای تاثیرگذاری سوء بر انتخابات را به زبان ساده و قابل درک برای همگان توضیح می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد تصمیماتی مستقل و از سرآگاهی بگیرند.

ظهور ربات انباردار با استفاده از هوش مصنوعی

دیلی‌میل| افزایش ربات‌های انباردار مبتنی بر هوش مصنوعی موجب افزایش عملکردها در امور انبارداری شده است.

کارشناسان باور دارند، در بسیاری از موارد استفاده از راه‌حل‌های اتوماتیک منجر به کاهش نیاز به نیروی انسانی می‌شود؛ ضمن اینکه راه‌حل‌های اتوماتیک نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری دارند و به مرور می‌توان آنها را ارتقاء داد.بررسی‌های کارشناسان نشان داده است، استفاده از رباتیک در بخش انبارداری بازدهی سرمایه را افزایش می‌دهد. ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در بخش‌هایی همچون بارگیری، تخلیه بار مرتب‌سازی، جمع‌آوری، حمل و نقل، ذخیره‌سازی و تحویل محصولات کمک کنند.  یک شرکت‌ آلمانی به تازگی رباتی را معرفی کرده که می‌تواند یک بار را در 10 دقیقه خالی کند؛ این درحالی است که مدت زمان خالی کردن این‌بار توسط نیروی انسانی یک ساعت طول می‌کشد. این دستگاه رباتیک همچنین قادر است تا در یک ساعت 1500 جعبه بار را خالی کند.

 

ارسال نظر