اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۵۳۶

دوری خراسان رضوی از بنادر دلیل دخالت دلالان دام است

مشهد|معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دوری از بنادر باعث شده تا بار نهاده‌ها با تاخیر به استان برسد.

سعادت علی‌نیا در ادامه گفت: فعالان این صنعت به افت قیمت و کاهش بازار شیر اشاره می‌کنند که موجب افزایش رغبت برای کشتار گاوهای کم‌بازده شده است. او افزود: همچنین دوری استان خراسان رضوی از بنادر باعث شده تا بار نهاده‌ها با تاخیر به استان برسد. علی نیا تصریح کرد: پیش از این، محموله‌ها ٣ تا ٧ روزه به استان می‌رسید اما اکنون یک‌ماه زمان می‌برد تا این فرآیند صورت پذیرد. او گفت: کامیون و کشنده کم نیست اما شرکت‌های حمل‌و‌نقل به انتقال بارهای نزدیک بها می‌دهند و به این دلیل دامدار ما با قیمت مصوب نهاده را می‌خرد اما آن را به موقع تحویل نمی‌گیرد.

احتمال افزایش قطار کرمانشاه-مشهد در نوروز

کرمانشاه| مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه از پیشنهاد افزایش تردد قطارها در مسیر کرمانشاه-تهران-مشهد در ایام نوروز خبر داد و افزود: پیگیریم تا به فاصله یک روز در میان، حرکت قطار در این مسیر را داشته باشیم. شهرام کهریزی با بیان اینکه حرکت قطارها در مسیر کرمانشاه-تهران-مشهد و برعکس در جریان است، گفت: مدتی قبل به دلیل برخی کارهای فنی، تردد قطارها در مسیر کرمانشاه- ملایر متوقف شد، اما از یک ماه پیش مجدداً حرکت قطارها در این مسیر از سر گرفته شد. وی افزود: در حال حاضر هر سه روز یک‌بار یک قطار به سمت تهران و از آنجا به مشهد در مسیر رفت و برگشت در حال حرکت است و هر رام (مجموعه واگن‌ها) قطار در این میسر حدود ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد. کهریزی با اشاره به استقبال خوب مردم کرمانشاه از بحث سفرهای ریلی، گفت: پیشنهاد داده‌ایم تا در ایام نوروز بتوانیم فاصله تردد قطارها را به یک روز در میان کاهش داده تا تعداد بیشتری از کرمانشاهیان بتوانند از قطار برای سفرهای خود استفاده کنند. به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه قیمت بلیت قطار در ایام نوروز افزایش نخواهد داشت.

سر و کله ملخ مراکشی در خراسان‌شمالی پیدا می‌شود

بجنورد| مدیر حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیدا شدن سرو کله ملخ مراکشی در کشتزارهای این استان در بهار سال آینده خبر داد. محمد رضایی با اشاره به اینکه این نوع از ملخ‌ها در محیط مرطوب و در زمانی‌که میزان بارندگی‌ها مطلوب است، فعالیت بیشتری دارند، اظهار کرد: طبق پیش‌‌بینی اداره کل هواشناسی، میزان بارش در بهار امسال نرمال خواهد بود که همین امر بستری مناسب برای فعالیت ملخ‌های مراکشی را فراهم خواهد کرد. وی با بیان اینکه هم‌اکنون حوزه مدیریت حفظ نباتات استان در حال انجام بازدیدهای لازم به منظور ردیابی کپسول ملخ‌هاست، ادامه داد: ملخ در داخل کپسول تخم‌گذاری می‌کند و این کپسول‌ها در کشت زارهای استان مشاهده شده است؛ به احتمال فراوان در فروردین ماه سال آینده با طغیان ملخ‌های مراکشی در استان مواجه خواهیم شد.  رضایی اظهار کرد: آمادگی لازم برای مبارزه با این آفت وجود دارد و سم لازم نیز موجود است.

افزایش حجم آب انبارهای جزایر دریاچه ارومیه

ارومیه| رییس پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: ‌حجم آب انبارهای جزایر دریاچه ارومیه افزایش یافته است.

بهزاد شیر پنجه افزود: ‌به دلیل افزایش بارش‌ها در سال جاری از ٨٨٥ هزار لیتر حجم آب انبار جزایر دریاچه ارومیه میزان ٨٠٠ هزار لیتر پر شده است. وی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در تامین آب وحوش ساکن در جزایر دریاچه ارومیه وجود ندارد تصریح کرد: ۵ آب انبار در جزیره کبودان، ‌٦ آب انبار در جزیره اشک، ٢ آب انبار در جزیره اسپیر و یک آب انبار در جزیره آرزو تامین‌کننده آب وحوش ساکن در جزایر دریاچه ارومیه هستند. رییس پارک ملی دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی‌های اخیر، بارش‌های کم و افزایش شوره زارها شاهد کاهش پوشش گیاهی جزایر دریاچه ارومیه بودیم خاطرنشان کرد: ‌خوشبختانه امسال با بارش‌های اخیر مشکل علوفه و غذای وحوش دریاچه ارومیه حل شده است.

درختان 20 ساله به چهارباغ می‌آیند

اصفهان| شهردار اصفهان به همراه جمعی از مدیران خود از پروژه پیاده راه‌سازی چهارباغ بازدید کرد. قدرت‌الله نوروزی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز اقدامات ویژه‌ای که لازم است برای پروژه چهارباغ انجام شود طی این بازدید مورد بررسی قرار گرفت. از آنجایی که با ازدحام جمعیت در ایام شب عید و به تبع آن رونق بازار و خرید و فروش بالای مردم در این محور مواجه هستیم مراعات حال کسبه و مردم در این محور مورد تأکید است، بنابراین تصمیم گرفته شد در این ایام اجرای فضای سبز پروژه چهارباغ که مزاحمت کمتری برای مردم دارد، انجام شود.

 

ارسال نظر