حاشیه سود تولیدکنندگان طلا با نوسان ارز کاهش یافته است

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۳:۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۱۱۶
حاشیه سود تولیدکنندگان طلا  با  نوسان ارز کاهش یافته است

گروه بنگاه‌ها|

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته، نمایشگاهی که در آن گرانبهاترین و در عین حال با ارزشمندترین مصنوعات فلزی ارایه شده است، با حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ اعضای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه انواع جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، ساعت، ماشین آلات، ابزارآلات و تجهیزات مربوط به طراحی و تولید طلا، جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، دکوراسیون مختلف مراکز تولید و عرضه طلا و جواهر و نقره، صندوق ایمنی حفظ و نگهداری طلا، جواهر به نمایش گذاشته شده است.

همچنین اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌های مربوطه، مراکز آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی مربوط به موضوع نمایشگاه، دست اندرکاران در امر طراحی و دست‌اندرکاران در بخش اکتشاف و استخراج معادن طلا، نقره، جواهر و سنگ‌های قیمتی نیز در نهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره وجواهرحضور دارند.

معرفی جدیدترین محصولات و توانمندی‌های تولیدداخلی، آشنایی تولیدکنندگان با نوین‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های این صنعت، دسترسی به سلایق مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات برخی از اهداف برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته است. قرار است در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه نمایندگان مجلس، اعضای اتاق‌های بازرگانی داخلی و خارجی همچنین روسای اتحادیه طلاو جواهرات برخی کشورها با حضور در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، ضمن بازدید از نمایشگاه، باتولیدکنندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری و سرمایه‌گذاری شوند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه ساخت هر یک کیلوگرم طلا دو نفر اشتغال مستقیم به دنبال دارد از وضع خودتحریمی داخلی و سیاست‌هایی که منجر به افزایش مشکلات تولیدکنندگان این صنعت شده است، انتقاد می‌کند و می‌گوید:  بحران و نوسان‌های نرخ ارز قیمت تمام شده تولید در این بخش را افزایش داده است و این شرایط در کنار بخشنامه‌های متعدد و اخذ مالیات حاشیه سود در این تولیدات را کاهش داده است.

    همکاری جمعی برای بهبود شاخص‌ها

سید‌حجت شفایی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه به همت اتحادیه و با همراهی و همکاری صنعتگران و مردان و زنان این هنر صنعت درحال برگزاری است.اگرچه در شرایط تحریم قرار داریم و این هنر صنعت در وضع بحران و رکود قرار دارداما با همت و تلاش اعضای هیات‌مدیره و همراهی تولیدکنندگان نمایشگاه برگزارشده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 8 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور 120 غرفه از تولیدکنندگان طلا، جواهر، نقره و صنایع وابسته برگزار شده است و برای نخستین‌باردو کارگاه آموزشی درحاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

شفایی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب صنعت طلا و جواهر و ارزش افزوده بالای آن گفت: ایران جزو 7 کشور صنعتی طلا و جواهر در دنیاست و جزو ده کشور نخست مصرف‌کننده طلا قرار دارد.از 31 استان کشور 30 استان معادن سنگ‌های قیمتی دارد و در 21 استان کشور طلا کشف شده و 15 معدن طلا کشف شده است که از این تعداد تنها سه معدن فعال است. وی ادامه داد: همچنین می‌توان صادرات مناسبی از این بخش وجود داشته باشد منوط به آنکه دولت حمایت‌های لازم را از این هنر صنعت به انجام رساند و قوانین مخل و مزاحم را حذف کند. 

 

ارسال نظر