ایجاد بازارچه‌های مرزی راهی برای اشتغال‌زایی

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۰۲
ایجاد بازارچه‌های مرزی
 راهی برای اشتغال‌زایی

خراسان شمالی| مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی، ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو را راهی مهم برای اشتغالزایی مرزنشینان این استان اعلام کرد. به گزارش ایسنا، قنبری در جمع تعدادی از مدیران اقتصادی و صادرکنندگان استان، با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر از مرزداران خراسان شمالی در فاصله ۳۱۰ کیلومتری مرز مشترک خراسان شمالی با کشور ترکمنستان زندگی می‌کنند، گفت: این افراد پاسداران مرز هستند و یکی از عوامل مهم برای ماندگاری این افراد در مناطق مرزی، ایجاد اشتغال برای آنهاست. او افزود: راه‌اندازی بازارچه مرزی سبب می‌شود تا برای مرزنشینان هر دو کشور شغل ایجاد شود.

به گفته قنبری، فاصله خراسان شمالی با دو شهر کشور ترکمنستان بسیار نزدیک است و از سوی دیگر مسیر موجود، صعب العبور نیست در نتیجه باید برای راه‌اندازی این بازارچه تلاش لازم شود. ایجاد امنیت و راه‌اندازی گمرک در مرز برای صادرات کالا در این منطقه از دیگر مزایایی راه‌اندازی بازارچه مرزی در این استان خواهد بود.

این مقام مسوول گفت: برای راه‌اندازی بازارچه مرزی باید زیرساخت‌هایی همچون جاده مرزی را راه‌اندازی کرد که در این استان ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر جاده مرزی مناسب ساخته شده است. او توضیح داد: طبق گفته صادرکنندگان این استان، ارزشی که گمرک برای کالاهای صادراتی در نظر می‌گیرد با ارزشی که صادرکننده آن کالا را خریداری یا تولید می‌کند، هیچ تطابقی ندارد و این امر موجب ضرر و زیان صادرکنندگان می‌شود.

 

ارسال نظر