برگزاری کمیته مشترک اتاق تعاون البرز با بخش قضایی

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۰:۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۸۴۲۲
برگزاری کمیته مشترک اتاق تعاون البرز با بخش قضایی

 موفقیت‌های تعاونی‌های مسکن نادیده گرفته می‌شود

۹۰ درصد تعاونی‌های مسکن در استان البرز عملکرد موفقی داشتند که تحت الشعاع ۱۰ درصد تعاونی‌های مسکنی که مشکل داشته‌اند، قرار گرفته‌اند.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، مختاری رییس اتاق تعاون البرز با بیان این مطلب گفت: ۵۷۷ تعاونی مسکن در استان البرز داریم که شاید حدود ۳۵ تعاونی مشکل داشته باشند که این میزان ۱۰ درصد را شامل می‌شود اما هیچگاه به عملکرد موفق ۹۰ درصدی این تعاونی‌ها پرداخته نمی‌شود.

وی ادامه داد: نگاهی که نسبت به این تعاونی‌ها ایجاد شده بر عملکرد خوب ۹۰ درصد تاثیر منفی گذاشته است. مختاری نقش بخش حاکمیتی تعاون را مهم عنوان کرد و گفت: ادارات کل نقش مهمی در تغییر این نگاه دارند و می‌توانند با ایفای این نقش گام موثری بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در استان البرز با توجه به ارتباط خوبی که اتاق تعاون استان با اداره کل دارد، ما مشکل کمتری در این خصوص داریم.

رییس اتاق تعاون البرز با اشاره به تعامل با بخش قضایی استان، از تشکیل کمیته مشترک با این بخش و اداره کل تعاون استان خبر داد و گفت: تشکیل کمیته مشترک با مجموعه قضایی و اداره کل تعاون استان پیشنهاد داده شده بدین صورت که شرکت تعاونی‌های دارای مشکل، در ابتدای امر، خارج از شعب قضایی طی جلساتی به صورت کدخدامنشی مشکل شان بررسی و حل شود.

مختاری در خصوص تعاونی‌های فعال استان ابراز داشت: در استان حدود ۱۳۰۰ شرکت تعاونی که در تمام رشته‌ها از جمله صادرات، تولید، مسکن، دارو، پوشاک فعال هستند، وجود دارد.

وی همچنین از برگزاری یک همایش در اسفند ماه با حضور فعالان حوزه تعاون و بخش خصوصی خبر داد.

رییس اتاق تعاون البرز در بخش دیگری از این گفت‌وگو، آموزش را رکن اصلی امور عنوان کرد و گفت: ضعف مدیریت یکی از دلایل مهمی است که شرکت‌های تعاونی را دچار مشکل می‌کند که می‌توان با آموزش آن را رفع کرد. این مقام مسوول خاطرنشان کرد: اتاق تعاون استان البرز تلاش مضاعفی را در جهت توسعه و بسط آموزش انجام داده و بیشترین اعتبار را برای این مهم در نظر گرفته است.

 

 

 

 

ارسال نظر