19 هزار شغل در بهزیستی کشور ایجاد شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۰۵۸
19 هزار شغل در بهزیستی کشور ایجاد شد

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: 19 هزار فرصت شغلی پایدار امسال برای مددجویان این نهاد حمایتی در کشور ایجاد شده است.

« مهناز کاشی دیروز در حاشیه نشست آموزشی اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان مرکزی، افزود: سهمیه تعهد شده اشتغال این نهاد حمایتی امسال 50 هزار و 477 فرصت شغلی است.

وی اظهار داشت: 11 هزار میلیارد ریال منابع مالی امسال در راستای تحقق فرصت‌های شغلی مددجویان بهزیستی کشور تخصیص شده است.

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: 6 هزار میلیارد ریال از این منابع مالی اشتغالزا به صورت قرض الحسنه و پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است. کاشی گفت: سهمیه ایجاد شغل برای مددجویان بهزیستی کشور در سال گذشته 47 هزار و 619 اشتغال بود که 56 هزار و 677 فرصت شغلی محقق شد. وی افزود: اعتبار اشتغالزایی سال گذشته بهزیستی کشور 9 هزار میلیارد ریال بود که پنج هزار و 250 میلیارد ریال آن از منابع بانکی به صورت

قرض‌الحسنه جذب شد.

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی عنوان کرد: این نهاد حمایتی نیازمندی جامعه هدف را شناسایی و اولویت‌بندی کرده است و راهبردهای جدی در آموزش مهارت‌های شغلی و کسب و کار ارایه می‌کند. کاشی گفت: خدمات بهزیستی در حوزه تسهیل امور و توانمندسازی حوزه اجتماعی به سرپرست خانوار، زنان در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی، فرزندان زنان سرپرست خانوار و در حوزه توانبخشی به معتادان بهبود یافته، افراد آلوده به ایدز، هپاتیت و معلولان ذهنی و جسمی - حرکتی است. وی یادآور شد: تثبیت اشتغال مددجویان جامعه هدف را از اولویت‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و در این راستا مددجویان به صورت هدفمند برای ایده‌های اشتغال آماده می‌شوند و دریافت تسهیلات با موفقیت همراه می‌شود. در این نشست روسا بهزیستی و کارشناسان اشتغال و کارآفرینی با شیوه‌های نوین تخصیص اعتبارات اشتغالزایی مددجویان این نهاد حمایتی آشنا شدند. استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

 

ارسال نظر