اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۹۷
اخبار شهرستان‌ها

 ذائقه بافت فرش ‌زنجان در حال تغییر است

زنجان| ‌مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ذائقه در بافت فرش در استان به‌صورت کدبافی در حال تغییر است.

‌سیدمحسن جعفری ‌اظهار کرد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند و بی‌نظیر بوده و طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود. این مسوول ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان و ایتالیا مقصد فرش‌های استان زنجان هستند و ۹۰درصد فرش دستباف تولیدی زنجان به نام سایر استان‌ها صادر می‌شود‌. او افزود: طی سال گذشته ۲۰۱ نفر برای بیمه قالیبافی به سازمان اجتماعی استان زنجان معرفی شدند و در مجموع بیش از ۷ هزار قالیباف در استان زنجان بیمه تامین اجتماعی هستند‌.

 ایده شو با محوریت «صرفه‌جویی مصرف آب»

اصفهان| رویداد ایده شو با محوریت ارائه راهکارها و ایده‌های «صرفه‌جویی مصرف آب در حوزه فضای سبز و خدمات شهری» با مشارکت شهرک علمی-تحقیقاتی، معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان 27 تیر ماه در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

از جمله موضوعات این رویداد روش‌های آبیاری و نگهداشت آب در فضای سبز شهری، بهینه‌سازی مصرف آب در خدمات شهری و جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی است. همچنین معرفی روش‌ها و ادوات نوین آبیاری با تاکید بر افزایش بهره‌وری آبیاری و کاهش میزان مصرف آب، بررسی روش‌های نوین تکثیر گونه‌های مقاوم و متحمل به تنش‌های محیطی، معرفی ادوات و سامانه‌های نوین کنترل هوشمند فضای سبز شهری در زمینه‌های مختلف از قبیل ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب، سیستم‌های آبیاری، رطوبت خاک و ارائه طرح درخصوص بومی‌سازی ادوات آبیاری با رویکرد افزایش پایداری سیستم‌ها از محورهای این ایده شو است. شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را تا 22 تیر ماه سال جاری با مراجعه به وب‌سایت www.startupevent.ir ارائه دهند و اطلاعات بیشتر را نیز از طریق همین سایت کسب کنند.

 استانداری تهران برای تحقق «شهر هوشمند» قدم برمی‌دارد

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018)، بر تلاش استانداری برای تحقق «شهر هوشمند» تاکید کرد. مقیمی در آخرین روز از نمایشگاه اینوتکس در غرفه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حضور یافت و با شرکت‌ها و بنیانگذاران جوان این شرکت‌ها به گفت‌وگو پرداخت. او با اشاره به شعار این نمایشگاه یعنی «شهر هوشمند، زندگی هوشمند» به قابلیت‌هایی که شهرداری تهران برای تبدیل شهر تهران به یک شهر هوشمند صورت داده است، اشاره کرد و گفت: ما در استانداری سعی داریم همه دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق شهر هوشمند کنار هم قرار دهیم تا بتوانند هر یک وظایف خود را به شکل مطلوب انجام دهند.

 مردم مصرف را مدیریت کنند، برق قطع نمی‌شود

قم| مسوول روابط عمومی شرکت برق استان قم عنوان کرد: در صورت مدیریت مصرف برق از سوی مردم در ساعات ۱۴ تا ۱۶ ساعات اوج بار در تابستان است، محدودیت برق اعمال نخواهد شد و شاهد قطعی برق در روز نخواهیم بود. کیانی‌پور در رابطه با قطعی‌های برق در چند روز گذشته عنوان کرد: به دلیل افزایش دمای هوا و مصرف بیش از حد وسایل سرمایشی، از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، برای هر استان خط قرمز پیک مصرف تعیین شده است که سطح خط قرمز استان قم مصرف بیش از ۷۳۰ مگاوات در روز است. او ادامه داد: طبق برآورد شرکت مدیریت شبکه برق ایران، جمع روزهای محدودیت احتمالی برق استان قم ۱۵ روز است اما این مساله به‌طور پیوسته نیست و اگر هم روزهای گذشته این محدودیت‌ها پیوسته اعمال شده است، علت آن افزایش مصرف برق و عدم مدیریت مردم است.

 تولید برق در دهیاری استان تهران

با خورشید

تهران| نخستین دهیاری استان تهران با نصب صفحات انرژی خورشیدی موفق شد علاوه بر تامین برق مورد نیاز خود بخشی از آن را به اداره برق بفروشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در مراسم آغاز به‌کار صفحات خورشیدی دهیاری روستای محمدآباد عرب‌های ورامین که با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد دهیار این روستا اعلام کرد با استفاده از این فناوری برق سه طبقه ساختمان دهیاری تامین و ماهانه 10میلیون ریال به شرکت توزیع نیروی برق منطقه فروخته می‌شود. رییس برق منطقه‌یی ورامین نیز در این مراسم با اشاره به مجاورت این شهرستان با کویر مرکزی گفت: این منطقه موقعیت مناسبی برای تولید برق از نیروی خورشید برخوردار است و حمایت از بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه‌های برق خورشیدی می‌تواند بسیاری از مشکلات کمبود انرژی به‌ویژه در ایام تابستان را برطرف کند.

 برپایی نمایشگاه ملی صنایع و سوغات بومی در دهدشت

یاسوج| برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصتی ارزشمند برای نشان دادن هنر اصیل بومی و اشتغال برای جوانان کهگیلویه‌وبویراحمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حضور هنرمندان ۲۰ استان در ۱۱۱ غرفه برپا شده است افزود: اعتبارات خوبی در زمینه اشتغال روستایی و عشایری به استان اختصاص یافته که از این اعتبارات ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه صنایع دستی است و شهرستان‌های مختلف در تلاش برای جذب این اعتبارات هستند.

 

ارسال نظر