آب سدهای کردستان به 2 میلیارد مترمکعب افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۳۸
آب سدهای کردستان به 2 میلیارد مترمکعب افزایش یافت

کردستان  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی کردستان گفت: اکنون 2میلیارد و 18میلیون مترمکعب آب در دریاچه پشت سدهای 12گانه این استان ذخیره شده است.

اقبال شا‌نظری دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بیشترین حجم و میزان آب ذخیره شده مربوط به سدهای شهید کاظمی(سقز) با 770میلیون متر مکعب و گاوشان(کامیاران) با 554 میلیون متر مکعب است.  او افزود: در اثر بارندگی‌های مناسب بهاره از مجموع سدهای کردستان 6 سد زیویه، گاران، عباس آباد، زریوار، گاوشان و سورال سرریز کرده‌اند. شانظری درخصوص حجم ذخیره آب در دیگر سدهای استان گفت: اکنون 205میلیون مترمکعب آب در پشت سد قشلاق ذخیره شده که این مقدار 95درصد از ظرفیت مخزن آن است.  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی کردستان یادآور شد: حجم ذخیره آب سد آزاد 189میلیون متر مکعب، تالوار 72میلیون مترمکعب و چراغ ویس 36.2میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: برای مهار و توسعه بهره‌برداری از منابع آب‌های سطحی استان اکنون 34طرح سد مخزنی شامل 12طرح درحال بهره‌برداری، 8 طرح اجرایی و 14طرح مطالعاتی نیز در دست اجراست.

شانظری با اشاره به وجود 3دشت ممنوعه(بیلان منفی آب) در کردستان افزود: با وجود بارش‌های مناسب در سال آبی جاری دشت‌های قروه، دهگلان و چهاردولی با 650 میلیون مترمکعب کسر آب مواجه هستند.

 

ارسال نظر