اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۹۵

 باور کنیم دیگر آب نیست! کرج   ‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی استان البرز از تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در کشور خبر داد و گفت: این کارگروه در استان‌ها ذیل شورای حفاظت از منابع آب فعالیت خواهد کرد.  داوود نجفیان گفت: ما باید با کم‌آبی که در سال‌های اخیر در کشور به وجود آمده است، سازگار شویم و با آن کنار بیاییم. نجفیان افزود: بر همین اساس، اخیرا یک کارگروه با عنوان «کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی» در کشور تشکیل شده تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. وی ادامه داد: این کارگروه در استان‌ها ذیل شورای حفاظت از منابع آب فعالیت خواهد کرد. گفتنی است نجفیان پیش از این ضمن ابراز نگرانی درخصوص وضعیت دو سد کرج و طالقان برای سال آینده گفته بود که این نگرانی از کمبود ذخایر برفی در استان ناشی می‌شود، چراکه از این موقع سال به بعد آب پشت سدهای استان باید از طریق ذوب شدن برف تامین شود.

 خطرات آجیل‌های ارزان‌قیمت؛کرمانشاه   کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به خطرات مصرف آجیل کهنه، درخصوص خرید آجیل‌های ارزان‌قیمت از دستفروشان هشدار داد.  بهمن خدادادیان، با اشاره به افزایش خرید آجیل در آستانه عید نوروز، گفت: در وهله اول توصیه اکید ما خرید آجیل از اماکن معتبر است. متاسفانه در ایام شلوغی بازار نوروز بسیاری از دستفروشان اقدام به فروش آجیل کرده که عمدتا آجیل‌های مانده و فاسد هستند. او با اشاره به خطرات مصرف آجیل کهنه، گفت: آجیل‌های کهنه محتوای حشرات ریز به‌صورت شته هستند و از طرفی عمدتا کپک زده‌اند. خدادادیان افزود: برخی از این کپک‌ها سموم بسیار خطرناکی تولید کرده که می‌تواند موجب مسمومیت شدید افراد و بستری آنها در بیمارستان شود.

وی درخصوص نحوه تشخیص آجیل کهنه گفت: بعضا این نوع آجیل‌ها را با رنگ‌های شیمیایی رنگ می‌زنند تا کهنگی آنها کمتر مشخص باشد، بنابراین توصیه می‌شود تا حد امکان از خرید آجیل رنگ شده خودداری شود.

 راه‌اندازی مکتب‌خانه موسیقی محلی در زابل و ایرانشهر؛ زاهدان   سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان‌وبلوچستان گفت: مکتب‌خانه موسیقی محلی بلوچستان در ایرانشهر و مکتب‌خانه موسیقی سیستان در روستای قلعه‌نو در دستور کار دو اداره کل قرار گرفته است. ‌علیرضا جلالزایی افزود: همچنین راه‌اندازی خانه بلوچ یکی از برنامه‌هایی است که قرار است با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری شود‌. برنامه شب‌های فرهنگی سیستان‌وبلوچستان با اجرای موسیقی محلی در سطح استان در ایام نوروز برگزار می‌شود‌. او خاطرنشان کرد: نشست هماهنگی با معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و در این نشست پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی مکتب‌خانه موسیقی در دو حوزه سیستان‌وبلوچستان و نیز ایجاد خانه بلوچ و خانه هنرمندان نیز صورت گرفت‌. وی خاطرنشان کرد: طی تفاهمی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مقرر شد تا پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی خانه هنرمندان زاهدان انجام شود‌.

 پتروشیمی شازند؛ دروازه صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری؛ شازند   ‌ نیمی از تولیدات مجتمع پتروشیمی شازند به ارزش ۳۰۰میلیون دلار امسال به کشور‌های دیگر صادر شد. مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند گفت: امسال بیش از یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع پروپیلن تولید شد که ۵۱درصد تولیدات راهی بازار‌های داخلی و مابقی صادر شد. ولدخانی با بیان اینکه، امسال بیش از ۲۰درصد در تولیدات افزایش رخ داده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان افزایش برای سال جدید نیز رقم بخورد و زمینه‌های صادرات افزایش یابد.  او با اشاره به اینکه، تولیدات این مجتمع زمینه‌ساز میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی شده است، گفت: با تزریق تولیدات این کارخانه در بازار داخل کشور، بیش از پنج هزار واحد پایین دستی فعال شده که انواع نیاز‌های مردم و تولیدکنندگان دیگر را تامین می‌کنند.  ولدخانی با بیان اینکه اکنون بیش از سه هزار نفر در این مجتمع مشغول به‌کارند، تصریح کرد: حفظ و ایجاد هزاران شغل از دیگر مزیت‌های تولیدات این مجتمع در بازار داخل است.

 

ارسال نظر