بوشهر مرکز تولید و صادرات سرمایه‌گذاران یونانی

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۸۷۷
بوشهر مرکز تولید 
و صادرات سرمایه‌گذاران یونانی

بوشهر|

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌یی با سرمایه‌گذاران یونانی، بوشهر به عنوان مرکز تولید و صادرات صنعتی آنها تعیین شد.

به گزارش«تعادل» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر سعید زرین‌فر افزود: در این ارتباط سرمایه‌گذاران یونانی از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بوشهر بازدید کردند و در نشست‌های مختلفی در بوشهر و تهران قراردادهایی منعقد و راهکارهای لازم برای همکاری بخش خصوصی و دولتی با آنها ارائه شد.

او فعالیت در عرصه تجارت دریایی، صنعتی و تولیدی را از برنامه‌های سرمایه‌گذار یونانی عنوان و اضافه کرد: براساس توافق‌های انجام شده، قرار است مرکز تولید پنل‌های خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ایجاد و ضمن تامین نیازهای استان به دیگر استان‌ها و کشورهای مختلف صادر شود.

او افزود: براساس مصوبه هیات دولت، قرار است 20درصد انرژی مصرفی دستگاه‌های اجرایی از انرژی خورشیدی تامین شود. زرین‌فر اظهار کرد: تامین برق مصرفی روشنایی معابر بوشهر از طریق انرژی خورشیدی از دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذار یونانی است. او افزود: مشارکت بخش خصوصی و دولتی در تولید محصول پنل‌های خورشیدی در منطقه ویژه و انتقال تکنولوژی و دانش فنی به کشور و استان بوشهر از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذار یونانی است. سرمایه‌گذار یونانی نیز در این دیدار گفت: ظرفیت‌های مختلفی در حوزه اقتصادی و بندری در بوشهر مورد توجه است و این شهر با برخورداری از قابلیت بالا و داشتن موقعیت بندری و وجود منطقه ویژه اقتصادی، زمینه مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

 

ارسال نظر