گردش مالی 50 هزار میلیارد ریالی برنج در مازندران

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۱۲
گردش مالی 50 هزار میلیارد ریالی برنج
در مازندران

مازندران|

 رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که گردش مالی 50 هزار میلیارد ریالی برنج در مازندران یک فرصت مناسبی برای افزایش تولید این محصول راهبری در این استان است.

به گزارش ایرنا، دلاور حیدرپور در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه علمی و تخصصی برنج مازندران در بابل افزود: این رقم گردش مالی نشان‌دهنده آن است که این محصول در اقتصاد استان بسیار اثرگذار است.

او بیان کرد: زمانی ما می‌توانیم اهمیت این گردش مالی را در استان بفهمیم که آن را مقایسه کنیم با اعتبار عمرانی مازندران در سال جاری که 10هزار میلیارد ریال و معادل یک‌پنجم گردش مالی برنج استان است.

حیدرپور با اعلام اینکه مازندران تامین‌کننده 40درصد برنج کشور است، گفت: بیش از 150هزار خانوار مازندرانی در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند.

او گرایش کشاورزان شالیکار به ماشینی کردن کشت برنج را یک فرصت بسیار مطلوب برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید دانست و افزود: هم‌اکنون 80درصد از کار برداشت و 30درصد از نشای برنج در مازندران ماشینی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه مکانیزه کردن کشت برنج هیچ آسیبی به اشتغال در این بخش وارد نمی‌کند، اظهار داشت: مکانیزاسیون کاشت و برداشت برنج علاوه بر اینکه به ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک می‌کند، سبب شده تا برداشت برنج با سهولت و سرعت بیشتری انجام شود. فرآیند کشت اول برنج در مازندران در سال‌های اخیر از ماه اسفند آغاز می‌شود و برداشت آن هم در اواخر خرداد و تیر صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر