اخبار شهرستا‌ن‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۰:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۸۹۹

 در زمینه تخت‌های ویژه در کرمانشاه کمبود داریم-کرمانشاه| معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود سه هزار تخت در بخش‌های مختلف درمانی استان فعال است. بهمن روشنی با اشاره به وجود 2964 تخت فعال بیمارستانی در استان گفت: از این تعداد 2328 تخت در بخش دانشگاهی و 636 تخت در بخش غیردانشگاهی است. روشنی تعداد تخت بیمارستانی به‌ازای هر هزار نفر جمعیت در استان را 1.4 تخت اعلام کرد و افزود: در برنامه ششم توسعه این میزان به 2.27 قابل افزایش است. او با بیان اینکه در زمینه تخت‌های ویژه کمبودهایی در استان وجود دارد، گفت: 176 تخت «آی‌سی‌یو» در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 140 تخت در بخش دانشگاهی و 36 تخت در بخش خصوصی و نیمه دولتی است.

 طراحی و ساخت صفحات دریچه کشویی پاتیل در اصفهان-اصفهان| با بومی‌سازی ساخت صفحات دریچه کشویی پاتیل بیش از سه میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور حاصل شد. مدیر بخش نسوز شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: ساخت صفحات دریچه‌یی کشویی پاتیل و نازل‌های آن برای نخستین‌بار بیش از سه میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی سالانه به همراه داشته است.

علیرضا صالحیان واردات این صفحات را از کشور‌های اتریش، آلمان، چین و هند بیان کرد و افزود: صفحات دریچه کشویی پاتیل هم‌اکنون با وارد شدن به مرحله انبوه‌سازی در کارخانه‌های ذوب‌آهن، فولاد خوزستان و فولاد آلیاژی یزد استفاده می‌شود. مجری و مدیرعامل شرکت سازنده صفحات دریچه کشویی پاتیل نیز گفت: این صفحات در مدت چهار سال فعالیت تحقیقاتی با بیش از 120 میلیارد ریال هزینه طراحی و ساخته شده است.

 حریم قلعه فلک‌الافلاک لرستان تا 20 اسفند آزاد می‌شود-خرم‌آباد| طبق توافقات انجام شده قرار است ماه آینده ساختمان ارتش که در حریم قلعه فلک‌الافلاک واقع شده به‌طور کامل تخلیه ‌شود. امین قاسمی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در دیدار با امیر تقی دریکوند فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان درخصوص آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک و تخلیه کامل ساختمان ارتش اظهار کرد: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته توسط استاندار لرستان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین تعامل مسوولان لشکر 84 پیاده و سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، گام‌های مهمی در راستای جهانی شدن این اثر ارزشمند برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: در راستای عملیات آزادسازی و ساماندهی حریم این قلعه، سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان هم طبق توافقات انجام گرفته قرار است تا پایان سال ۹۷ برای تخلیه کامل حریم قلعه اقدام کند.

 کاهش فعالیت صید ماهی در شرکت‌های تعاونی پره صیادی- ساری| کاهش صید ماهیان استخوانی، زنگ خطر تعطیلی صیدگاه‌ها را به صدا درآورد.

رستمی مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به شیب کاهش صید ماهیان در دریا از چند سال گذشته، افزود: میزان صید هر چند در بلندمدت کاهش دارد اما این میزان صید در تناسب با دو سال گذشته کاهش نداشته است. وی با تاکید بر حفاظت از رودخانه‌ها به عنوان محل تکثیر ماهیان دریا، افزود: برای افزایش تولید ماهی در دریا، امسال 10 هکتار در ساری برای پرورش پنج تا 10میلیون بچه ماهیان کپور و سفید درنظر گرفته شد که این ماهیان در دریا رها‌سازی می‌شود.

رستمی سرمای هوا را از دلایل دیگر کاهش صید در این زمان از فصل سال اعلام کرد و افزود: باتوجه به سرما ماهیان به اعماق دریا می‌روند و باتوجه به نزدیک شدن به فصل بهار میزان صید افزایش می‌یابد.

 جذب 230 نیروی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی-بجنورد| برای سال آینده 230 نیرو از طریق آزمون سراسری اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی جذب خواهند شد.قنبرعلی خوش‌آینه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان با بیان اینکه ثبت‌نام نیمه اول اسفند ماه جاری از طریق سازمان سنجش به صورت فراخوان انجام می‌شود، گفت: براساس ماده 28 قانون خدمات کشوری برای سال آینده 230 نیرو از طریق آزمون استخدامی بعد از مراحل مصاحبه، گزینش و معاینات پزشکی وارد آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خواهند شد.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در مقاطع لیسانس و بالاتر می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند. خوش‌آینه با اشاره به اینکه در این آزمون 40درصد نیرو در مقاطع ابتدایی جذب خواهند شد، گفت: 60درصد نیروها هم به سایر رشته‌های نظری، پایه و فنی اختصاص دارد. وی گفت: در استخدام اخیر، استان خراسان‌شمالی به پنج بوم تقسیم شد که متقاضیان در بوم‌های یک شامل راز و جرگلان و مانه و سملقان و بجنورد، بوم دو شامل گرمه و بجنورد، بوم سه جاجرم و بجنورد، بوم چهار شامل اسفراین و بام و صفی‌آباد و بوم پنجم شامل شیروان و فاروج باتوجه به کد شهرستان ثبت‌نام خواهند شد.

 نبود رشته کارآفرینی معدن خلأ دانشگاه‌ها است-همدان|  رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران با بیان اینکه نبود رشته کارآفرینی معدن خلأ موجود دانشگاه‌ها است خواستار ایجاد این رشته در سطح دانشگاه‌های کشور شد.

مهرداد اکبریان دیروز در کنگره ملی مهندسی معدن در دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: دانشگاه‌ها باوجود جایگاه علمی مناسب، نسبت به بازار کار به‌ویژه در بخش صنعت و معدن کم توجه هستند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان بزرگ در اغلب کشورهایی که در حوزه صنعت و معدن جایگاه ویژه‌یی دارند، حامی دانشگاه‌ها می‌شوند و حتی با هزینه خود دانشگاه احداث کرده و دانشجویانی تربیت می‌کنند که تاثیر بسزایی در این بخش داشته باشند.

اکبریان بیان کرد: امروزه اگرچه نظام آموزشی دانشگاه‌ها نسبت به تعلیم و آموزش‌های علمی زمین‌شناسی، اکتشاف، استخراج، فناوری و پرورش نیروهای متخصص اقدام می‌کنند اما در حوزه کارآفرینی و کارفرمایی معدن فعالیتی نمی‌شود. وی افزود: در واقع به موضوع معدن‌داری توجهی نمی‌شود و دانش‌آموختگان در راس کار برای معدن‌داری مورد توجه قرار نمی‌گیرند. وی با بیان اینکه ادامه این رویه در دانشگاه‌ها اشتباه است، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید با ایجاد این رشته، هنر کارآفرینی بخش معدن را تقویت کنند.

 

 

ارسال نظر