اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۳۵

 بخشودگی یک دوره از کارکرد تلفن‌های ثابت مناطق زلزله‌زده؛ کرمانشاه   روابط عمومی مخابرات استان کرمانشاه اعلام کرد: برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده یک دوره از کارکرد تلفن‌های ثابت مشترکان این مناطق در ماه‌های مهر و آبان بخشیده می‌شود. براساس این گزارش، توابع شهرستان اسلام‌آبادغرب، شهرستان ثلاث و باباجانی و توابع آن، توابع شهرستان جوانرود، توابع شهر دالاهو، شهرستان سرپل‌ذهاب و توابع آن، شهرستان قصرشیرین و توابع آن، شهر کوزران و شهرستان گیلانغرب و توابع آن شامل این طرح می‌شوند. روابط عمومی مخابرات استان کرمانشاه، این بخشودگی را بالغ بر 5 میلیارد ریال اعلام کرد.  طبق اعلام مخابرات، در قبض دوره پنجم که بهمن ماه به دست مشترکان خواهد رسید، کارکرد ماه‌های آذر و دی و همچنین بدهی قبلی مشترکان منظور شده که قابل پرداخت است.

 2800 هکتار به فضای گلخانه‌ای کشور افزوده می‌شود؛ شهرکرد  عضو هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران از اجرا و افزوده شدن 2 هزار و 800 هکتار به فضای گلخانه‌یی کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، جعفر علیپور بهزادی دیروز در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: باتوجه به وجود 450 هزار هکتار فضای باز کشت محصولات صیفی در ایران، برنامه‌ریزی برای توسعه فضاهای گلخانه‌یی در دستور کار قرار دارد.  وی افزود: با احداث فضاهای کشت گلخانه‌یی، راندمان مصرف آب 90درصد کاهش و تولید محصول نیز 10 برابر بیشتر می‌شود. علیپور بهزادی تصریح کرد: در هر هکتار فضای کشت گلخانه‌یی 600 تن محصول برداشت و 8 شغل مستقیم و 10 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود. عضو هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران اظهار کرد: این شرکت برای رونق سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و مجتمع‌های گلخانه‌یی به‌دنبال کسب سود و درآمدزایی نیست.

 شرکت ماشین‌آلات صنعتی تبریز فعالیت خود را ازسر گرفت؛ تبریز  شرکت ماشین‌آلات صنعتی پس از واگذاری به شرکت مادر تخصصی مجتمع تراکتورسازی تبریز از روز شنبه فعالیت خود را به شکل محدود از سر گرفت.  استاندار آذربایجان‌شرقی دیروز در مراسم آغاز به کار این کارخانه با اشاره به واگذاری‌های انجام شده در سال‌های قبل گفت: مجموعه‌های مهمی ازجمله ریخته‌گری، آهنگری، ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی در استان به بخش خصوصی واگذار شد.  مجید خدابخش با بیان اینکه محصولات بیل و لودر شرکت ماشین‌آلات صنعتی مجتمع تراکتورسازی دارای بازار بود، اظهار کرد: به دلیل واگذاری و مدیریت ناموفق این شرکت دچار مشکل شد.  وی اضافه کرد: دادگستری و مسوولان استان آذربایجان‌شرقی برای رفع مشکلات این واحد و بازگشت به تولید کار بسیار بزرگی را در زمان کمی انجام دادند. خدابخش افزود: تراکتورسازی از کارخانجات مهم استان است و مدیریت آن توانست در دوران رکود این شرکت را از بحران خارج کند.

 دیزین از پایان هفته میزبان علاقه‌مندان به اسکی؛ کرج  بارش‌های سنگین برف که از صبح دیروز در پیست بین‌المللی دیزین آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و قرار است تا پایان هفته به روی علاقه‌مندان به اسکی بازگشایی شود. مدیر مجموعه بین‌المللی اسکی دیزین گفت: در بارش‌های روزگذشته تاکنون حدود 70 سانت برف به زمین نشسته است. آژیر افزود: به نظر می‌رسد با این‌ بارش‌ها مجموعه بین‌المللی دیزین همین هفته آماده میزبانی علاقه‌مندان به اسکی و گردشگران باشد.

 سمنان آماده راه‌اندازی نمایشگاه اقتصادی در آفریقا؛ سمنان  معاون استاندار سمنان آمادگی این استان را برای راه‌اندازی نمایشگاه دایمی کشاورزی و صنعتی در قاره آفریقا اعلام کرد. محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان در جلسه تبیین چگونگی استفاده از خط اعتباری ایران در قاره آفریقا گفت: ایجاد خط اعتباری ایران و آفریقا فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و کشاورزی است. حسن خسروجردی رییس شورای همکاری اقتصادی ایران و آفریقا در اتاق بازرگانی ایران هم گفت: استان سمنان در بخش مصالح ساختمانی و صنعت و کشاورزی صادرات خوبی دارد و باید در این زمینه در آفریقا سرمایه‌گذاری کرد.  در این جلسه تعدادی از نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی نظرات خود را درخصوص سرمایه‌گذاری در قاره آفریقا بیان کردند.

 

ارسال نظر