بهبود شرایط کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک امکان‌پذیر نیست

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۵۱
بهبود شرایط کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک امکان‌پذیر نیست

ایلام|

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بهبود شرایط کسب وکار بدون ایجاد دولت الکترونیک امکان‌پذیر نیست و در این راستا دولت به این موضوع توجه خاصی جهت عملی شدن آن دارد.

به گزارش ایرنا، حسین میرشجاعیان‌حسینی دیروز در نشست با فعالان اتاق بازرگانی استان ایلام اظهار کرد: نظام مجوزدهی در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و برخی از مصوبات قانونی توسط مجلس اسلامی اصلاح شد. وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه دادور تاکید کرد: تسهیل، تسریع و شفاف‌سازی در اخذ مجوزهای کسب وکار ضمن ایجاد فضای اعتماد بین حاکمیت و صاحبان سرمایه موجب تحقق یافتن اهداف دولت کارآفرین و افزایش سرمایه در گردش، خروج از رکود و رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.

میرشجاعیان با اشاره به اینکه دولت جبهه جدیدی برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور آغاز کرده است، گفت: امروز حدود یک هزار و 570 مجوز برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که مشخص نیست از این تعداد چه میزان الکترونیکی شده است.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: مقرر شده از این تعداد مجوز در کشور 400مجوز در سطح استان‌ها صادر شود و در صورت تمایل افراد برای اخذ مجوز‌ها اقدام کنند.

وی گفت: برای بهبود محیط کسب وکار در بحث مجوزها هیچ راهی وجود ندارد و تنها راه‌حل نهایی این است که از این نظام سنتی خارج شویم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان ایلام نیز در این نشست گفت: فضای کسب وکار کشور در شرایط کنونی چندان مطلوب نیست و این مساله باعث شده تا در سطح بازارهای جهانی توفیق چندانی به دست آوریم.

 

ارسال نظر