درصدد رسیدن به تولید ۵۵میلیون تن فولاد در کشور هستیم

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۹۵
درصدد رسیدن به تولید ۵۵میلیون تن فولاد
در کشور هستیم

اصفهان|

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید فولاد کشور ۲۱میلیون تن بوده که طی ۴سال گذشته به ۳۳میلیون تن رسیده است، البته هدف ما رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵میلیون تن است.

به گزارش «تعادل» و به نقل از ارک خبر، مهدی کرباسیان در مراسم بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت فولادمبارکه اصفهان اظهار کرد: به عنوان رییس هیات عامل ایمیدرو و یکی از سهامداران فولاد مبارکه جشن بیست و پنجمین سالروز افتتاح فولاد را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: تجارت فلز در صحنه بین‌المللی در سال ۲۰۱۶ حدود ۲هزار میلیارد دلار بوده که ۴۳درصد آن به فولاد اختصاص یافته است؛ فولاد تاثیر زیادی در توسعه اشتغال کشورها دارد و چین با استفاده از این صنعت ظرفیت اشتغال خود را حفظ کرده و یکی از شاخصه‌های اقتصادی این کشور تولید فولاد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد و تلاش بیشتری باید توسط مسوولان صورت گیرد، گفت: ظرفیت تولید فولاد کشور ۲۱میلیون تن بوده که طی ۴سال گذشته به ۳۳میلیون تن رسیده است، البته هدف ما رسیدن به ظرفیت تولید ۵۵میلیون تن است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات فولاد کشور در سال ۹۱ به ۵۰۰هزار تن هم نمی‌رسید اما امسال به تولید ۸ میلیون تنی در فولاد رسیده‌ایم و در اقتصاد مقاومتی باید به حوزه فولاد توجه ویژه شود.

 

ارسال نظر