اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۴۲

 هیچ تجمع‌کننده‌ای وارد فرمانداری نشده است

اهواز| فرماندار ایذه گفت: هیچ تجمع‌کننده‌یی وارد فرمانداری یا هیچ اداره، نهاد یا سازمان دولتی نشده و وضعیت شهر آرام است. مصطفی سمالی درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ورود برخی تجمع‌کنندگان در ایذه به فرمانداری این شهر اظهار کرد: چنین خبری صحت ندارد و هیچ تجمع‌کننده‌یی در ایذه وارد فرمانداری یا هیچ اداره، نهاد یا سازمان دولتی نشده است. وی افزود: وضعیت شهر هم‌اکنون آرام است.

 احداث 2 طرح دایم پست 132 در ایذه

اهواز| احداث 2 طرح دایم پست 132، 33کیلوولت میانگران ایذه و آنزان (ایذه 3) به ظرفیت 100 مگاولت آمپر با اعتبار 690 میلیارد ریال روز دوشنبه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی آغاز شد. این دو طرح شامل احداث پست 132، 33 کیلوولت میانگران ایذه با اعتبار 220میلیارد ریال و پست 132، 33کیلوولت آنزان (ایذه 3) با اعتبار 470 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌یی خوزستان است. هدف از اجرای پروژه پست میانگران ایذه کاهش تلفات انتقال انرژی، افزایش ظرفیت و ضریب اطمینان شبکه، بهبود ولتاژ، پایداری شبکه فوق توزیع و کاهش خاموشی‌ها و بارگیری از پست‌های انتقال مجاور و زمان بهره‌برداری از آن سال 98 بیان شده است.

 صف مردم کردستان از اغتشاشگران جداست

سنندج| امام جمعه موقت سنندج گفت: صف مردم کردستان از اغتشاشگران جداست و هرگونه اقدامی برای به وجود آوردن اغتشاش محکوم است. ماموستا محمد امین راستی با اشاره به تجمع تعداد اندکی افراد بی‌هویت و هنجارشکن که با بهانه‌های مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری به‌دنبال اغتشاش و ایجاد ناامنی هستند، اظهار داشت: واقعا حساب و صف مردم کردستان از این اغتشاشگران جداست و مردم این خطه از سرزمین میهن اسلامی با نظام و رهبری هستند و هیچ شکی در آن نیست. وی گفت: افرادی که اغتشاش به وجود می‌آورند یقینا هدفشان معیشت مردم و بیکاری جوانان نیست بلکه مزدور خارجی هستند و از سوی دشمنان و بیگانگان هدایت می‌شوند.

 دومین استان کم بارش کشور

زاهدان| رییس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امسال این استان با کاهش 64.8 درصدی میزان بارش نسبت به بلندمدت رتبه دوم کم بارشی کشور را از آن خود کرد. الله بخش ریگی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با دریافت 16.9 دهم میلی‌متر بارش از ابتدای سال 96 تا پایان آذرماه با کاهش 64.8 دهم درصدی نسبت به بلندمدت در رتبه دوم کم بارش‌ترین استان کشور قرار گرفت. وی ادامه داد: میزان بارش بلندمدت استان در دوره مشابه 48.1 دهم میلی‌متر بوده است.

 اعلام قیمت فروش تخم‌مرغ در بازارهای گیلان

رشت| ستاد تنظیم بازار قیمت هر شانه تخم‌مرغ را 12هزار و 600 تومان اعلام کرد. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت فروش هر شانه تخم‌مرغ را به شهروندان 12هزار و 600 تومان و هر عدد تخم مرغ را 420 تومان اعلام کرد. شهروندان گرانفروشی را به سامانه تلفنی 124 اطلاع دهند.

 مهمانسرا‌های دولتی به نفع هتل‌های خصوصی تعطیل می‌شود

بندرعباس|مهمانسرا‌های دستگاه‌های دولتی و بخش‌های اداری برای حمایت از هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها تعطیل می‌شود. استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات رییسه جامعه هتلداران هرمزگان گفت: هتلداران با تخفیف ۴۰درصدی برای دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمایل این دستگاه‌ها را برای استفاده از هتل‌های استان افرایش دهند. فریدون همتی به مدیران اجرایی و دولتی استان دستور داد از ظرفیت‌های هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌های بخش خصوصی استان در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های کشوری و استانی استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه برای رونق صنعت هتلداری باید راهکاری مناسب ارائه و برنامه مناسب تدوین شود، افزود: جذب گردشگر از تعدیل نیرو و تعطیلی هتل‌ها جلوگیری می‌کند.

 اغتشاشگران به ۲۰ شعبه بانک حمله کردند

اراک| استاندار مرکزی گفت: ۲۰شعبه بانک در استان مرکزی مورد تهاجم اغتشاشگران قرار گرفت. سیدعلی آقازاده دیروز در جلسه طرح رونق تولید استان اظهار داشت: گزارش‌های ارائه شده در زمینه عملکرد استان در اجرای طرح رونق تولید یک مقدار نگران‌کننده بود و برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید عقب هستند. وی افزود: باید هدف‌گذاری تا پایان سال انجام شود تا بانک مربوطه به یک عدد و رقم و نتیجه مناسب دست یابد، برای بررسی و پیگیری این هدف‌گذاری یک یا دو جلسه را باید تا پایان سال داشته باشیم. آقازاده با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: در این ناآرامی‌ها شاهد خسارت‌هایی بودیم که بیشتر به موسسات مالی و بانک‌ها وارد شد، در شهرستان ساوه هم شب گذشته دو شعبه بانک مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت و آسیب‌هایی وارد شد که البته آسیب‌ها خیلی جدی نبوده است.

 رعایت استاندارد در تجهیزات بوستان‌ها

و شهربازی‌های استان

قزوین| معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تمام تجهیزات بوستان‌ها و شهربازی‌های استان باید استاندارد و ایمن باشند. علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به وضعیت استاندارد جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار کرد: قبلا معاینه کپسول‌های سی‌ان‌جی جزو ضوابط صدور معاینه فنی قرار نداشت اما امروزه باید مراکز معاینه فنی‌ها به آزمایش‌های مربوط به این مورد مجهز شوند تا مردم دچار سردرگمی نشوند. وی تصریح کرد: مبانی قیمت‌گذاری شرکت‌های بازرسی نیز باید مورد بازنگری قرار گیرند.

 

ارسال نظر