جلسه هماهنگی جشن شهرهای صنایع‌دستی

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۱۵
جلسه هماهنگی جشن شهرهای صنایع‌دستی

جلسه هماهنگی برگزاری جشن شهرها و روستای جهانی با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی و معاونان صنایع‌دستی استان‌ها برگزار شد. به گزارش مهر بهمن نامورمطلق، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مدیریت قابل توجه استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و کردستان گفت: مدیریت سه استان در مراسم بازدید ارزیابان شورای جهانی بسیار خوب و تاثیرگذار بود و کمک شایانی به معرفی ظرفیت‌ها کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بیان کرد: در فرآیند جهانی شدن شهرهای سیرجان و مریوان و روستای کلپورگان قدم اول صورت گرفته است که همان کسب عنوان جهانی شدن بود، دراین راستا در سیرجان حضور قدیمی‌ترین بانوی بافنده گلیم ایده مادر صنایع‌دستی را به ما داد که در اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه در کویت هم آن را پیشنهاد دادیم. درحال حاضر نیز قدم بعدی تدارک مراسم و جشن درخور این ثبت جهانی است. پس از آن نیز برند‌سازی، تجاری‌سازی و حضور در نمایشگاه‌های خارجی را باید در دستور کار داشته باشیم.

همچنین مقرر شد که در جشن شهرهای جهانی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سایر مقامات دولتی، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران استانی، هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی نیز حضور داشته باشند.

در ادامه این نشست اجرای موسیقی محلی منطقه و بازدید از کارگاه‌های زنده، موزه‌ها (در محل جشن) از مواردی بود که مقرر شد برای این مراسم تدارک دیده شود. لوح ثبتی این شهرها نیز در این جشن رسما به شهردار و مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری شهرها و روستای جهانی ایران اهدا می‌شود. در بخش پایانی این نشست حاضران به بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل، راهکارها و پیشنهادات خود در زمینه برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر جشن شهرها و روستای جهانی با معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور پرداختند.

 

 

ارسال نظر