اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۵۴

 صادرات فرش دستباف رو به افزایش است-رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: وضعیت صادرات فرش دستباف کشور بهبود یافته و صادرات این کالا رو به افزایش است. حمید کارگر روز پنج‌شنبه در مراسم گشایش بیستمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف در اصفهان افزود: طبق آمار گمرک ایران، صادرات فرش دستباف کشور طی 7 ماهه امسال با

 221 میلیون دلار درآمد ارزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 32درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: البته صادرات فرش دستباف هنوز فاصله زیادی با سال‌های قبل از اعمال تحریم‌ها دارد اما روند افزایشی صادرات فرش دستباف امیدوار‌کننده است.

کارگر، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضع مالیات بر ارزش افزوده بر فرش دستباف در کشور گفت: طبق قانون، فرش دستباف معاف از مالیات است و ما نیز خواستار ابقای معافیت از مالیات بر ارزش افزوده بر فرش دستباف هستیم. وی با بیان اینکه این خواسته ما دلایل زیادی دارد، افزود: ازجمله دلایل ما این است که اعمال مالیات بر ارزش افزوده برای فرش دستباف، درآمد زیادی را نصیب دولت نمی‌کند و از سوی دیگر اثر روانی منفی بر این صنعت دارد و صنعت فرش دستباف را از نیل به اهداف اصلی و جایگاه واقعی خود باز می‌دارد که با سیاست‌های افزایش اشتغال و تولید در تضاد است.

 بیستمین نمایشگاه تخصصی-اصفهان| صادراتی فرش دستباف با حضور 152 مشارکت‌‌کننده تا 15 آذر امسال در نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپاست.

در این نمایشگاه، نمایندگان استان‌های اصفهان، تهران، فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، قم، کرمان، چهارمحال‌وبختیاری، کردستان، گلستان و خراسان‌رضوی آخرین نمونه دست‌بافته‌های خود در زمینه‌های فرش دستباف، قالی، قالیچه، گلیم، گبه، چرم فرش، قالی‌های روستایی و عشایری را به نمایش گذاشته‌اند.

 صدور دستور پرداخت فوری 25میلیارد تومان مطالبات چایکاران- دستور فوری پرداخت ۲۵میلیارد تومان دیگر از سهم دولت بابت خرید تضمینی برگ‌ سبز چای صادر شد. به گزارش روابط عمومی سازمان چای کشور، نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، دستور فوری پرداخت ۲۵میلیارد تومان دیگر از سهم دولت بابت خرید تضمینی برگ‌ سبز چای از مطالبات کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران را روز گذشته به خزانه کل کشور صادر کرده است. پیش‌بینی می‌شود این اعتبار در هفته آینده به سازمان چای کشور اختصاص داده شود تا به حساب کشاورزان چایکار استان‌های شمالی پرداخت شود. با پرداخت این میزان اعتبار، کل بدهی دولت به کشاورزان چایکار بابت خرید تضمینی برگ سبز چای ۴۴میلیارد تومان دیگر است که از این ‌میزان ۷میلیارد تومان سهم دولت و ۳۷ میلیارد تومان بدهی کارخانجات به دولت بابت قدر سهم آنهاست. پیش‌بینی می‌شود دولت ۷ میلیارد تومان دیگر از سهم خود را نیز تا پایان ماه به سازمان چای اختصاص دهد اما آنچه می‌ماند همت مدیران کارخانجات چایسازی استان‌های گیلان و مازندران است تا به‌گونه‌یی برنامه‌ریزی کنند تا سریع‌تر مبلغ ۳۷میلیارد تومان قدر سهم خود را به سازمان چای کشور برای پرداخت به کشاورزان چایکار اقدام کنند.

 6 طرح راه و شهرسازی در سیستان‌وبلوچستان افتتاح می‌شود- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان‌وبلوچستان گفت: 6 طرح راه و شهرسازی در سفر 2 روزه هفته آینده رییس‌جمهوری به سیستان‌وبلوچستان افتتاح می‌شود. مسعود مالکی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این طرح‌ها شامل باند دوم بزرگراه زاهدان-بم به طول 10 کیلومتر، بخشی از باند دوم بزرگراه

زاهدان-زابل ادامه قطعه 6 به طول 13 کیلومتر، باند دوم بزرگراه ایرانشهر-بمپور به طول 21 کیلومتر، باند دوم بزرگراه ایرانشهر-خاش به طول 10 کیلومتر، کمربندی ایرانشهر، 200 کیلومتر راه روستایی و 3پل بزرگ در جنوب سیستان‌وبلوچستان است. وی با بیان اینکه این طرح‌ها در محدوده اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب سیستان‌وبلوچستان افتتاح می‌شود، ادامه داد: برای راه‌اندازی این طرح‌های مهم و تاثیرگذار در استان 3 هزار و

300 میلیارد ریال (330میلیارد تومان) اعتبار هزینه شده است. مردم سیستان‌وبلوچستان شنبه هفته آینده (11 آذر) میزبان رییس‌جمهوری و هیات همراه خواهند بود. استان سیستان‌وبلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.

 

ارسال نظر