اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۷۵

 کمک 250 میلیون ریالی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق مازندران به زلزله‌زدگان؛ ساری  کارکنان شرکت توزیع نیروی برق مازندران با ارسال کمک‌های غیرنقدی (پتو، چادر، بخاری، آب و مایحتاج ضروری زندگی...) به کمک زلزله‌زدگان غرب کشور شتافت. مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران، ضمن ابراز تاسف و تاثر به خاطر حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور بیان داشت: در آموزه‌های دینی ما نوعدوستی و احترام متقابل و احساس مسوولیت در مقابل تکریم انسانیت یک اصل است و در این‌گونه موارد نگرش‌های دینی و مذهبی ماست که تعهد و وفاداری ما را نسبت به دیگر ملت‌ها متمایز می‌کند. سیروس کرامتی فرح‌آبادی گفت: از دست دادن هموطنان یک اندوه بزرگ و جبران‌ناپذیر است و خسارات جانی و مالی که بر پیکره مملکت وارد می‌شود بسیار سنگین است. وی با بیان اینکه همه اقشار و دستگاه‌های مازندران در این حادثه به نوبه خود به یاری مردم کرمانشاه شتافتند، ابراز داشت: ما نیز از این قاعده مستثنا نبودیم و کارکنان این شرکت با کمک‌های غیرنقدی به کمک هموطنان حادثه‌دیده خود در غرب کشور شتافتند.

 تقدیر از رییس راه و شهرسازی عباس‌آباد؛ ساری  شریعت‌نژاد نماینده شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس با ارسال لوحی از تلاش‌های خالصانه مقتدر رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان عباس‌آباد و دیگر کارکنان این مجموعه درراستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها تشکر و قدردانی کرد. در بخشی از لوح ارسالی آمده است: در سالی که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال نام‌گذاری کرده، بدین‌وسیله از زحمات صادقانه و مساعی و تلاش‌های ارزشمند جنابعالی و همکاران محترم در پیگیری‌های مستمر و موثر در بهسازی و آسفالت محور کلاردشت به عباس‌آباد، ایمن‌سازی محورهای ارتباطی تحت پوشش و اجرای عملیات تعریض محور، بازسازی پل‌های منطقه که ازجمله اقدامات این اداره است، تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آید.

 طرح جامع سلامت خراسان‌جنوبی تدوین می‌شود؛ بیرجند  معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طرح جامع سلامت خراسان‌جنوبی تدوین می‌شود، گفت: کلینیک پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و بازتوانی قلب در بیمارستان رازی بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

طوبی کاظمی دیروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: برنامه جامع سند توسعه سلامت خراسان‌جنوبی یک برنامه فرادستی است که از ناحیه وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان و مجمع ملی سلامت پیگیری می‌شود.  

 سایه فقر بر سر 3 درصد جمعیت استان سمنان؛ سمنان  مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان سمنان، برنامه‌های محرومیت‌زدایی و توانمندسازی در این استان را موفق ارزیابی کرد و گفت: در مجموع 3درصد جمعیت این استان تحت‌پوشش کمیته امداد هستند این در حالی است که در برخی استان‌ها 10درصد جمعیت استان تحت‌پوشش کمیته امداد هستند.  سیدجواد رضوی، با بیان اینکه کمیته امداد نقشی در ایجاد فقر در جامعه ندارد، افزود: در حقیقت کمیته امداد به‌عنوان یک اورژانس اجتماعی عمل کرده و پاسخگوی آن دسته از افراد و خانواده‌های نیازمندی است که با مشکل فقر روبه‌رو هستند.  مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان سمنان، عوامل موثر در ایجاد فقر را متعدد دانست و گفت: فقیر به کسی گفته می‌شود که تمام هزینه‌های متعارف را دارد اما از درآمد متعارف برخوردار نیست.  وی با اذعان به اینکه کمیته امداد به تنهایی قادر به درمان بیماری فقر در جامعه نیست، تصریح کرد: فقر بیماری است که به مرور زمان و با برنامه می‌توان آن را درمان کرد لذا برای کاهش فقر نیازمند برنامه‌های مبتنی بر پیشگیری هستیم.

 نبود کارتن‌خواب در شهر همدان؛ همدان  معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تاکید بر نبود کارتن‌خواب در شهر همدان گفت: در صورتی‌که شهروندان یا تیم‌های گشت حضور کارتن‌خوابی را اطلاع‌رسانی کنند حتما شهرداری موضوع را پیگیری خواهد کرد و کارتن‌خواب موردنظر به گرمخانه هدایت می‌شود. مجید درویشی دیروز در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، تصریح کرد: گرمخانه همدان در آذرماه سال گذشته در میدان باباطاهر و پشت ساختمان آتش‌نشانی احداث شد و افرادی که شب‌ها را زیر پل‌ها یا در سطح شهر به‌سر می‌بردند، جمع‌آوری شده و به این محل انتقال یافتند.  وی با اشاره به اینکه اکنون 42 نفر در این گرمخانه اسکان داده می‌شوند، افزود: گرمخانه همدان از ساعت 8:30 صبح تا 17 بعدازظهر آماده پذیرش کارتن‌خواب‌های همدانی است. درویشی با بیان اینکه این محل در طول سال و حتی در تابستان نیز آماده پذیرش کارتن‌خواب‌هاست، افزود: در طول تابستان شمار این افراد شب‌ها به

 25 نفر و در زمستان نیز به 50 نفر می‌رسد.

 تاکید سفیر کره‌جنوبی بر تنوع‌بخشی به مبادلات اقتصادی تهران-سئول؛ ساری  سفیر کره‌جنوبی در ایران بر ضرورت تنوع‌بخشی به مبادلات اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تنوع روابط ایران و کره یک ضرورت است و نباید تنها متکی به نفت باشد. کیم سئونگ هو دیروز در جمع استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران در بابلسر افزود: در شرایط فعلی ضرورت دارد که مشکلات پیش روی ایران و کره رفع و در زمینه‌های مختلف و ارتباط بین دو کشور تقویت شود.  وی اظهار داشت: اکنون روابط تجاری ایران و کره تنها متکی به خرید نفت از ایران و برخی کالاها از کره است که اگر این روابط به همین گونه باشد روابط لرزانی خواهد بود.  سفیر کره‌جنوبی در ایران تاکید کرد: اگر ما از ایران نفت نخریم، تجربه نشان داده است که روابط ما بسیار کاهش می‌یابد کما اینکه در دوران تحریم، فشار امریکا سبب شد تا کره‌یی‌ها از ایران کمتر نفت خریداری کنند و این امر موجب کاهش روابط تجاری 2 کشور شده بود.

 

 

ارسال نظر