نوجوانان کانون اصلاح و تربیت به دانشگاه راه پیدا می‌کنند

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۴۲

مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران با اشاره به اینکه مددجویان در کانون اصلاح و تربیت می‌توانند تا مقطع تحصیلی دانشگاه تحصیل کنند، گفت: شرکت در کلاس‌های آموزشی برای همه افراد در کانون، اجباری است و مدارک اخذ شده، تفاوتی با مدارک افراد عادی ندارد، چراکه اسم کانون یا سازمان زندان‌ها در آنها درج نمی‌شود. علی رستمی درباره مسائل و برنامه آموزشی در کانون گفت: در کانون اصلاح و تربیت تهران نیز مدرسه وجود دارد که توسط آموزش و پرورش منطقه 5 تهران مدیریت می‌شود و معلمان از آنجا می‌آیند، یک ساختمان سه طبقه که سال 91 به بهره‌برداری رسیده با امکانات کامل تحت عنوان مدرسه توسط سازمان نوسازی مدارس راه‌اندازی شده و مانند همه مدارس عادی اداره می‌شود.

او با بیان اینکه آموزش‌های کانون از نهضت سوادآموزی و از آموزش مقدماتی تا تکمیلی آغاز می‌شود، گفت: آموزش‌های ابتدایی و مابقی مقاطع برای همه وجود دارد و همه می‌توانند تا مقطع دیپلم تحصیل کنند. علاوه بر این نوجوانان می‌توانند به دانشگاه‌ هم راه پیدا کنند، کما اینکه یکی از دختران کانون در حال حاضر دانشجوی ترم سوم مدیریت مالی دانشگاه غیرانتفاعی مجازی است و هزینه‌های تحصیل او توسط خیرین تامین می‌شود و با اینکه جرمش قتل است، همین‌جا دوره پیش‌دانشگاهی را خوانده و کنکور شرکت کرده و در حال حاضر هم دانشجو است. رستمی ادامه داد: در گذشته از پسران هم دانشجو داشتیم که آزاد شده‌اند. همه شرایط برای تحصیل افراد در کانون مهیاست. فرد بی‌سواد در کانون وجود ندارد، مگر بین افغانستانی‌ها که آنها نیز آموزش می‌بینند و در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت می‌کنند.

 گواهینامه فنی‌و‌حرفه‌ای کانونی‌ها مانند افراد عادی است

رستمی با اشاره به آموزش‌های مهارتی افزود: آموزش‌های مهارتی تحت عنوان آموزش فنی و حرفه‌ای در کانون تدریس می‌شود، ضمن اینکه آموزش‌های کلاسیک به صورت هنرستان و کارودانش است. نحوه آموزش‌های مهارتی همان چیزی است که سازمان فنی و حرفه‌یی پیش‌بینی کرده است. مربی بعضی کارگاه‌ها نیز از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای تامین شده است. آموزش‌های درودگری و نجاری، کامپیوتر، آرایشگری، برق ساختمان و خودرو، مکانیک و تعمیرات موبایل ازجمله آموزش‌های مهارتی برای پسران است و آموزش کامپیوتر، معرق، عروسک‌سازی، سفالگری و آرایشگری نیز برای دختران ارائه می‌شود. مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران به ایلنا گفت: برای این دوره از آموزش‌ها گواهینامه فنی ‌و حرفه‌ای به افراد تعلق می‌گیرد؛ بدون درج اسمی از کانون اصلاح و تربیت یا سازمان زندان‌ها. یعنی گواهینامه‌یی از طریق سازمان فنی و حرفه‌یی شهر تهران منطقه 7 برای آنها صادر می‌شود؛ مانند افرادی که در بیرون از کانون این دوره‌ها را گذرانده‌اند.

او اظهار کرد: ساعت آموزش از 8 صبح تا 12 ظهر است و همه افراد باید در آن شرکت کنند. هیچ فردی در کانون اصلاح و تربیت نمی‌تواند خارج از فرآیند آموزش باشد. هر فردی وارد کانون شد باید در دوره آموزش‌های کلاسیک شرکت کند یا در دروه آموزش‌های مهارتی و هیچ‌کسی حق ندارد در این ساعات غیر از الزامات قضایی افراد را از فرآیند آموزش دور کند. خوابگاه‌ها کلا در این ساعات تعطیل می‌شود و افراد به کلاس‌ها می‌روند. رستمی افزود: بخشی از آموزش‌ها در حوزه مذهب است که از احکام تا قرائت، روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن را شامل می‌شود. دو نفر روحانی مستقر در کانون است که علاوه بر برپایی نماز جماعت آموزش‌های مذهبی را نیز برعهده دارند.

 

 

ارسال نظر