ابلاغ بیش از 151 میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۹۳
ابلاغ بیش از 151 میلیارد تومان
تسهیلات یارانه‌ای

خراسان‌جنوبی  151 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات جدید یارانه‌یی برای طرح‌های اشتغال‌زایی در خراسان‌جنوبی ابلاغ شد.

به گزارش صدا و سیما، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان ابلاغ بیش از 151 میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌یی گفت: این تسهیلات جدید به‌صورت یارانه است و 4هزار و 931 شغل جدید ایجاد می‌کند.

سنجری افزود: یارانه این تسهیلات در مناطق مرزی 7درصد و در مناطق کم‌برخوردار 5درصد است.

وی گفت: این تسهیلات به متقاضیان در حوزه‌های تولید، بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، صنعت فرش، گردشگری، فناوری اطلاعات و حمل و نقل پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی افزود: یارانه این تسهیلات در صورتی پرداخت می‌شود که طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد و تعهد ایجاد اشتغال آن محقق شود.

سنجری گفت: در قالب این طرح، متقاضیان سرمایه در گردش تا سقف 500 میلیون تومان و طرح‌های توسعه‌یی تا

2 میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌یی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات براساس آمار بیکاران هر شهرستان صورت گرفته است، گفت: 55 درصد این تسهیلات مربوط به اجرای طرح‌های توسعه‌یی است و فرمانداری‌ها در صورتی که تا بهمن سهمیه‌شان را جذب کنند، امکان استفاده از اعتبارات جذب نشده سایر شهرستان‌ها برای‌شان فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم با تاکید بر جذب به‌موقع اعتبارات جدید اشتغال‌زایی گفت: اولویت پرداخت این تسهیلات باید طرح‌های دارای توجیه اقتصادی و متناسب با نیاز هر شهرستان باشد تا منجر به اشتغال واقعی شود.

 

 

ارسال نظر