اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۳۳

 2 هزار خانواده 2معلول در کشور صاحب خانه شدند؛ ساری   معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که تاکنون به 2هزار خانوار در کشور که دارای 2عضو معلول در خانواده هستد، خانه واگذار شده است. هادی درفشی دیروز در مراسم افتتاح 6واحد مسکونی برای خانوارهای 2معلول شهرستان نکا در شرق مازندران افزود: اکنون نیز حدود 6هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای 2معلول در کشور در دست ساخت است.  وی آمار خانواده‌های دارای 2عضو معلول در کشور را 11هزار خانوار اعلام کرد.

ساخت مسکن برای خانوارهای دارای 2معلول و بیشتر در کشور با مشارکت بنیاد مسکن، بهزیستی، حساب صد امام (ره) و خیران انجام می‌شود.  معاون بنیاد مسکن کشور ساخت مسکن برای خانوارها دارای عضو معلول را از برنامه‌های جدی این بنیاد معرفی کرد و گفت: در عین حال بنیاد وظیفه ساخت مسکن برای دیگر اقشار محروم جامعه را هم بر عهده دارد که سالانه 200هزار واحد مسکن برای این افراد در سراسر کشور ساخته و تحویل می‌شود.

 منتظر ابلاغ عراق برای بازگشایی خسروی هستیم؛ کرمانشاه   استاندار کرمانشاه گفت: همه اقدامات لازم را برای بازگشایی مرز خسروی انجام داده‌ایم و منتظر ابلاغ عراق برای بازگشایی خسروی هستیم.  هوشنگ بازوند گفت: استانداری کرمانشاه همه اقدامات لازم را برای بازگشایی مرز خسروی انجام داده است. استاندار کرمانشاه افزود: هر لحظه امکان اعلام بازگشایی مرز خسروی وجود دارد، منتظر ابلاغ نخست‌وزیری کشور عراق هستیم.  وی تصریح کرد: مسوولان اجرایی کشور عراق در حال مستقر شدن در مرز خسروی هستند و پس از اینکه آنها در این مرز حضور یافتند، بازگشایی این پایانه مرزی رسما اعلام می‌شود.

 تصویب طرح توسعه کشت گیاهان دارویی کشور؛ نجف‌آباد   همایش طلای سرخ بخش مهردشت در شهرستان نجف‌آباد با جشنواره غذاهای سنتی تهیه شده با زعفران برگزار شد.  مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در دومین همایش طلای سرخ روستای دماب بخش مهردشت نجف‌آباد گفت: اجرای این طرح به زودی در حوزه تولید، فرآوری و صنایع تبدیلی تا بازار مصرف در کشور آغاز می‌شود و مصوبه هیات وزیران برای توسعه کشت گیاهان دارویی با نرخ بهره 6 تا 8 درصد در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.  پیمان یوسفی‌آذر، 150هزار هکتار از مزارع کشور را زیر کشت زعفران عنوان کرد و افزود: ایران با تولید 88درصد زعفران رتبه نخست این گیاه با ارزش خوراکی را به خود اختصاص داده است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی کشور گفت: سالانه از 155هزار هکتار زمین‌های کشاورزی کشور، 143هزار تن انواع گیاه دارویی از جمله زعفران، گل محمدی، باریج و آنغوزه برداشت می‌شود.  وی ارزش سالانه تجارت جهانی گیاهان دارویی را 122میلیارد دلار بیان کرد و افزود: این درحالی است که سهم ایران از این میزان، 42 میلیون دلار است.

 دروازه ورودی گیلان از سمت «حیران» ایجاد می‌شود؛ رشت   فرماندار آستارا از برنامه‌ریزی برای ایجاد دروازه ورودی استان گیلان از سمت جاده حیران خبر داد و گفت: مطالعات این طرح تا پایان ماه جاری به اتمام می‌رسد. قرار است در این نقطه ورودی استان از سمت اردبیل جاذبه گردشگری با ساخت دروازه ایجاد شود.

یونس رنجکش فرماندار آستارا اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه استان گیلان، توجه به موضوع گردشگری در شهرستان مرزی آستاراست، زیرا این شهرستان دارای قابلیت‌های مختلف در ارائه خدمات تجاری و گردشگری است، به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شد که زیرساخت‌های خدمات افزایش یابد. در همین راستا در تلاشیم تا امکانات اقامتی و تفریحی در مناطق با قابلیت گردشگری را گسترش دهیم.

 کاهش تولید زعفران نسبت به سال گذشته؛ مشهد  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: شهرستان تربت‌حیدریه در سال جاری به دلیل سرمازدگی و کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته تولید زعفران کمتری داشت.  محمدرضا عباسپور ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: شهرستان تربت‌حیدریه 8700هکتار زعفران زیر کشت دارد و میانگین برداشت از هر هکتار حدود 4کیلوگرم است و تقریبا 34تن در سال جاری تولید داشتیم و نسبت به سال گذشته 15 الی 20درصد افت تولید وجود داشت؛ زیرا به دلیل سرمازدگی مزارع و بارندگی کم در فروردین ماه سال جاری با این مشکل مواجه شدیم.

 اجلاس جهانی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه در منطقه آزاد چابهار؛ چابهار   اجلاس جهانی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم - آسپک) با حضور میهمانان و شخصیت‌هایی از ۱۳ کشور از صبح روز گذشته در تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شد.  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در مراسم افتتاحیه اجلاس موزه‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای بین‌المللی موزه‌ها گفت: توجه به تاریخ و فرهنگ غنی چابهار از اولویت‌های این سازمان است و نگاه به این بخش کمتر از توجه به فعالیت‌های تجاری و صنعتی نیست.  وی افزود: این اجلاس فرصت خوبی برای شناسایی ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی است تا بتوانیم از تجربه میهمانان داخلی و خارجی برای معرفی این منطقه استفاده کنیم.

 8500تخت آماده میزبانی از گردشگران تبریز؛ تبریز  استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز حدود ۸هزار و ۵۰۰تخت در هتل‌های تبریز موجود است اما به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ افراد زیادی برای احداث هتل درخواست مجوز کرده‌اند.  مجید خدابخش در رابطه با ضرورت حمایت از بخش خصوصی برای رشد استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: نظام اداری ما متاسفانه به پول گرفتن از دولت عادت کرده اما اکنون شرایط فرق می‌کند و منابع دولت محدود است.  وی ادامه داد: امروز باید نظام اداری ما چه از لحاظ چارچوب فکری و چه روش‌های اجرایی به سمت حمایت از بخش خصوصی سوق داده شود و این موضوع را هم با حمایت ۱۹ نماینده استان در مجلس و نایب‌رییس که باز از نمایندگان ماست، دنبال می‌کنیم.

 

ارسال نظر