نگاه ویژه دولت به مرز مهران

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۴۸
نگاه ویژه دولت به مرز مهران

چند سالی است که با گسترش راهپیمایی‌های ایام محرم و اربعین مرز مهران برای ایرانیان اهمیت خاصی پیدا کرده و رسانه‌های گروهی هم فرآیند توسعه این منطقه را زیر ذره‌بین تحلیل‌ها و اخبار خود برده‌اند. شهری مرزی که بخشی از ظرفیت‌های انتقال راهپیمایان اربعین به عراق را به عهده دارد و با توجه به حضور ده‌ها هزار زائر در هر سال نیازمند تکمیل زیرساخت‌های خود در حوزه‌های گوناگون است. بر اساس این اهمیت راهبردی است که معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور می‌گوید: دولت نگاه ویژه به مرز مهران دارد. به گزارش مهر، جمشید انصاری دیروز در بازدید از زیرساخت‌های مرز مهران اظهار داشت: با توجه به حجم تردد از مرز مهران در اربعین دولت نگاه ویژه به این مرز دارد و در تدارک است تا کمک‌های بیشتری را برای تسهیل و روان‌سازی تردد زائران از این مرز بین‌المللی انجام دهد.

وی گفت: در فصلی از سال که حجم زیادی از ترددها از مرز مهران صورت می‌گیرد با برنامه‌ریزی منطقی و مجموعه مطالعات در این زمینه برای تسهیل در تردد زائران انجام شده است. معاون رییس‌جمهور افزود: بخش بیشتری از جاده ارتباطی محور ایلام به مهران که از سالیان گذشته در حال بهسازی است امسال به بهره‌برداری می‌رسد و تا سال ۹۷ این محور کار بهسازی آن به اتمام خواهد رسید.

انصاری اضافه کرد: آنچه مسوولان در زمینه تسهیلات بیشتر به زائران در این مرز نیاز دارند به دولت منتقل خواهد شد تا زائران با آسایش و رفاه بیشتری تردد کنند. وی اظهار کرد: برای تردد از مرز مهران پیش‌بینی‌های خوبی از جمله افزایش گیت‌های ورود و خروج و نیز برقراری امنیت در این مرز صورت می‌گیرد. بازدید از زیرساخت‌های مرز بین‌المللی مهران برای تردد زائران اربعین حسینی و شرکت در شورای اداری استان از برنامه‌های سفر جمشید انصاری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور به استان ایلام است.

 

 

ارسال نظر