اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۹۵

 تولید انبوه ریل ملی آغاز شد؛ اصفهان   تولید انبوه ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان که نقش مهمی در خودکفایی صنعت ریلی کشور دارد، 21شهریورماه همزمان با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه در ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد.  براساس قرارداد فروش ریل بین ذوب‌آهن اصفهان و راه‌آهن جمهوری اسلامی،

40 هزار تن ریل U33 تولید می‌شود تا در خط‌آهن کشور مورد استفاده قرار گیرد، ضمن اینکه قرارداد جدید برای تحویل 25 تا 30هزار تن ریل UIC60 (جهت خطوط بسیار پرسرعت) نیز به‌زودی بین ذوب‌آهن اصفهان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور منعقد می‌شود.  گفتنی است فعالان بازار سرمایه برای آشنایی نزدیک با فعالیت‌ها، دستاوردها و پروژه‌های ذوب‌آهن اصفهان در این شرکت حضور یافتند و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خط تولید ازجمله کوره بلند شماره 3، خط تولید ریل ملی در نورد 650، فولادسازی، کک‌سازی و... با مسوولان ذوب‌آهن نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

 استان کرمان به صورت خودگردان اداره خواهد شد؛ کرمان   استاندار کرمان با اشاره به اینکه همه در کرمان دل در گرو آبادانی استان کرمان دارند، اظهار کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم با واسپاری کامل اختیارات اقتصادی به استان، سبک جدیدی در اداره کشور را تمرین کنیم و استان کرمان را به صورت خودگردان اداره کنیم.  علیرضا رزم‌حسینی پنج‌شنبه شب در آیین افتتاحیه ساختمان جدید بیمارستان ارجمند به بیمارستان‌هایی که در استان کرمان در دولت تدبیر و امید احداث شده یا درحال ساخت هستند، اشاره و ادامه داد: در دولت یازدهم در حوزه سلامت اقدامات خوبی در کشور و در استان کرمان انجام شده است به طوری که با توجه به محرومیت استان کرمان اما در سال گذشته رتبه برتر در حوزه سلامت را کسب کرده‌ایم.

 بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار غرب اصفهان افتتاح شد؛ اصفهان   بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار غرب استان اصفهان پنج‌شنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و خانواده محسن حججی، شهید مدافع حرم در شهرستان نجف آباد افتتاح شد.

میدان میوه و تره‌بار بهار آزادی نجف آباد که بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار غرب استان اصفهان است با هزینه‌یی بالغ بر 65 میلیارد تومان توسط شهرداری نجف آباد و مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت 62 هزار مترمربع و زیربنای 28هزار مترمربع ساخته شده است.  این میدان دارای 71غرفه، پارکینگ، رستوران، مسجد و 4 باسکول است.  در این مراسم وزیر جهاد کشاورزی طی سخنانی گفت: با توجه به خشکسالی منطقه و کمبود و محدودیت‌های منابع آبی باید به سمت تولیدات گلخانه‌یی رفت زیرا در این روش در یک هکتار زمین برای10نفر ایجاد اشتغال می‌شود و مصرف آب هم 80 درصد کاهش می‌یابد.

 هنرمندان خراسان جنوبی‌ تسهیلات بانکی می‌گیرند؛ بیرجند   معاون امورهنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان استان در راستای طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در حوزه‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌شوند. سیدعلی زمزم دیروز در نشست تبیین قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار کرد: همه متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام کنند و در صورت داشتن شرایط لازم از سیستم کد رهگیری دریافت می‌کنند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: کد رهگیری اشخاص مستقل و پشتیبان ابتدا در بانک اطلاعاتی سیستم ذخیره شده سپس متناسب با نوع رشته به دستگاه اجرایی مربوطه ارسال می‌شود.

 ارائه خدمات به بازنشستگان خراسان جنوبی ارتقا یابد؛ بیرجند  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به سابقه و تجربیات بازنشستگان باید سازوکاری ایجاد شود تا در زمینه‌های مختلف از تجربیات آنها استفاده شود و ارائه خدمات به بازنشستگان نیز باید ارتقا یابد.

محمد فرهادی دیروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان و کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: بازنشستگان دارای اهمیت و ارزش خاصی در جامعه هستند چون بهترین روزهای زندگی و جوانی خود را درحال تلاش و کار برای عمران و آبادانی کشور بوده‌اند و حال که به دوران بازنشستگی نائل آمده‌اند باید اقدامات مطلوبی صورت گیرد که در آرامش به زندگی ادامه دهند.  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: امیدواریم روز به روز ارائه خدمات به بازنشستگان ارتقا پیدا کند و تاکنون نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است.

 افتتاح نخستین مرکز «اختلالات تغذیه» غرب کشور؛ کرمانشاه  مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از افتتاح چند پروژه اجتماعی با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور در روز شنبه(25شهریور) خبر داد.  امید قادری اظهار کرد: با حضور رییس سازمان بهزیستی نخستین مرکز ویژه اختلالات دهان(بلع) و تغذیه غرب کشور در کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: در این مرکز از سوی پزشکان متخصص خدمات تخصصی ازجمله دندانپزشکی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی همچنین آموزش خانواده‌ها در زمینه مشکلات دهان انجام می‌گیرد.

 ورود هنرهای تجسمی به بازار جهانی؛ کرمان  مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بستر لازم برای ورود هنرهای تجسمی به بازارهای جهانی باید فراهم شود و پیگیری تحقق این موضوع هستیم.  مجید ملانوروزی در آیین اختتامیه جشنواره ملی هنرهای تجسمی که در باغ عمارت تاریخی فتح آباد کرمان برگزار شد با اشاره به ظرفیت بالای حوزه هنرهای تجسمی گفت: امروز این هنر در کنار بُعد معنوی دارای ارزش افزوده هم شده است.  وی با اشاره به موزه معاصر صنعتی کرمان افزود: وجود ظرفیت‌های موجود در این استان فرصتی بی‌نظیر برای اساتید و دانشجویان برای بهره‌مندی هنری است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

ارسال نظر