چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷

راهکارهای اجرایی برای خروج کلان‌شهرها از چالش‌ها

اصفهان|

11-4شهردار اصفهان گفت: امیدواریم نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناورهای نوین شهری بتواند چالش‌ها و تهدیدهایی که کلان‌شهرها را دربرگرفته برطرف کند. به گزارش «تعادل» و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آیین افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره فناورهای نوین شهری با بیان اینکه در این همایش‌ها واژه‌های جدید مطرح می‌شود و مدیران شهری در قالب آن حرکت می‌کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال شهرهای سبز، شهرهای خلاق و شهرهای دانش‌محور که هم‌اکنون مطرح می‌شود در همین باب است. از همین رو شهرهای قرن ۲۱ را شهرهای دانشی مطرح کرده‌اند. شهردار اصفهان با اشاره به تاکید علم و دانش در دین اسلام گفت: در دین اسلام بر کسب دانش تاکید بسیاری شده به نحوی که دانش حتی اگر در چین هم باشد باید آن را کسب کرد. او با بیان اینکه افق کسب دانش و علم بسیار وسیع است با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تاکید کرد: ایشان می‌فرماید: « اگر دانش ۲۷ حرف داشته باشد، تمام آنچه پیامبران برای بشریت آوردند ۲حرف بیشتر نبوده است.» این سخن مسیر طولانی علم را گوشزد می‌کند.

 

استندآپ مد و لباس در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

گیلان|

11-5رییس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه ۲۶مردادماه به‌مدت ۳روز استندآپ مد و لباس به‌همت پارک علم و فناوری استان گیلان در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود، گفت: این امر رویدادی مهم برای استان گیلان محسوب می‌شود. به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، مجید متقی‌طلب دیروز در نشست خبری با اشاره به اینکه مجامع علمی استان همواره نیازمند کمک و حمایت اصحاب رسانه است، بیان کرد: با آغاز برنامه ششم توسعه، روند پیشرفت علمی در کشور افزایش یافته و این امر در استان گیلان به‌خوبی دیده می‌شود. متقی‌طلب نقش اصحاب رسانه در توسعه علمی استان را حایز اهمیت عنوان کرد و با بیان اینکه روند توسعه باید دانش‌بنیان باشد، گفت: حرکت در مسیر اقدامات علمی و دانش‌بنیان باید در جامعه ترویج و ترغیب شده و پیشرفت جامعه در مسیر اقدامات دانش‌بنیان به پیش رود. او با اشاره به اینکه با وجود مشکلات گسترده در حوزه‌های علمی، استان گیلان روند چشمگیری در پیشرفت مباحث علمی و دانش‌بنیان دارد، اعلام کرد: اقدامات و فعالیت پارک علم و فناوری استان گیلان از سال 92 آغاز شده و هم‌اکنون به‌ وضعیت مطلوبی رسیده است.

 

ضرورت راه‌اندازی بندر خشک در قزوین

قزوین|

11-6معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: راه‌اندازی بندر خشک در قزوین با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش «تعادل» و به نقل از ایسنا، «منوچهر حبیبی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با توجه به تصمیمات ستاد سرمایه‌گذاری استان قرار شد هریک از موضوعات کلان استان به یکی از دستگاه‌ها و نهادها سپرده شود. او افزود: بر این اساس موضوع راه‌اندازی بندر خشک در قزوین نیز به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان واگذارشده تا بتوانیم هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت مجوز آن اقدام کنیم. معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: قزوین به‌علل مختلف در راه‌اندازی بندرخشک دارای مزیت است به‌گونه‌یی که ‌غیر از حمل بار، افق تجارت بین‌المللی و رونق فضای کسب‌وکار داخلی در استان قزوین و استان‌های همجوار باز است. حبیبی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه توسعه پنج‌ساله فقط برای راه‌اندازی 2 بندر خشک مجوز داده ‌شده که یکی از آنها یزد است و به دنبال آن هستیم، قزوین به عنوان استان دوم این بندر را ایجاد کند.

 

پست‌مند به زودی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

اصفهان|

11-7معاون وزیر ارتباطات گفت: در آینده نزدیک با توجه به ضرورت توسعه خدمات پستی مبتنی بر موبایل سرویس « پست‌مند» برای ساماندهی بار، محصولات پستی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش «تعادل» حسین مهری با اشاره به اینکه در دنیا درحوزه پست اقدامات متعددی انجام شده و ایران نیز در این زمینه از این تغییرات عقب نمانده و رشد و تحولات بسیاری کرده است، ادامه داد: خیلی از فعالیت‌ها الکترونیکی شده است از همین رو کسب و کار و ماموریت پست هم تغییر کرده و به سمت اسناد و کالا مهاجرت کرده است. مهری با تاکید بر اینکه پست‌ها نقش بسزایی در تجارت الکترونیک ایفا می‌کند، گفت: اگر شهروندی کالایی را به صورت الکترونیکی سفارش دهد توسط پست نیز کالا جمع‌آوری، آماده‌سازی و در اختیار فرد متقاضی گذاشته می‌شود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه ماموریت هوشمند‌سازی مکان در ۲ سال اخیر به شرکت ملی پست محول شده است، خاطرنشان کرد: «مکان» یک بحث بسیار مهمی است و امروزه نیز ۳ ضلع مثلثی است که حکمروایی موفق را می‌تواند، داشته باشد.

 

ارسال نظر