خبر

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۴۲۸

اقدامات بانک مرکزی برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی

گروه بانک و بیمه | رییس کل بانک مرکزی مدیریت بهینه منابع ارزی بدلیل شرایط تحریم را از موضوعات اصلی بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: برای مدیریت نقدینگی و هدایت آن به تولید، باید وزارتخانه‌های مربوطه خصوصا صمت با شناسایی واحدهای تولیدی فعال و مولد همکاری لازم را با بانک مرکزی و شبکه بانکی برای تأمین نقدینگی آنها داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصرهمتی که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جمع مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها شرایط کشور ویژه است، افزود: تلاش بانک مرکزی حل مشکلات واحدهای تولیدی از طریق نقدینگی موجود در جامعه است، ضمن آنکه این بانک درصدد است که منابع بانکی هر استان تاحد ممکن در همان استان هزینه شود. رییس کل بانک مرکزی تصویب آیین‌نامه قانون چک برای بنگاه‌هایی با بیش از ۱۰۰ پرسنل، تمدید ضمانتنامه‌های بانکی و تامین نقدینگی را از جمله اقدامات آتی این بانک برای حمایت از تولید عنوان کرد. وی در خصوص اقدامات بانک مرکزی در جهت حمایت از تولید به تصویب آیین نامه قانون جدید چک در دولت اشاره کرد و گفت: آیین‌نامه قانون چک که در روزهای آینده ابلاغ می‌شود، به منظور حمایت از بنگاه‌های با پرسنل ۱۰۰ نفر و بالاتر است و امیدواریم با این آیین نامه مشکل برخی واحدهای تولیدی در زمینه چک برگشتی با واگذاری اختیار تصمیم به شورای تأمین استان‌ها، رفع شود. علاوه بر قانون چک، تمدید ضمانتنامه‌های بانکی و تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.رییس شورای پول و اعتبار مدیریت بهینه منابع ارزی بدلیل شرایط تحریم را از موضوعات اصلی بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: برای مدیریت نقدینگی و هدایت آن به تولید، باید وزارتخانه‌های مربوطه خصوصا وزارت صمت با شناسایی واحدهای تولیدی فعال و مولد همکاری لازم را با بانک مرکزی و شبکه بانکی برای تأمین نقدینگی آنها داشته باشند. وی همچنین به سایر اقدامات حمایتی این بانک از واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: علاوه بر قانون چک، تمدید ضمانتنامه‌های بانکی و تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است. حل مشکلات خودروسازان استان که موجب اشتغال تعداد زیادی از جوانان استان شده است، بسیار برای بانک مرکزی حائز اهمیت است بر این مبنا این موضوع مورد توجه این بانک قرار دارد. رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی از فعالان اقتصادی حمایت لازم را خواهد کرد گفت: با تلاش بانک مرکزی و تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی که در واقع رزمندگان جنگ اقتصادی هستند خوشبختانه فشارهای چندین ماهه طراحان تحریم شکسته شده و فضای نسبتا با ثباتی در اقتصاد حاکم گردیده است.همتی در جمع شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی این استان با تشریح وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: ما معتقدیم که فعالان بخش خصوصی در این دوره تعیین‌کننده، می‌توانند نقش بسیار مهمی را داشته باشند ضمن آنکه بطور قاطع می‌توان گفت که فشار تحریم را با تلاش و کوشش همه شکسته‌ایم و اکنون در شرایط به نسبت با ثباتی هستیم و لازم است این ثبات ادامه پیدا کند.در صورت حل نشدن مشکلات فعالان اقتصادی نمی‌توان با تحریم‌ها مبارزه کرد چرا که رزمنده اصلی در این شرایط فعالان اقتصادی هستند، بر این اساس حل مشکلات حوزه فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان از اولویت‌های بانک مرکزی است. رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه هدف اصلی این است که از صادرکننده‌ای که مقید به بازگشت ارز حاصل از صادرات است باید حمایت شود گفت: اگر برخی محدودیت‌هایی اعمال می‌شود صرفاً برای افرادی است که از امکانات کشور استفاده کرده‌اند اما در مقابل از بازگشت ارز خودداری می‌کنند.

تعامل بانک رفاه با بازنشستگان قابل تقدیر است

 علی اصغر بیات گفت: این بانک در حد توان و امکانات خود با کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین‌اجتماعی همکاری داشته است که این تلاش‌ها قابل تقدیر و ستودنی است و سرمایه این بانک، بدون شک متعلق به کارگران و بازنشستگان است که انتقال سهام آن نیز منتفی شده است. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، رییس کانون عالی بازنشستگان در مراسم پیاده‌روی و جشن روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در محل بوستان ولایت تهران برگزار شد، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از اساسی‌ترین خواسته‌های بازنشستگان برشمرد. علی‌اصغر بیات، حضور تعداد کثیری از بازنشستگان را در مراسم روز تکریم بازنشستگان در تهران و سراسر کشور حامل پیامی دانست و افزود: امروز پیام شما این است که نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستید و از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و جراید کشور خواستارم که اخبار حوزه بازنشستگان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند. وی با تاکید بر اینکه کانون‌های بازنشستگی همواره پیگیر مطالبات این قشر بوده‌، به تلاش‌های مرحوم نوربخش برای ارتقای خدمت رسانی به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در زمان مدیرعاملی شادروان دکتر نوربخش در سازمان تامین‌اجتماعی، سناریوهای مختلفی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطرح و توافقاتی نیز حاصل شد. این پیشنهادات به کمیسیون اجتماعی مجلس نیز رفت و این کمیسیون، جلساتی در این ارتباط تشکیل داد و کمیته‌ای به‌صورت خاص، مسوول پیگیری این مهم شد.

 

ارسال نظر