انتقال ریسک سرمایه‌گذاران به بازارهای خصوصی

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۷۷۳
انتقال ریسک سرمایه‌گذاران به بازارهای خصوصی

گروه بانک وبیمه | احسان شمشیری|

درحالی که دغدغه‌ها نسبت به نوعی رکود در چرخه اقتصادی در حال گسترش است، سرمایه‌گذاران نهادی، درحال افزایش تخصیص داده‌های خود به بازارهای خصوصی هستند. این نتیجه یک پیمایش جهانی است که توسط بلک راک، بزرگ‌ترین موسسه مدیریت دارایی جهان، صورت پذیرفته نشان می‌دهد که طی سال 2019، بیش از نیمی از مشتریان این شرکت، درصدد کاهش تخصیص‌های خود به نهادهای دولتی هستند.

به گزارش تعادل، این موضوع در ایالات متحده و کانادا بسیار برجسته است. در این منطقه از جهان، بیش از دو سوم سرمایه‌گذاران تلاش دارند تا تخصیص سرمایه خود را افزایش دهند. این درحالی است که در کل قاره اروپا، این رقم کمتر از یک سوم است.

پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که توجه بیشتری به دارایی‌های غیرنقدی دارند 54 درصد از آنان درپی افزایش دسترسی به اموال غیرمنقول بوده و 47 درصد به سهام خصوصی و 40 درصد نیز به املاک و مستغلات توجه دارند.

درعین حال، بیش از نیمی اظهار داشتند که یک رکود اقتصادی بالقوه، مهم‌ترین ریسک کلانی است که بر برنامه‌های ترازگیری مجدد و تخصیص دارایی اثر می‌گذارد.

ادوین کانوی رییس جهانی کسب و کار مشتریان نهادی بلک راک اظهار می‌دارد ما معتقدیم که بازارهای خصوصی می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا از این فضای چالش برانگیز گذر کنند و تعجبی ندارد که شاهد آن باشیم که مشتریان، تخصیص‌ها را به سمت دارایی‌های غیرنقدی ازجمله اعتبار خصوصی افزایش دهند. ما بر توان جایگزین‌ها، مدت‌ها است تأکید داریم 230 مشتری که نماینده 7 تریلیون پوند دارایی قابل سرمایه‌گذاری هستند، در این پیمایش شرکت نمودند. یافته دیگر این پیمایش نشان داد که 38 درصد از این افراد قصد دارند تا تخصیص‌های درآمد ثابت خود را که سال گذشته 29 درصد بود، افزایش دهند.

کانوی اظهار داشت: این حرکت به سمت درآمد ثابت، برای مستمری‌های شرکتی مشخصاً برجسته است و بسیاری از طرح‌های دارای مزایای معین بر محور ریسک زدایی استوار آمادگی برای بازی آخر هستند. مهم‌ترین ملاحظه مورد تأکید پاسخ‌دهندگان پیمایش، کاهش ریسک حضور دولت در بازار در پرتفوها بوده است و پس از آن، دغدغه افزایش تخصیص‌ها بر اساس راهکارهای سرمایه‌گذاری مبتنی بر سنجش آلفا ذکر شد. دیگر یافته این پژوهش آن بود که یک چهارم مشتریان بلک راک درصدد تمرکز بیشتر بر راه کارهای محیط زیستی، اجتماعی و حاکمیتیESG و سرمایه‌گذاری اثربخش در سال جاری هستند.

در جهانی که نوسان بازار، هر لحظه در حال افزایش است و سطح بیشتری از عدم اطمینان در آن دیده می‌شود، مشتریان، عملکرد خود نسبت به دارایی‌های ریسک پذیر را بازتعریف می‌کنند. برای مشتریان، استمرار سرمایه‌گذاری مهم است و نهادها نیز به نقش عمده خود در پرتفوها ادامه می‌دهند و راهکارهای مبتنی بر آلفا نیز گویا معنی خاصی در فضای فعلی پیدا کرده است

موفقیت مالی افراد برخوردار در اکثر مواقع به دلیل مدیریت صحیح مالی و سرمایه‌گذاری آنان است ثروتمندان، فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری را می‌شناسند و به درستی از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند.

 

 

ارسال نظر